Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران را رد کرد و آن را خصمانه و بخشی از سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر مردم دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد زارعیان روز دوشنبه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی گزارش گزارشگر حقوق بشری علیه ایران برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: گزارش وضعیت حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران صرفا بر اساس منابع تایید نشده ، مغرضانه و دارای گرایش و با انگیزه سیاسی تهیه شده است.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: این امر نه به دلیل نگرانی واقعی ترتیب‌دهندگان آن بلکه با هدف توجیه سیاست تجاوز و خصومت آنها ضمن کمک به هدف اعلام شده آنها برای براندازی نظام قانونی مردم ایران تهیه نشده است.

زارعیان تاکید کرد: این مساله به نوبه خود، نقض آشکار اهداف و اصول منشور سازمان ملل، حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌المللی حقوق بشر است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تهیه کننده گزارش هستند، مسائل حقوق بشر علیه دولت مرا دستکاری کرده‌اند تا واقعیت‌های ما را با اطلاعات نادرست تحریف کنند. مخفی نیست که تحریک مسائل به اصطلاح حقوق بشر بخشی از "استراتژی فشار حداکثری" آمریکا علیه ایرانیان است.

رایزن ایران در کمیته سوم اظهار کرد: تروریست‌ها از جمله کسانی که قبلا در لیست ترور کشورهای غربی بودند، در این کارزار شیطانی علیه ایرانیان به یاران عزیز تبدیل شده‌اند. اما این فاجعه در راحت بودن مکانیسم‌های سازمان ملل است که بخشی از چنین برنامه‌ریزی هایی شده‌اند.

زارعیان تاکید کرد: تجلیل از جنایتکارانی که دست آنها به خون غیرنظامیان و ماموران اجرای قانون آلوده است به عنوان قربانیان تبعیض قومی یا مذهبی، منفور است.

وی با بیان اینکه به طور جداگانه به موارد خاص مطرح شده در این گزارش پاسخ داده شده است، تصریح کرد: تعصبات نویسنده گزارش، آنها را به طور کلی مخدوش کرده است زیرا قسمت‌های مختلف گزارش با سوگیری‌های شخصی آغشته شده است. انتشار اخبار جعلی و تفسیرهای مکرر نظری، از جمله نقص اساسی در این گزارش است.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران افزود: کسانی که پشت این گزارش هستند تا تعدادی از ادعاهای بی اساس علیه دولت من را جمع کنند، اگر آنها صادقانه نگران حقوق بشر ایرانیان بودند، بلافاصله ماموریتی را برای پاسخگویی دولت ایالات متحده به دلیل اقدامات اجباری غیرانسانی و غیرقانونی خود که بطور سیستماتیک در ماههای اخیر حتی در میان همه‌گیری کووید-19 تشدید شده‌اند، آماده می کردند.

زارعیان با تاکید بر اینکه "تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران، جنایت علیه بشریت است و حقوق بشر یک ملت را نقض می‌کند"، ادامه داد: تحریم‌های ایالات متحده نه تنها تاثیر مخربی بر رفاه حال مردم ما داشته است بلکه همچنان از برخورداری کامل آنها از حقوق بشری جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: سیاست تحریم ایالات متحده همیشه یک سیاست مجازات غیرانسانی بوده و کل جمعیت را به ویژه کودکان و بزرگسالان مبتلا به سرطان و بیماری‌های نادر تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: با این حال، ویروس کرونا، ظلم و کینه‌توزی این جنایت را برجسته کرده است. محدودیت‌های گسترده‌ای که در نتیجه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا به ایران وارد شد، کشور مرا از خرید دارو، تجهیزات پزشکی و سایر وسایل مورد نیاز برای مقابله با بیماری همه‌گیری منع می‌کند.

زارعیان اظهار کرد: متاسفانه، سازوکارهای حقوق بشر قادر به پاسخگو کردن واشنگتن به خاطر ترور ناجوانمردانه و شرورانه سرلشکر قاسم سلیمانی نبودند که قهرمان همه جانبه برای به زانو درآوردن تروریسم تکفیری در عراق و سوریه برای برقراری صلح، امنیت منطقه و دفاع از حقوق بشر بود.

وی تصریح کرد: سکوت به اصطلاح حاملان پرچم مدافعان حقوق بشر، در مورد این جنایت وحشیانه ایالات متحده با همکاری و شراکت برخی از کشورها از جمله آلمان، اکنون بیش از هر زمان دیگر کرکننده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه چنین گزارش‌هایی نه تنها بر اساس یک رویکرد انتخابی تهیه شده اند که تقریبا به طور یکسان مغایر با اصول فراگیری، بی طرفی و عینیت هستند، خاطرنشان کرد: هیات من ادعاهای مندرج در گزارش را با شدیدترین عبارات رد می کند. تعصبات بدخواهانه و قضاوت‌های عجولانه، آن را بی‌اساس و دور از واقعیت ساخته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایران در کمیته سوم نماینده ایران ایالات متحده علیه ایران حقوق بشری حقوق بشر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هوشنگ شرفی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا و خسارات اقتصادی فراوان است و راه پیشگیری از ابتلاء به آن رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام است.


وی افزود: در این طرح که شامل مایه کوبی دام‌های سنگین و سبک واحد‌های صنعتی و روستایی بود، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ رأس گاو و گوساله و بیش از ۲۸ هزار راس گوسفند و بز در برابر بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شدند.

 

شرفی ادامه داد: این طرح برای دامداران بصورت کاملاً رایگان بوده و هیچ گونه وجهی از آنها دریافت نشده است و این عملیات با مشارکت و همکاری بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی به اجرا درآمد.

 

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان عدم وجود بیماری در استان خوزستان را مرهون زحمات بخش دولتی و خصوصی و همکاری دامداران شهرستان دانست، اضافه کرد: این بیماری یک بیماری ویروسی واگیر دامی در نشخوار کنندگان همچون گاو، گوسفند و بز است که در زمان بروز و شیوع بیماری موجب تلفات سنگین در گوساله‌ها، بره و بزغاله‌ها، کاهش وزن، کاهش تولید شیر و در نهایت خسارت سنگین در صنعت دامداری‌ها می‌شود.


وی در پایان اجرای اصول امنیت زیستی در جهت عدم ورود دام‌های بیمار را مهم‌ترین اصل در پیشگیری از این بیماری دانست و به دامداران و چوپانان رعایت حمل و نقل دام با دریافت مجوز‌های بهداشتی لازم از مبدا را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • ایران در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اقدام‌های گسترده‌ای برای صیانت از حقوق مردم انجام داد
  • انتقاد سازمان‌های مردم نهاد از رویکرد کمیته حقیقت یاب
  • ایران در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اقدام‌های گسترده‌ای برای صیانت از حقوق مردم انجام داده است
  • ایران در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اقدام‌های گسترده‌ای را برای صیانت از حقوق مردم انجام داده است
  • تشکیل ۲۴ پرونده علیه مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند
  • واکنش نتانیاهو به انتقادهای آمریکا: چه زود 7 اکتبر را فراموش کردید؟!/ به جای فشار به ما به ایران و حماس فشار بیاورید
  • ۲۵ سازمان حقوق‌بشری خواستار توقف جنگ علیه غزه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان
  • اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • گزارش «عبود» از شمال نوار غزه/ قانون جنگل از قوانین بشری بهتر است