Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:41:50 GMT

اعمال محدودیت برای ۶ رسانه آمریکایی در چین

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۳۳۷

اعمال محدودیت برای ۶ رسانه آمریکایی در چین

به گزارش ایرنا، «جایو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اعلام این خبر خاطر نشان کرد که این  شعبات مستقر در چین طبق این محدودیت ها باید اطلاعات مربوط به کارکنان ، امور مالی و املاک و مستغلات خود را در چین از امروز دوشنبه ظرف یک هفته به صورت کتبی به مراجع ذی ربط اعلام کنند.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین این رسانه ها شامل شرکت پخش تلویزیونی آمریکا ، لس آنجلس تایمز ، رادیوی عمومی مینه سوتا ، دفتر امور ملی ، نیوزویک و شبکه رسانه ای فیوچر استوری نیوز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات فوق به گفته این سخنگو ، تدابیر کاملاً ضروری چین در واکنش به ظلم و ستم غیرمعقولی است که سازمان های رسانه ای چین در آمریکا تجربه می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اقدامات پکن را مشروع و موجه دانست و افزود: در سال های اخیر ، دولت ایالات متحده محدودیت های غیرمستند و بی دلیل برای آژانس های خبری ، روزنامه نگاران و خبرنگاران چینی در آن کشور درنظر گرفته و مشکلات فراوانی برای انجام امور عادی رسانه ای برای آنها بوجود آورده و عملا آنان را تحت فشار و تبعیض فزاینده قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که این موضع رسمی چین در قبال آمریکا است ، گفت: ما از واشنگتن می خواهیم به این اقدامات و آسیب رسانی‌ به رسانه های چینی و شش رسانه چینی تحت محدودیت در آن کشور پایان دهد. 

او افزود که به رغم چنین خواستی مشاهده می شود که طرف آمریکایی با بی توجهی به تقاضای قانونی و منطقی چین و هشدار جدی این کشور ، بر سرکوب سیاسی و انگ زدن به آژانس های رسانه ای و کارکنان چینی آنها اصرار می ورزد و فشارها را افزایش داده است.

به گفته سخنگوی چین ، آنچه ایالات متحده انجام داده است منحصراً هدف قرار دادن سازمان های رسانه ای چین با ذهنیت جنگ سرد و سوء استفاده های ایدئولوژیک است. این اقدامات اعتبار سازمان های رسانه ای چین را به شدت خدشه دار کرده و بر عملکرد عادی آنها در آمریکا تأثیر جدی داشته و تبادلات مردمی و فرهنگی بین دو کشور را مختل کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ریاکارانه خود را مدافع آزادی رسانه معرفی می کند ، گفت: چین از ایالات متحده می خواهد فوراً تغییر مسیر دهد ، آسیب ها را برطرف کند و از ستم سیاسی و محدودیت های خودسرانه سازمان های رسانه ای چین دست بردارد.

وی هشدار داد که چنانچه واشنگتن در این مسیر اشتباه گام های بیشتری به جلو بردارد باید انتظار اقدامات مقابله جویانه پکن را نیز داشته باشد.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز برچسب‌ها رسانه ایالات متحده آمریکا پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه ایالات متحده آمریکا پکن رسانه ایالات متحده آمریکا پکن اخبار کنکور سازمان های رسانه ای چین ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ نصرالله بیگلری در تشریح این خبر گفت: از ساعت ۶ و نیم صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش و اجرای مراسم رژه یگان‌های نظامی محدودیت‌های ترافیکی در شهر ساری اعمال خواهد شد.

وی از مسدود شدن مسیر میدان امام تا میدان ابن شهر آشوب از ساعت ۶ و نیم صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه تا پایان مراسم خبر داد و افزود: شهروندان محترم ساروی برای تردد می‌توانند از مسیر‌های جایگزین مثل خیابان جام جم، بلوار عسکری محمدیان و کمربندی و ... استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • اعمال محدودیت های خودرویی به مناسبت روز ارتش
  • محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در ساری
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز