Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پس از رفع مشکلات ترخیص روغن و برنج از گمرک، برای جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، نظارت و بازرسی‌ بر این بازارها در روزهای آینده تشدید می‌شود.

«عباس تابش» ، با بیان اینکه واردات روغن خام با مشکل تخصیص ارز مواجه است، تاکیدکرد: مقرر شده تا بانک مرکزی برای رفع این مشکل اقدام کند تا فعالیت کارخانه های مربوطه از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص افزایش قیمت برنج، افزود: با توجه به اینکه اکنون کالاهای اساسی به صورت اعتباری نیز از گمرک ترخیص می‌شوند، واردات برنج می‌تواند در ثبات قیمت این محصول تاثیرگذار شود.
به گفته این مقام مسوول، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با همه توان و به صورت برخط با هرگونه احتکار و گران‌فروشی برخورد خواهد کرد.

افزایش قیمت گوشت قرمز
تابش درخصوص افزایش قیمت گوشت، یادآوری‌کرد: این محصول در بخش تولید داخلی، از جمله کالاهایی است که به صورت رسمی قیمت‌گذاری نمی‌شود و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است.
وی افزود: باخبر شده‌ایم که در برخی استان‌ها از خروج دام زنده جلوگیری شده و همین مساله به گرانی گوشت دامن زده است، اما امروز با تشکیل کمیته ای در حال بررسی و حل این مشکل هستیم.

بازرسان برای تشدید نظارت‌ها تجهیز می‌شوند
تابش با بیان اینکه هوشمندسازی و هدفمندسازی بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته، تاکیدکرد: بر همین اساس نظارت بازرسان بر سامانه‌ها متمرکز شده است تا حلقه‌های قبل از خرده‌فروشی مانند مبادی تولید، انبارهای بزرگ و پرتردد، عمده‌فروشی‌ها، بنکداری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد توجه و نظارت بیشتر قرار بگیرند.
به گفته وی، براساس قانون نظام صنفی، موضوع خودکنترلی اتاق اصناف بر کسبه و خرده‌فروشی‌ها باید در دستور نظارتی این بخش قرار بگیرد و مبادی پیش از آن نیز اکنون با استفاده از ظرفیت سامانه‌های موجود مورد توجه بازرسان سازمان حمایت قرار دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: همه بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از روز شنبه آینده (دهم آبان‌ماه) به سخت‌افزارهای لازم تجهیز می‌شوند تا به صورت برخط، میزان شفافیت انبارها را بررسی کنند و از سوی دیگر در صورت مشاهده تخلف، پرونده‌ای را در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل داده و به تعزیرات ارسال کنند.
فعالیت ۵۲۰ هزار مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به ۵۲۰ هزار مرکز نگهداری کالا که در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه اکنون فقط از بخشی از این سامانه استفاده می‌شود ، شناسایی و بررسی میزان خروجی و ورودی انبارها مورد توجه است تا انبارها با شفافیت کافی به فعالیت خود ادامه دهند./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  سلامی گفت: در سال قبل، ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال استان بود که تا امروز به حدود ۱۰۶ درصد محقق شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط امکان ثبت اطلاعات شاغلان جدید را در سامانه رصد دارند، ادامه داد: کمیته امداد، صمت و بنیاد برکت بهترین عملکرد و بیشترین آمار ثبت در سامانه را داشته اند.
سلامی افزود: در خصوص راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده، سه مرحله نظارت اعم از نظارت‌های پیامکی، تلفنی و حضوری در حال انجام است و هرگونه انحراف شناسایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: برنامه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و ورود آنها به بازار کار است.
سلامی ادامه داد: وزارت متبوع سامانه جستجوی شغل را راه اندازی کرده است تا کارجو و کارفرما بدون واسطه نیاز خود را در بازار کار رفع کنند.

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد