Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اوج‌گیری موج سوم بیماری کرونا با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه صبح امروز ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید بر ورود مجدد نیرو‌های داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح به میدان مبارزه با ویروس کرونا و استمرار فعالیت‌های کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند و با توجه به حجم بالای مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌ها و احتمال ترخیص بخشی از کارکنان درمانی به خاطر آلوده شدن به ویروس کرونا، فشار کاری و روحی سنگین متوجه کادر درمانی مراکز پزشکی به منظور کاهش زیان‌ها و خسارات ناشی از بروز این بیماری منحوس و لزوم آمادگی هرچه بیشتر همکاران دفاتر معین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اولین دوره آموزش جهادگران سلامت با همکاری ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن رعایت نکات بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها ازهفته دوم آبان ماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره کارکنان و ائمه جماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور در کارگاه‌های عملی و کلاس‌های مجازی، راهکار‌های مبارزه با ویروس کرونا و اهم فعالیت‌های پشتیبانی گروه‌های درمانی در بیمارستان‌ها را فرا می‌گیرند و با تقسیم کار منظم از سوی مسئولان نهاد و مدیران بیمارستان‌های مربوطه به وظایفی همچون کمک‌رسانی به جامعه پزشکی و پرستاران در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها، ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران و همدردی با آن‌ها، یاری‌رسانی در کار‌های شخصی، حمایتی و مراقبتی بیمار در حوزه امور غیرتخصصی، کمک‌رسانی معنوی به خانواده و بازماندگان بیماران و متوفی، کمک در جهت‌دهی فضای عمومی جامعه در راستای مهار کردن بیماری می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا همبستگی جهانی برای تولید واکسن کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادگران سلامت ویروس کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان