Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز( دوشنبه 5 آبان) این کمیسیون، گفت: دستور کار اول نشست امروز کمیسیون با حضور آقای زاکانی ارائه اولویت‌های کاری پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها به کمیسیون اقتصادی از در حوزه های مختلف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولویت‌های پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها شامل موضوعاتی مانند اصلاح قوانین بانکی، اصلاح قوانین مناطق آزاد، طرح حکمرانی ریال، نظارت بر اجرای صحیح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر قوانین مناطق آزاد، قانون نظام جامع تامین بازار بود که در حال حاضر کمیسیون اقتصادی به بخشی از آنها ورود کرده است.

نماینده  اصفهان در مجلس  با اشاره به اینکه در حال حاضر با مجموعه‌ای از قوانین پراکنده مواجه هستیم، افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص اولویت‌های اقتصادی کشور پیشنهاداتی را به کمیسیون اقتصادی ارائه کرده و باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهیم که بخشی از مباحث اقتصادی کشور در سایر کمیسیون‌ها مطرح می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد، تصریح کرد: در نشست امروز مقرر شد تا پایان سال 1400 و تعیین تکلیف ایرادات شورای نگهبان بر اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون قبلی اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی؛ کاهش خدمت سربازی تایید شد

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز ۲۶ اسفندماه اعلام کرد: شورای نگهبان در مرحله قبل نسبت به ابهامات حکم کاهش مدت سربازی برنامه هفتم توسعه ایراداتی داشت. با اصلاحاتی که مجلس انجام داد و با رعایت ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی و در چارچوب تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، این حکم خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی

گفتنی است بهمن ماه امسال بود که سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس در رابطه با طرح کاهش مدت سربازی گفت: طی چندین جلسه کارشناسی با حضور قالیباف و سردار باقری برای رفع ابهام از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اصلاح سربازی در برنامه هفتم توسعه تصمیماتی را گرفتیم. طبق این توافق میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید؛ یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

نماینده تهران بیان کرده بود: ستاد کل نیرو‌های مسلح با تامین اعتبار دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تامین‌شده اقدام خواهد کرد. با این مصوبه، کاهش نیاز به سرباز، محقق شده و استفاده از سربازان در جایگاه‌های تخصصی افزایش می‌یابد.

همچنین جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در رابطه با لزوم تصویب کاهش مدت خدمت سربازی بیان کرده بود: مشمولان غایب و غیر غایب سربازی به دلیل نرفتن خدمت سربازی از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم هستند، بنابراین لازم بود مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای راهکاری را برای حل مشکل این افراد با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در نظر بگیرد و این مصوبه بسیار اثربخش است.

معافیت سربازی

لازم به ذکر است؛ بهمن ماه امسال نمایندگان مجلس در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوبه قبلی خود درباره معافیت سربازی متاهلین را اصلاح کرد که مقرر شد مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای ۲ فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # خدمت سربازی سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد از ابتدای سال ۱۴۰۳
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد از ابتدای سال ۱۴۰۳
  • اعلام رسمی سازمان مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اولین روز ۱۴۰۳
  • مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • اجرای نرخ ۱۰ درصدی مالیات ارزش افزوده از ابتدای ۱۴۰۳
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹٪ به ۱۰٪
  • مصوبه کاهش مدت سربازی تایید شد / جزییات
  • جزییات قانون جدید مدت خدمت سربازی؛ کاهش خدمت سربازی تایید شد