Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:36:49 GMT

آثار اجتماعی وقف را به مردم اطلاع رسانی کنیم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۱۹۸

آثار اجتماعی وقف را به مردم اطلاع رسانی کنیم

قاسم نژاد با تاکید بر ضرورت نیازسنجی در جامعه برای هدایت نیات واقفان اعلام کرد: آثار اجتماعی وقف را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم‌نژاد» امروز(دوشنبه، 5 آبان) در جلسه شورای اداری اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، گفت: وقف در کشور ما پیشینه درخشانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در جمع مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: افراد خیر و نیک اندیش در جهت رسیدگی به امور عام المنفعه، حمایت از محرومان و نیز موضوعات معنوی و اجتماعی قسمتی از اموال و دارایی خود را وقف می‌کنند.

 

 قاسم نژاد با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص امور خیریه به ویژه سنت حسنه وقف، افزود: آثار اجتماعی وقف را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از ظرفیت رسانه ملی، ائمه جمعه و فضای مجازی می توان بهره برد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان اذعان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیای موقوفات و گسترش فرهنگ وقف نگرش مردم و مسئولان به وقف ارتقاء پیدا کرده و باید هر ساله بر دامنه تأثیرگذاری فرهنگ وقف بر جامعه افزوده شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه وقف نباید نگاه اقتصادی به موقوفات داشت، یادآورشد: ایجاد زمینه اشتغال و دیگر امور مرتبط با فایده اجتماعی برای مردم از کنار موقوفات، زمینه رشد فرهنگ وقف را بیشتر می کند.

 

قاسم نژاد، مستندسازی و معرفی آثار واقفان و موقوفات را از دیگر راههای ترویج وقف برشمرد و گفت: زنده نگه داشتن نام واقف با تولید محتوا و آثار فاخر منجر به ترویج وقف می شود.

 

وی خواستار هدایت نیات واقفان به سمت نیازهای روز شد و اعلام کرد: بر همین اساس احصای نیازهای روز جامعه ضرورت دارد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت: عرصه‌های متعددی با توجه به نیاز امروز جامعه و منافع عمومی از جمله پزشکی، علم و آموزش، کمک به ساخت مسکن محرومین، کمک برای ازدواج افراد نیازمند، کمک به بیماران صعب العلاج برای وقف وجود دارد که این کارها منشاء خدمات فراوان در حوزه‌های مختلف می‌شود.

 

قاسم نژاد اظهار کرد: با توجه به شرایط روز نیازسنجی جامعه نسبت به موضوع وقف یکی از الزاماتی است که باید به درستی مدیریت و فرهنگ سازی شود.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان برنامه های دهه وقف دهه وقف محمود قاسم نژاد قاسم نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.

به گزارش مشرق، مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اظهارات و دیدگاه‌های مقامات رسمی فراجا صرفا از وبگاه خبرگزاری پلیس برای عمومِ هموطنان منتشر خواهد شد و تولید محتوا در قالب ویدیو، استوری، پادکست، متن و... توسط برخی افراد به نقل از فرماندهان و مدیران فراجا مورد تایید نیست.

همچنین در این اطلاعیه اضافه شده است که برای آگاهی از اخبار،حوادث و رویدادهای انتظامی به وبگاه خبرگزاری به آدرس www.police.irمراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود