Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@21:02:14 GMT

شماره ۱۰۲ فصلنامه «فقه» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۰۹۹

شماره ۱۰۲ فصلنامه «فقه» منتشر شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صدودومین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «فقه» منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:jf.isca.ac.ir نمایه گردید.

از جمله مقالات این شماره می توان به «واکاوی مبانی فقهی دیه در همزمانی نقصان تکلّم و قطع قسمتی از زبان (نقدی بر مواد ۶۱۱ و ۶۱۳ قانون مجازات اسلامی)» نوشته امین سلیمان کلوانق و سیدمحمدجواد وزیری‌فرد و محمد نوذری فردوسیه، «بررسی فقهی انشای بیع الکترونیکی بدون الفاظ ایجاب و قبول» به قلم محمدعلی خادمی کوشا، «واکاوی میزان دیه شکافته‌شدن دو طرف جوف (سلب عنوان جائفتین از نافذۀ جوف در قوانین جزایی)» اثر طه زرگریان و مهدی چگنی و محمدحسن سیادت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «مستثنیات احتیاط در احکام توصّلی» نوشته علیرضا اعرافی و احسان خلیلی و محمد دین‌محمدی، «بررسی صحت نکاح موقت به قصد ایجاد مَحرمیت با فرد ثالث» اثر مریم سادات بنی‌هاشمی، «نقد و تحلیل دیدگاه تخییر بین ردْ و ارش در خیار عیب (ماده ۴۲۲ قانون مدنی)»  به قلم حمید موذنی‌بیستگانی و محمدرضا کیخا و «تحلیل انتقادی حکم جواز تغییر جنسیت در ترانس‌سکشوال‌ها» نوشته سیدمحمدمهدی احمدی و سیدمهدی طباطبایی عینکی و سیدحسن عابدیان کلخوران از دیگر مطالبی می باشد که در این شماره منتشر شده است.

فصلنامه «فقه» در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)؛ بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)؛ پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags)؛ پایگاه استنادی سیویلیکا (www.civilica.com)؛ مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)؛ پرتال جامع علوم انسانی؛ کتابخوان همراه پژوهان (Pajoohaan.ir)؛ سامانه نشریه jf.isca.ac.ir و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود.

کد خبر: 1078636 برچسب‌ها پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سفر خود به تهران امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر می‌کند، امروز سه شنبه 7 فروردین با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی خواهد داشت.

این دومین سفر هنیه به تهران بعد از عملیات طوفان‌الاقصی است. وی پیشتر در آبان ماه در سفر خود به تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین تحولات کرانه باختری بیان کرد.

رهبر انقلاب اسلامی نیز با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تأسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و برخی کشورهای غربی انجام می‌شود بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه و عملی دولت‌های اسلامی از مردم غزه را مورد تأکید قرار دادند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در جریان سفر امروز هنیه به تهران، وی با برخی دیگر از مقامات ایرانی دیدار و رایزنی داشته باشد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از از 170 روز جنگ در غزه قطعنامه‌  برقراری آتش بس فوری را تصویب کرد.

 ️14 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

3 فروردین ماه وزیر امور خارجه کشورمان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند. 

با تاکید بر روحیه و توان بالای رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر ماشین جنگی و‌ کشتار دشمن صهیونیستی، وضعیت انسانی بویژه در شمال نوار غزه را بحرانی توصیف کرد و بر ضرورت اقدام فوری جامعه‌ جهانی در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه و مقابله با سیاست اعمال قحطی و‌ گرسنگی از سوی رژیم ضدانسانی صهیونیستی علیه ساکنان غزه بویژه کودکان تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین آخرین وضعیت تلاش های سیاسی و منطقه‌ای برای توقف نسل کشی و تبادل اسرا را تبیین کرد و با اشاره به شروط حماس که مبتنی بر خواسته‌ مشروع ملت فلسطین است، به سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در این مسیر اشاره کرد و مسوولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست.

شورای امنیت قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کردگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس با قالیباف دیدار کرد
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • تازه‌ترین تیزر «زیرخاکی» منتشر شد/ آیا فریبرز به گنج می‌رسد؟
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • بررسی فیلم «مصلحت» و نقد «حسینیه معلی» در شماره فروردین مجله خیمه
  • ترکیب تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان مشخص شد/ شماره یک خارج شد
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • اعتراض شدید پیشکسوت استقلال به واگذاری آبی ها؛ لعنت بر دشمنان!
  • هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند