Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق عصر امروز(دوشنبه، 5 آبان ماه) با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران  دیدار و گفت و گو کرد.

قاضی­ زاده هاشمی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دیرینه تاریخی و فرهنگی دو ملت گفت: ارتباطات تاریخی و پایدار دو ملت پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق نشان دهنده علاقمندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارتقای سطح مراودات دوستانه و برادرانه با کشور عراق است.

وی با تأکید بر اهمیت تبادلات اقتصادی میان تجار و بازرگانان دو کشور خواستار رفع موانع بانکی موجود شد و اظهارکرد: توانمندی­ های فراوانی در ایران و عراق به ویژه در استان­ های مرزی و هم­جوار وجود دارد که باید با تسهیل همکاری­ های بانکی در راستای منافع دو ملت از آن بهره برد.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنانش بر همکاری مشترک دو کشور در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: همکاری­ های بهداشتی، درمانی و دارویی میان مراکز بهداشتی ایران و عراق می ­تواند به کاهش و از بین بردن ویروس کرونا کمک فراوانی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار، افزایش تعاملات هرچه بیشتر مراکز علمی و دانشگاهی در ایران و عراق، تبادل استاد و دانشجو، همکاری­ میان نهادهای امنیتی در مبارزه با تروریسم و گروه ­های تروریستی و رایزنی و گفتگوهای مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی در موضوعات منطقه­ ای و بین­ المللی فیمابین شد.

سفیر عراق در تهران: دولت و پارلمان عراق از توسعه مناسبات با ایران استقبال می‌کند

 در ادامه این دیدار نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران ارتباطات عراق و جمهوری اسلامی ایران را روابطی نمونه در میان کشورهای منطقه دانست و گفت: دولت و پارلمان عراق از هرگونه طرح و اقدامی برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می­ کند.

وی با تأکید بر تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی فیمابین بیان داشت: تشکیل کمیته­ ای مشترک از فعالان و متخصصان اقتصادی ایرانی و عراقی می­ تواند بستر گسترش همکاری­ های فیمابین و رفع موانع موجود را فراهم کند.

نصیر عبدالمحسن عبدالله در پایان بر تبادل نظرات و گفتگو میان مقامات عالیرتبه دو کشور، توسعه توریسم زیارتی و سلامت تأکید کرد.

در این دیدار شارلی انویه تکیه، قدرت­ الله  حمزه شلمزاری، انور حبیب ­زاده بوکانی و ابراهیم رضایی نمایندگان آشوریان، اردل و فارسان، بوکان و دشتستان در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه­ دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در اظهاراتی بر تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین، توسعه مراودات اقتصادی، حمایت از روند سیاسی و حفظ تمامیت ارضی عراق تأکید کردند.

پربیننده ترین قیمت مسکن در آمریکا چقدر است؟ با ارزش‌ترین برندهای جهان معرفی شدند واکنش ترامپ به پیروزی بایدن در پنسیلوانیا عاملان گرانی طلا در سال آینده امشب ایران داغدار افغانستان است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی موانع بانکی بازرگانان سفیر عراق ویروس کرونا امیرحسین قاضی زاده هاشمی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران و عراق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه در  آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی گفت: هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال ۱۴۰۶ است . - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کشورهای سوریه و عراق " و با حضور نمایندگانی از  نهادهای ذی ربط برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به تشریح اهمیت ابعاد گسترده و متنوع روابط و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دو کشور عراق و سوریه پرداخت و از بخش‌های خصوصی و دولتی کشورمان خواست برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها در همه زمینه‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

صفری با تشریح تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های کشورمان در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آنها، تاکید نمود که معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای تسهیل و ه‍موارتر نمودن شرایط فعالیت این شرکت‌ها دریغ نخواهد کرد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن بر شمردن برخی مشکلات برای فعالیت در سوریه، به تلاش‌های شبانه روزی سفارت کشورمان در دمشق و وزارت امور خارجه جهت رفع موانع و ایجاد ظرفیت‌های تازه برای کار در این کشور اشاره نمود و از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این دو نهاد در میان بگذارند. 

وی با اشاره به این نکته که سوریه بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم  و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست اندر کار ممکن نیست. 

مهدی شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی کشورمان با سوریه ارائه کرد و با اشاره به تنوع موضوعات همکاری در این زمینه افزود: بسیاری از موضوعات باقی مانده در گفتگو با مقامات سوری حل و فصل و تفاهمات جدیدی برای توسعه روابط انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در حوزه‌های بیمه، موضوعات بانکی و ارزی، امضای الحاقیه تجارت مشترک، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل اشاره کرد.

محمدعلی بک مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه نیز در بخشی از این نشست با اشاره به اهمیت عراق برای کشورمان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری خاطر نشان کرد: هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف 20 میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال 1406 است که با تعریف پروژه‌های عمرانی، تجاری، صنعتی و همچنین تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و گمرک امیدواریم به این هدف تا سه سال آینده دست یابیم.  

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های فعال در سوریه به بیان حوزه‌های فعالیت و موانع موجود برای انجام  پروژه‌های مورد توافق با این کشور پرداختند.

در پایان این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه دو کشور عراق و سوریه افزود: زمینه فعالیت اقتصادی در همه حوزه ها از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، علم و فناوری، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و انرژی در این دو کشور فراهم است و باید برای در اختیار گرفتن طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در این کشورها تلاش کنیم. 

وی افزود: پیگیری پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژه‌های تازه باید از اولویت برخوردار باشد تا بتوانیم هر چه زودتر تاثیرات مثبت این همکاری‌ها را در روابط دوجانبه شاهد باشیم.

صفری: محصولات غیرنفتی ظرفیت بالایی برای رشد صادرات به کشورهای آفریقایی دارندصفری: تعداد پست‌های وابسته‌های بازرگانی در قاره آفریقا افزایش یافته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پاشینیان در مورد جنگی قریب الوقوع میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • موانع کسب و کارهای فضای مجازی برطرف شود
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم