Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: بانک‌های استان کرمان یک ماه فرصت دادند تا وضعیت پرونده‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید را تعیین تکلیف کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان عصر امروز با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان با 16 دستورکار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه بانک‌های استان یک ماه فرصت دادند تا وضعیت پرونده‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید را تعیین تکلیف کنند اظهار داشت:چنانچه واحدی امکان دریافت تسهیلات را نداشته باشد باید سریعاً طرح‌های جایگزین معرفی شود.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: 52 واحد در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده و مورد تأیید قرار گرفتند تا از تسهیلات رونق تولید تبصره 18 استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده این واحدها است که به 10 بانک استان معرفی شدند گفت:بانک‌ها باید ظرف یک‌ماه این تسهیلات را پرداخت و پرونده‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید را تعیین تکلیف کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به احداث کارخانه‌های تولید کود شیمیایی در استان نیاز دارد افزود:استان کرمان یک استان کشاورزی بوده و در این فصل نیاز کشاورزان به کود زیاد است و از طرف دیگر استان کرمان تولید کننده اسید است و از این ظرفیت می‌توان استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه در زمان بحرانی کرونا تعداد زیادی از واحدها پای کار آمدند و در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده همکاری کردند گفت: در اوایل شیوع بیماری دستگاه‌ها برای اخذ مجوزات همکاری خوبی داشتند اما متاسفانه این همکاری‌ها کاهش یافته و حمایت از واحدهای تولیدی در این ارتباط کمتر انجام می‌شود.

مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان افتتاح شداستاندار کرمان: از اجرای هر طرح اشتغالزایی استقبال می‌کنیم/ از ‌بانک‌ها ‌ناامید شده‌ایم‌استاندار کرمان: طرح جامع تولید و فرآوری گیاهان دارویی استان کرمان تهیه شده است

حسینی با اشاره به اینکه درخواست داریم با نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم با واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک در استان انجام شود تا نیاز استان نیز تأمین شود.

کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان عصر امروز با 16 دستور کار برگزار شد که عمده مشکلات مطرح شده در این جلسه در حوزه درخواست صدور پروانه، درخواست رفع تعهدات ارزی، مشکلات بانکی، بیمه، تأمین اجتماعی و مشکلات مالیاتی و بخشودگی جرائم بود.

انتهای پیام/511/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید استان کرمان سال رونق تولید استان کرمان تسهیلات رونق تولید دریافت تسهیلات استاندار کرمان تعیین تکلیف استان کرمان معرفی شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی رضا رحمان نژاد، معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در نشست خبری با اشاره به وجود ١٦٣٤ واحد صنعتی در سطح ١٧ شهرستان شمال استان کرمان گفت: شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند و شهربابک به ترتیب صنعتی‌ترین شهر‌های استان کرمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ١٥ درصد صنایع استان جزو صنایع بالادستی هستند افزود: طبق مصوبه شورای تامین استان، صنایع بزرگ استان باید ٥٠ درصد از نیاز‌های خود را از داخل استان خرید و تهیه نمایند و باید زنجیره تامین کالا بین شرکت‌های کوچک و بزرگ ایجاد شود.

او با بیان اینکه پارسال در خصوص این مصوبه به صورت تشویقی برخورد شد اظهار کرد: اما امسال با شرکت‌هایی که این اقدام را انجام ندهند، از سوی مراجع ذیصلاح به صورت ترک فعل برخورد خواهد شد؛ باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.


رحمان نژاد به عملکرد سال ١٤٠٢ این نهاد اشاره کرد و گفت: پارسال در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته ایم و فقط حدود ٦٥ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سه بانک ملت، توسعه تعاون و صنعت و معدن در قالب تبصره ١٨ طبق سهمیه تخصیص یافته، به صنایع پرداخت شده است.

 

*ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های عملکردی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان در ادامه از ارتقای میزان تحقق عملی شاخص‌های برنامه‌های این نهاد خبر داد و اعلام کرد: راه اندازی ١٥٤ واحد جدید التاسیس، ایجاد ارتباط بین ٩٠ واحد صنعتی کوچک با صنایع بزرگ، ایجاد ١١ هزار و ٩٠٠ شغل جدید در بخش صنعت، فعال نمودن ٤٤ واحد راکد و غیر فعال، پیگیری تامین ٩٠ مورد مواد اولیه صنایع، ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی با ٣٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی تفویض اختیار تخصیص سوخت صنایع و روند صدور کارشناسی تا صدور پروانه بهره برداری به شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: پیگیری ایجاد کلینیک صنعت به منظور عارضه یابی واحد‌های صنعتی به منظور حل مشکلات صنایع نیز امسال در دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید امسال بطور کامل اجرایی می‌شود.

رحمان نژاد به برگزاری ٢٧ جلسه کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تا کنون ٥١ درصد از مجموع ٣٦٨ مصوبات آن، اجرایی شده، ١٥ درصد اجرا نشده و ٣٤ درصد در حال پیگیری است.

 

*ضرورت توسعه صنایع قطعه سازی

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس ٢٠٢٤ کرمان طی اردیبهشت ماه سالجاری اعلام کرد: صنایع قطعه سازی و پلیمر از جمله صنایعی هستند که می‌توان به سرمایه گذاری روی آن‌ها در استان توجه کرد.

او در مورد برنامه‌های سال جدید نیز گفت: پیگیری اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالا‌های تولیدی ٣٠٠ واحد تولیدی استان، انعقاد تفاهم نامه با چند بانک به منظور تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی کوچک از طریق انتقال حساب‌ها و گردش مالی حساب‌های صنایع بزرگ به استان، ارائه تسهیلات به صنایع راکد، نیمه فعال و تثبیت آمار تولید ١٣٠ واحد تولیدی از جمله این موارد است.

وی اظهار کرد: صنایع استان تا ٢٥ اردیبهشت فرصت دارند تا برنامه تولید و نیاز ارزی خود را از طریق سامانه جامع تجارت اعلام نمایند تا پس از بررسی و پایش مداوم، ارز مورد نیاز بصورت چند مرحله‌ای تخصیص یابد و از خروج ارز از مسیر اصلی تولید جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان