Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ۷۵ امین نشسته مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: تن دادن دیگران به خواسته‌های آمریکا به مثابه اکسیژنی است که ایالات متحده برای تداوم قلدری‌هایش بدان نیازمند است. تلاش برای جلب رضایت آمریکا از طریق پذیرش قانون شکنی آن کشور علیه دیگران—به امید در امان ماندن از خشم آمریکا—صرفا اشتهای این کشور را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سخنرانی ظریف به شح زیر است:

آقای رئیس،

هفتاد و پنج سال پیش، سازمان ملل متحد تاسیس شد تا صلح و امنیت بین المللی را پس از دو جنگ دهشتناک احیا کند. اما تا چه میزان موفق بوده ایم؟

بر اساس پژوهشی جدید، در نتیجه «جنگ‌های همیشگی» آمریکا از سال ۲۰۰۱ میلادی— «سال ملل متحد برای—سی و هفت میلیون نفر آواره شده‌اند.

هشت جنگ مرگ بار که آمریکا از سال ۲۰۰۱ ذیل عنوان جنگ علیه ترور به راه انداخته یا به آن پیوسته است، به از دست رفتن جان صدها هزار نفر از مردمان بیگناه، جوامع و خانواده‌های بی‌شمارِ نابود شده، دولت‌های متعددِ فرومانده و در حال فروپاشی و افراطی گری بی سابقه انجامیده است.

از این رو، امروز ما باید از خود بپرسیم:

آیا امروز جهان ما ایمن‌تر—یا ناامن‌تر— از سال ۱۹۴۵ شده است.

چگونه می‌توانیم با یکجانبه‌گرایی و عناد با حقوق بین‌الملل از سوی قلدری که تنها یاد گرفته تهدید به زور نماید و با تکبر سخن بگوید، مقابله نماییم.

چگونه می‌توانیم رژیمی را متوقف کنیم که بیش از ۲۲۰ سال از تاریخ ۲۴۴ ساله‌اش را در جنگ بوده‌است: از جنگ‌های علیه بومیان آمریکا تا جنگ علیه بخشی از مردم خود که آنها را به بردگی کشانده بود—که هنوز هم در نهایت وحشی‌گری ادامه دارد، تا ۳۹ درگیری نظامی و همچنین نزدیک به ۱۲۰ جنگ اقتصادی—که برای مقبولیت بخشی آن را به دروغ "تحریم" می‌نامد—از ۱۹۴. علیه هر کس که تسلیم هوی و هوس آمریکا نشده است.

جالب است که ایالات متحده در اکثر این "جنگ‌های همیشگی" شکست خورده است. در واقع، هیچکس در جنگ پیروز نمی‌شود. وقت تغییر مسیر فرا رسیده است تا از هدر رفتن خون و سرمایه مردم آمریکا و رنج بیشتر جهان جلوگیری شود.

دوستان عزیز،

تن دادن دیگران به خواسته‌های آمریکا به مثابه اکسیژنی است که ایالات متحده برای تداوم قلدری‌هایش بدان نیازمند است. تلاش برای جلب رضایت آمریکا از طریق پذیرش قانون شکنی آن کشور علیه دیگران—به امید در امان ماندن از خشم آمریکا— صرفاً اشتهای این کشور را تشدید می‌کند. دوستان من، این روش کار نمی کند.

ملل متحد ما در ۷۵ سالگی باید بار دیگر خود را متعهد به ایستادگی– یک‌پارچه– در برابر جنگ و یکجانبه‌گرایی نماید.

متشکرم!

کد خبر 5056941 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جواد ظریف سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت حسن روحانی محمدجواد ظریف برجام مجلس اسحاق جهانگیری حجت الاسلام حسن روحانی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • جزئیات مرگ نابهنگام دکتر پرستو بخشی متخصص قلب
  • جنگ غزه، تداوم ناکامی‌های بی بی 
  • کشاورزان علیه دولت انگلیس
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است