Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@10:15:13 GMT

میدان فرهنگ نو نوار می شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۴۱۲

میدان فرهنگ نو نوار می شود

خبرگزاری آریا - بازآرایی میادین فرهنگ و سید جمال الدین اسدآبادی به منظور گسترش مساحت فضاهای عمومی شهری در معابر و میادین قلب پایتخت در حال اجراست.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، مرتضی مطهری معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان این‌که با اجرای طرح‌های جذاب و زیبای شهری، سیمای منطقه طی چند ماه آینده متحول خواهد شد، گفت: «برای میدان فرهنگ طرحی توسط سازمان زیباسازی در سال‌های گذشته تصویب شده بود که در حال حاضر بخشی از این طرح در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 4500 مترمربع بهسازی پیاده‌رو را در حال اجرا داریم که اطراف میدان فرهنگ انجام می‌شود. 2200 مترمربع جدول‌گذاری هم جزو دیگر برنامه‌هاست ...»
او در ادامه بیان کرد: وضعیت معابر در اطراف میدان فرهنگ مناسب نبود و نیاز به تغییراتی در این زمینه احساس می‌شد، ضمن این که نورپردازی مناسبی وجود نداشت و فقط قسمت رفیوژ میانی، نور محوطه را تامین می‌کرد.
مطهری ادامه داد: در میدان فرهنگ سرانه فضای سبز هم افزایش می‌یابد. همچنین مقرر شده پایه‌ چراغ‌های این میدان را به چراغ بوستانی تغییر بدهیم.
این مسئول از برنامه‌ریزی برای اجرای آب‌نما در میدان فرهنگ نیز خبر داد و افزود: آب‌نمایی به مساحت 260 مترمربع قرار است در محوطه میدان ایجاد شود. بسیاری از این آب‌نماها به صورت سنتی و طولی در ضلع شرقی و غربی میدان فرهنگ اجرا می‌شوند و در مسیر پیاده‌رو زیبایی بصری ایجاد می‌کنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 اظهار کرد: طرحی که در میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی در حال اجراست توسط سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی شده است. در حال حاضر برای اجرای عملیات از میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی تا میدان فرهنگ مناقصه برگزار کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میدان فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تور‌های رایگان تهران گردی از امروز + جزئیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: این منطقه یکی از مناطق مرکزی کلانشهر تهران است که با توجه به قرارگرفتن در حصار ناصری از جاذبه‌های متعدد حوزه گردشگری تاریخی برخوردار است؛ ازاین‌رو شهرداری منطقه با استفاده از این فرصت، تور‌های رایگان تهران‌گردی برای تعطیلات نوروزی شهروندان تهرانی و مسافران و گردشگران از اقصی‌نقاط کشور طراحی کرده تا بتوانند استفاده بهتری از این ایام ببرند.

سید محمد موسوی افزود: این تور‌ها شامل «گذر هنر و فلسفه» (بازدید از تئاتر شهر، مؤسسه حکمت و فلسفه و کوچه لولاگر)، «گذر حسن‌آباد» (میدان حسن‌آباد، موزه ثبت احوال، موزه مقدم و موزه قرآن کریم)، «گذر ولیعصر» (خانه مینایی، حمام تاریخی انصاری، خانه امیربهادر) و «گذر راه‌آهن» (میدان و ایستگاه مجموعه راه‌آهن، قهوه‌خانه آذری، خانه فروغ و خانه انیس‌الدوله) است که همه‌روزه به مدت ۱۵ روز از ۲۸ اسفنددر دو نوبت صبح و عصر به سرپرستی کارشناسان مجرب تهران‌شناس اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: پنج غرفه گردشگری هم از ۲۸ اسفندماه در نقاط پرتردد منطقه شامل بوستان دانشجو، میدان منیریه، میدان حسن‌آباد، میدان راه‌آهن و میدان قزوین برپا می‌شود که این غرفه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ خدماتی نظیر توزیع نقشه معرفی فضا‌های گردشگری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و معرفی و ثبت‌نام تور‌ها و مسیر‌های گردشگری منطقه ۱۱ و همچنین اهدای کتاب به کودکان را انجام خواهند داد.

tags # تهران ، نوروز سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • کشت ۱۵ هزار بوته گل رز در میدان اصلی شهر رزن
  • (تصاویر) از ساختمان شهرداری تا الاغ‌های حمل زباله در عصر قاجار
  • رئیس کمیسیون اروپا: آتش‌بس فوری در غزه ضروری است
  • اجرای بزرگ‌ترین فرش‌گل تبریز در میدان آذربایجان
  • آغاز تور‌های رایگان تهران گردی از امروز + جزئیات
  • وجود بیش از ۴۵۰ مدرسه سنگی و ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال ۱۶ درصد از نوار غزه
  • تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه
  • کودکان سفیران فرهنگ ترافیک در خانواده ها می شوند
  • فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود