Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@06:42:23 GMT

کیش کانون تعامل دانشگاه های مطرح ایران می شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۴۲۰

کیش کانون تعامل دانشگاه های مطرح ایران می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، طی تفاهم نامه ای که با امضای غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس به امضا رسید، طرفین بر همکاری های گسترده و متنوع علمی، آموزشی، پژوهشی و نوآورانه در منطقه آزاد کیش با هدف تبدیل این جزیره به هاب علمی و دانشگاهی منطقه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این دیدار با ابراز خرسندی از رویکرد مبتکرانه کیش در طراحی ساز و کارهای خردمندانه برای نیل به توسعه پایدار گفت: دانشگاه تربیت مدرس از سال ۱۳۶۱ با ماموریت تامین نیروی مدرس دانشگاه های کشور در شرایطی که بخاطر تغییرات سیاسی، خلا استاد در دانشگاه ها محسوس بود، تشکیل شد و در ۴ دهه گذشته از رشد و توسعه بسیار خوبی برخوردار شده است.

محمدتقی احمدی افزود: این دانشگاه پس از فراز و فرودهای فراوان و خط شکنی های حساب شده، اکنون در جایگاه علمی مطلوبی در داخل و خارج کشور قرار گرفته و به لحاظ اتکا به توان و استعدادهای داخل، توانسته نور امیدی در میان جوانان کشور ایجاد نماید.

وی در ادامه افزود: با دستیابی به بسیاری از ماموریت ها و اهداف و تلاش ها، اکنون مراحل به بار نشستن فناوری ها و ایده های نوآورانه را دنبال می کنیم و در این مسیر تجاری سازی شماری از طرح ها و برنامه ها را دنبال می نمائیم.

به گفته رئیس دانشگاه تربیت مدرس، پارک علم و فناوری دانشگاه نیز با اجرای طرح های بسیار خلاقانه و اثربخش، مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته و برنامه های کلان ملی را تعقیب می نماید.

وی با اشاره به این که تا کنون ۳۵ هزار نفر فارغ التحصیل در تحصیلات تکمیلی داشته ایم و اکنون ۱۰ هزار نفر در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری در این دانشگاه به تحصیل مشغولند، گفت: در حال حاضر مباحث مرتبط با توسعه روابط بین الملل، حوزه های بین رشته ای، همکاری های شبکه ای با دانشگاه های داخل و خارج، خودکفایی و اتکاء به توان داخلی در حوزه مدیریتی و تامین بودجه و ارتقا کارآمدی و کیفیت در امور دانشگاه را به عنوان سرفصل های کاری دنبال می کنیم.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تعامل با بخش دانشگاهی به عنوان یکی از بخش های پیشران کشور گفت: کیش، جزیره و منطقه کوچکی از ایران عزیزمان است که طرح ها و اتفاقات بزرگی را در دستور کار قرار داده و نتایج آن یکی یکی به ثمر خواهد نشست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در حال حاضر با تمامی دانشگاه های مطرح و به نام کشور به همکاری روشمند رسیده ایم و بنا داریم با تعریف زمینه های همکاری مشترک و بهره گیری از ظرفیت های مشترک و مورد علاقه طرفین، این جزیره زیبا را به قطب و هاب علمی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن دانشگاه های کشور در کیش گفت: با یاری از این مراکز تولید دانش و نیز سایر مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین سایر پهنه ها و نواحی نوآوری و فناوری کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهبری می شود، اتفاق عظیمی در آینده برای کیش رقم خواهد خورد.

غلامحسین مظفری با اشاره به لزوم آینده نگری و آینده پژوهی در فعالیت های کلان گفت: درخواست ما از همه این مجموعه ها این است که صرفا به دنبال موضوع آموزش نباشند و کارکردهای تازه ای را با اتخاذ رویکردهای نو برای فعالیت در کیش مد نظر قرار دهند. به عنوان مثال، کشور ما به دلیل برخورداری از سواحل طولانی، امکان استفاده بسیار زیادی از ظرفیت دریا و منابع لایتناهی آن دارد و با اتکا به آن می تواند خود را از اقتصاد وابسته به نفت رها کند و ما در این زمینه هرچقدر کار کنیم، باز کم است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با مساعدت دانشگاه ها، کیش به کانون تعامل دانشگاه های کشور تبدیل شده است و ما در ادامه قصد داریم با ایجاد یک دانشگاه بین المللی، بعد تازه ای به فعالیت ها بدهیم. این دانشگاه، دانشگاهی خصوصی خواهد بود که سازمان منطقه آزاد کیش و سایر دانشگاه های مطرح از موسسان و سهامداران آن خواهند بود و بخش خصوصی نیز بخش غالب را خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: دانشگاه بین المللی جدید، علاوه بر دانشگاه های داخل، با همکاری دانشگاه منتخب خارجی که بر اساس ضوابط و بررسی های کارشناسی انتخاب خواهد شد، شکل می گیرد و بر آن است تا توجه بین المللی را برای تاثیرگذاری کشور به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، راه اندازی برج نوآوری کیش و استقرار شماری از شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و سایر شتاب دهنده ها را از توفیقات بدست آمده دانست و گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و خدمات نفت و گاز صادرات خوبی دارند و این روند باید تقویت شود. چرا که کشور بطور جدی نیازمند رشد فعالیت های نوآورانه است و کیش بهترین و مستعدترین پایلوت برای طی مسیر در این زمینه است.

غلامحسین مظفری، با اشاره به این که تغییر رویکرد در منطقه آزاد کیش از واردات کالا به صادرات کالا و خدمات دانش بنیان، از اتفاقات مهمی است که با جدیت هرچه بیشتر دنبال می شود، گفت: کیش دروازه ایران به سمت جهان و دروازه جهان به سمت ایران است و ما همه زیرساخت ها را برای تبدیل کیش به جزیره خلاق، نوآور و دانش محور مهیا کرده ایم.

عادل آذر عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این جلسه گفت: خوشحالیم که با مساعدت و اشتیاق دو طرفه، جلسه امضای تفاهم نامه با طرح مضامین تازه برگزار شده است.

وی افزود: منطقه آزاد کیش در۲ سالی که از مدیریت دکتر مظفری می گذرد، شاهد اتفاقات بسیار خوبی بویژه در بسط همکاری های علمی و پژوهشی با مراکز تولید علم بوده و تقریبا با تمام دانشگاههای به نام کشور، توافق و تفاهم همکاری دارد و این مساله قطعا در آینده برکات خود را نمایان می سازد.

به گفته این استاد دانشگاه، دانشگاه تربیت مدرس با کادر علمی و ظرفیت های بسیار زیادی که دارد، پس از امضای این تفاهم نامه، بسترهای همکاری مشترک را تعریف و عملیاتی می نماید.
ناصر آخوندی، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: برای نیل به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز کیش و برنامه ۳ ساله در دوران مدیریت دکتر مظفری، برنامه ریزی دقیقی برای تامین مالی طرح های کلان و زیرساختی و ایجاد رونق در اقتصاد کیش به کار گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ هزارمیلیارد تومان طرح عمرانی در بخش دولتی و خصوصی در کیش در دست انجام است که معادل یک سوم بودجه عمرانی کشور است و از بابت تامین مالی به موقع طرح ها، پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پیش  قدمی منطقه آزاد کیش در اتصال به بازار سرمایه و انتشار اوراق صکوک برای تامین بخشی از نیاز مالی تکمیل ترمینال عظیم مسافربری کیش گفت: تبدیل شدن کیش به هاب مالی منطقه هدف دور از دسترسی نیست و این مهم در آینده محقق می شود.

ناصر آخوندی در ادامه از طرح راه اندازی بورس بین الملل با محوریت کیش و ایجاد زمینه های جدید برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت و پزشکی که مورد تاکید مدیرعامل سازمان است، خبر داد.

پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نیز گفت: رونق کسب و کارهای نوپا که ذیل هوشمند سازی کیش صورت می گیرد، از دغدغه ها و علاقمندی های جدید سازمان منطقه آزاد کیش است. برای این منظور و حسب دیدگاه دکتر مظفری، زمینی به مساحت ۶۴ هکتار برای واگذاری به شرکت های دانش بنیانی که به مرحله تولید محصول برسند و نیز واحدهای دانشگاهی برای ورود شرکت های مورد نظر اطز طریق پارکای علم و فناوری اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش، دومین جزیره بزرگ خلیج فارس است،افزود: بخش خصوصی پرتوان و قدرتمند کیش، می تواند از سفارش دهندگان طرح های پژوهشی و فناورانه باشند و برای این منظور باید فعالیت شرکت ها تبیین و معرفی شود.

کد خبر 5056958

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش دانشگاه تربیت مدرس طرح های پژوهشی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان نیروی انتظامی کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مواد مخدر مراسم عزاداری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دانشگاه تربیت مدرس غلامحسین مظفری هیات مدیره دانشگاه ها شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی تمام شد

حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت- کاسپین در گفت و گو با خبرنگاران اعتبار هزینه شده برای پروژه راه آهن رشت- کاسپین را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد : از این مقدار ۵۰۰ میلیارد ریال آن در داخل محدوده بندر کاسپین و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در خارج از محدوده و در تعامل با سرزمین اصلی هزینه شده است.

به گفته وی پروژه اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس از پروژه های راهبردی و از مهمترین پروژه های اقتصادی کشور است که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می رسد .

وی تصریح کرد : این پروژه در چارچوب کریدور شمال - جنوب که به لحاظ ترانزیتی در توسعه حمل و نقل در داخل سرزمین اصلی کشور حائز اهمیت است؛ امیدواریم با حضور رئیس جمهور در هفته های آینده به بهره برداری برسد و بزودی صدای سوت قطار باری در منطقه آزاد و بندر کاسپین به مقصد خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی طنین انداز شود.

وی اضافه کرد: ۱۲ درصد از اعتبار هزینه شده برای این پروژه در خارج از محدوده منطقه آزاد توسط این سازمان پرداخت شد؛چون مهمترین بهره برداری این ریل مناطق آزاد کشور هستند و فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی مشتری اصلی این بارها هستند.

عبدالملکی افزود: امیدواریم با افتتاح این پروژه ها دوره جدید شکوفایی اقتصادی را در منطقه آزادانزلی، استان گیلان و کل کشور شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: امروزه مناطق آزاد در اقتصاد ملی نقش اساسی و کلیدی را برعهده دارند؛ بیش از ۸۰ درصد ترانزیت کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محقق می شود؛ سرمایه گذاری هایی که در سال ۱۴۰۲ آغاز شده، منجر به جهش چند برابری سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در بخش های ترانزیت، تولید و صادرات طی سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی تمام شد
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • جشنواره کنسرت موسیقی پاپ در انزلی برگزار می‌شود
  • جشنواره نوروزی کنسرت‌های پاپ در منطقه آزاد انزلی
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد ابهر موفق‌ترین کانون استان زنجان شد
  • عروسک بومی «بیگک» در کانون تولید می‌شود
  • تصویب تأسیس شش پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران
  • حرم مطهر رضوی کانون هم افزایی و نماد اتحاد ملت ایران است