Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته های اخیر، به دنبال توهین برخی نمایندگان مجلس به رئیس جمهور، رهبر انقلاب در بیاناتی هرگونه توهین و هتک حرمت را نهی کرده و خواستار حفظ وحدت و انسجام در شرایط فعلی شدند. در همین راستا، محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا گفت: این موضوع یک سابقه تاریخی دارد معمولا جریان افراطی هیچ زمانی متعهد به رعایت اوامر و رهنمودهای رهبری نبوده و همواره از زمان حضرت امام و پس از ایشان این گونه عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تعبیری دیگر در دوره دولت های مختلف، چنین بوده است. 

وی افزود: جریان اصولگرای تندرو همواره برای ادامه کارهای خودش به نهیب ها و تذکرات رهبری توجه نکرده است. پیش بینی ام این است که امروز هم توجه نخواهد کرد. اگر مطلب منتشر شده آقای ذوالنور را ببینید متوجه خواهید شد که در آن هیچ حرفی از کار زشتی که انجام شده، به میان نیاورده است و تنها گفته از پیام رهبری تبعیت خواهد کرد. در حالی که رهبری دو ماه پیش هم درباره موضوع استیضاح همین حرف را زدند.

این فعال رسانه ای اصولگرا ادامه داد: اگر آقای ذوالنوری می خواست از رهبری تبعیت کند، همان دو ماه پیش به توصیه های ایشان گوش داده بود و این کار را دوباره انجام نمی داد. در آینده نیز این کار را خواهد کرد و به اعتراف خودش، مقام معظم رهبری به او گفته اند آدم تندرویی است.

اصلا به اصلاح رفتار تندروها امیدی ندارم

مهاجری گفت: اصلا به اصلاح رفتار تندروها امیدی ندارم. نه تنها امید ندارم بلکه یقین دارم که آنها مدتی صبر خواهند کرد تا آب ها از آسیاب بیفتند و باز شروع می کنند. اصلا جریان تندرو اگر بی ادبی و هتاکی نکند، نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. اکسیژن این جریان، بی ادبی و هتاکی و دروغ و تهمت است. شما اگر این موارد را از این ها سلب کنید، هویتی برایشان باقی نمی ماند. بنابراین آنها چون نمی خواهند بمیرند از رفتارهای غیراخلاقی کمک خواهند گرفت.

او بیان کرد: این افراد در محافل و جلسات خصوصی خودشان می گویند حتی رهبری هم با دولت مدارا می کند و ایشان نیز در دلشان چنین می خواهند که به دولت و رئیس جمهور اهانت شود. این ها حتی خود را جای رهبری می نشانند و از جانب ایشان صحبت می کنند. خودشان را کاملا انقلابی می دانند و می گویند انقلابی گری یعنی همین، انقلابی گری از نگاه آنها یعنی توهین و تهمت، دروغ و هتاکی.

آدم های تندرو در برخی موارد بیانات رهبری را تعبیر و تفسیر می کنند

مهاجری گفت: ۴۰ سال است که تندروها این گونه بار آمدند و با اینکه هیچ نسبتی بین رفتارهای آنها و انقلابی گری نیست، ولی خود را انقلابی می دانند. توصیه می کنم به فضای مجازی بعد از بیانات اخیر رهبری مراجعه کنید، خواهید دید همین آدم های تندرو در برخی موارد بیانات رهبری را تعبیر و تفسیر می کنند. از آنجا که مسبوق به سابقه است، حتی گاهی اوقات به صراحت یا به کنایه، توهین به رهبری نیز می کنند. به این دلیل که رهبری با آنها همراه نیست. 

وی در پایان گفت: جریان تندرو دوست دارد رهبری پیرو آنها باشد. هرجا که رهبری با مواضع شان هماهنگ است، تعریف و تمجید می کنند ولی اگر این طور نبود مدت کوتاهی سکوت می کنند و دوباره رفتارهای خود را از سرمی گیرند و نامش را انقلابی گری می گذارند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1447908

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد مهاجری مجتبی ذوالنور اصولگرایان آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب انقلابی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت دریاچه‌ها با فناوری‌نانوحباب

استفاده از فناوری نانوحباب می‌تواند با تعدیل وضعیت تغذیه گرایی در دریاچه‌ها، به چرخه سالم‌تر این اکوسیستم‌های آبی کمک کند.

به گزارش ایسنا، اصطلاح پَروَردگی دریاچه (Trophics Lake)، به وضعیت فراوانی مواد مغذی یک دریاچه اشاره داشته که نقش مهمی در شکل دادن به سلامت کلی و پویایی اکولوژیکی اکوسیستم آبزیان دارد. دریاچه ها بر اساس سطح مواد مغذی آن ها به حالت های مختلف پروردگی طبقه بندی می‌شوند، از اُلیگوتروفیک (سطح مواد مغذی پایین) گرفته تا مِزوتروفیک (سطح مواد مغذی متوسط) و اتروفیک (سطح مواد مغذی بالا) می‌توان دریاچه‌ها را طبقه‌بندی کرد. در حالی که هر حالت  پروردگی دارای ویژگی های زیست محیطی خود است، انتقال از الیگوتروفیک به اتروفیک به دلیل پدیده ای که به عنوان اوتریفیکاسیون (Eutrophication) یا تغذیه گرایی شناخته می شود، به صورت ویژه مورد توجه است.

تغذیه گرایی دریاچه چیست؟

تغذیه گرایی یک فرآیند طبیعی است که درطول زمان ممکن است در یک دریاچه رخ دهد و طی آن مواد مغذی نظیر فسفر و نیتروژن در اکوسیستم آبی جمع می‌شود. فعالیت‌های انسانی، مانند کشاورزی، توسعه شهری و فرآیندهای صنعتی، می‌تواند با وارد کردن مواد مغذی بیش از حد به آب، این روند را تسریع کند. این اضافه بار مغذی منجر به رشد سریع جلبک ها و سایر گیاهان آبزی می شود و ممکن است جلبک به سرعت سطح دریاچه را بپوشاند.

تغذیه گرایی چالش  مهمی در سلامت دریاچه بوده که در این میان، رشد بیش از حد جلبک‌ها ممکن است روی تنوع زیستی دریاچه تاثیر منفی بگذارد. رشد جلبک، در حالی که در ابتدا موجب تنوع زیستی می شود، می‌تواند به هنگام پوسیدگی منجر به اثرات مضر در اکوسیستم شود. فرآیند تجزیه این میهمانان ناخوانده آبی، اکسیژن مصرف می‌کند و شرایط هیپوکسیک را در آب ایجاد می کند. این کاهش اکسیژن می تواند منجر به کشته شدن ماهی‌ها شود و بر دیگر موجودات آبزی تأثیر منفی بگذارد و تعادل ظریف اکوسیستم دریاچه را مختل کند.

علاوه بر این ، تجمع مواد آلی در پایین دریاچه منجربه رسوب شده و باعث کاهش کیفیت آب می شود. کاهش کیفیت آب می‌تواند منابع آب آشامیدنی را به خطر بیاندازد، فرصت های کسب و کار در اکوسیسیتم آبی را کاهش داده و به صنعت شیلات آسیب برساند و بر اقتصاد محلی و رفاه جوامع اطراف دریاچه تأثیر گذارد.

سلامت اکوسیستم بهتر در دریاچه هایی با فناوری نانوحباب

نقش اکسیژن در اکوسیستم های دریاچه: افزایش اکسیژن محلول در دریاچه ها، به ویژه در بخش کف دریاچه، می تواند شرایط را برای رشد جلبک‌ها نامطلوب کند و همچنین به رشد و گسترش باکتری‌ها و موجودات مفید برای فرآیندهای طبیعی دریاچه کمک نماید و با این کار به کاهش اثر تغذیه گرایی تاثیر زیادی گذارد.

سطح اکسیژن کافی در ترویج سلامت باکتریهای هوازی که به تجزیه طبیعی مواد آلی و مواد مغذی موجود در آب کمک می کنند، ضروری است. در شرایط خوب اکسیژن، باکتری‌ها می توانند به طور مؤثر مواد آلی را تجزیه کنند و از انتشار مواد مغذی بیش از حد که باعث رشد جلبک می‌شود، جلوگیری کنند. علاوه بر این، اکسیژن از فرآیندهای اکسیداتیو که ترکیبات نیتروژن را تغییر می دهند، پشتیبانی می کند و باعث مهار آلاینده‌های مضر مبتنی بر نیترات می‌شود. با حفظ سطح کافی اکسیژن دریاچه‌ها می توانند محیطی را ایجاد کنند که چرخه مواد مغذی متعادل باشد و خطر تغذیه گرایی را کاهش دهد.

- افزایش اکسیژن محلول در دریاچه ها می‌تواند نتایج ذیل را داشته باشد:

- بهبود شفافیت آب

- کاهش جلبک ها

- کاهش بوی نامطبوع

- حمایت از سلامت گیاهان و جانوران آبزی

فناوری نانوحباب به افزایش سطح اکسیژن آب کمک شایانی می‌کند و از این طریق چرخه اکوسیستم دریاچه به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. نانوحباب‌ها به حدی کوچک هستند که به طور پایدار در آب معلق می‌مانند و به مدت طولانی می‌توانند خود را به بستر دریاچه برسانند.

- نانوحباب‌ها می‌توانند در دریاچه نتایج ذیل را به دنبال داشته باشند:

- اکسیژن را به لایه رسوبی در کف دریاچه می‌رساند

- کیفیت آب را بهبود داده

- رشد جلبک را کاهش می‌دهند

- بوی بد را مهار می‌کنند

در سیستم های هوادهی سنتی دریاچه، مانند هوادهی مکانیکی، حباب های بزرگی ایجاد می‌شود که به سرعت به سطح آب می رسند. این سیستم ها  در انتقال اکسیژن ، به ویژه در لایه رسوبی کف دریاچه مؤثر نیستند. اما فناوری نانوحباب می‌تواند تا ۸۵ درصد راندمان انتقال اکسیژن (OTE) را به دنبال داشته باشد. چنین حجم اکسیژن رسانی می‌تواند مانع گسترش جلبک‌ها شده و تجزیه مواد آلی را توسط باکتری‌ها و اکسیداسیون تسریع کند.

همچنین شفافیت آب به بیشینه مقدار خود رسیده و اکوسیستم آبی شرایط سالم‌تری را تجربه می‌کند. این فناوری نانوحباب برای رشد آبزیان نیز مفید است.

فناوری نانوحباب در دریاچه السینور کالیفرنیای جنوبی، در آمریکا، اجرا شده که تاثیر شگرفتی در بهبود وضعیت این دریاچه داشته است. این دریاچه به وسعت ۱۲ کیلومتر مربع و عمق ۶ متر، یکی از دریاچه‌هایی است که به دلیل فعالیت‌های انسانی و کاهش باران دستخوش تغییراتی شده است که فناوری‌نانوحباب توانسته تاثیر شگرفی در بهبود وضعیت آن داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود
  • بهبود وضعیت دریاچه‌ها با فناوری‌نانوحباب
  • سلوان مومیکا از سوئد به نروژ می‌رود
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • یک چوپان همراه با ۱۰۰ گوسفندش در تریلی خفه شد
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!