Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام برزگر گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار حین انجام ماموریت گشت و کنترل دسته‌ای از پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال را در حال ورود از کشور همسایه جمهوری آذربایجان به زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی این شهرستان مشاهده کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان در استان اردبیل افزود: زنگوله بال‌ها که با نام محلی مزمک شناخته شده‌اند همه ساله در این مواقع جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه‌های منطقه مغان بویژه شهرستان بیله‌سوار مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پرنده‌ها معمولا به‌صورت گروه‌های بزرگ دیده می‌شوند، اظهارداشت: به دلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در سال‌های اخیر تعداد آنها در منطقه رو به افزایش است.

برزگر با تاکید بر ضرورت حفاظت از این گونه بیان کرد: همه ساله پرنده کمیاب زنگوله بال برای تداوم حیات به شمال استان اردبیل پناه می‌آورد و بایدی تدابیر لازم جهت حفاظت از این گونه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه سرشماری از پرندگان مهاجر انجام می‌شود، اضافه کرد: پرنده زنگوله بال از گونه‌های در معرض خطر است و با مهاجرت این پرنده گشت‌های کنترلی افزایش پیدا کرده و به صورت مداوم ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، زیستگاه‌های منطقه را کنترل و پایش می‌کنند.

زرگر با اشاره به اینکه زنگوله بال و سایر پرندگان مهاجر می‌توانند به عنوان ظرفیت گردشگری طبیعی استان مورد توجه قرار گیرند، گفت: با توجه به ویژگی‌های زیستی و پراکنش جهانی این گونه جزو پرندگان نزدیک به تهدید بوده و در ضمیمه یک کنوانسیون منع تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض انقراض قرار دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار مغان افزود: این گونه پرنده از خانواده میش مرغ‌ها در دشت‌های سرسبز ، مزارع و کشتزارهای بزرگ به سر برده و در این مناطق به صورت مهاجر و میهمان دیده می‌شود.

کد خبر 560324 برچسب‌ها استان اردبیل محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل محیط زیست ایران حفاظت محیط زیست زنگوله بال بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار جام جم افزود: در این ارزیابی شاخص هایی مانند تعداد سلاح های کشف شده مجاز و غیر مجاز، شکارغیرمجاز، کشف سلاح جنگی، صید پرندگان، صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز دام، ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در مجموع یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با کسب حداکثر امتیاز رتبه اول را کسب نمود وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بحث تجهیزات محیطبانان در سرلوحه کار قرار گرفته است، افزود: افزایش ۴۰۰ درصدی جیره غذایی محیط بانان، تجهیز پاسگاه های محیط بانی به ۴۰ دستگاه موتورسیکلت، خرید تجهیزات انفرادی و البسه،تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی ، راه اندازی شبکه بی سیم دیجیتال، جذب و تبدیل وضعیت ۱۷ محیط بان از جمله موارد موثر در افزایش بهره‌وری شده است شکاریان اظهارداشت: در بحث آموزش محیطبانان بعنوان ضابطین دادگستری، دوره های آموزش متعددی در مباحث حقوقی، بکارگیری سلاح، دفاع شخصی، تیراندازی و دوره های محیط بانی بطور مستمر و سالانه برگزار می‌گردد مدیرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی خاطرنشان کرد:کشف قریب به 90 قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از 300 فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی،اجرای برنامه های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله  فعالیت های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است. شکاریان با بیان در شاخص های برنامه و بودجه این اداره کل در ۳ شاخص رعایت سقف پرسنلی، پاسخگویی و تحقق ردیف های درآمدی در رتبه برتر کشوری و در شاخص تخصیص اعتبارات استانی در رتبه ۴ کشوری  قرار گرفته است افزود: در مجموع شاخص های برنامه و بودجه این استان جزو ۵ استان برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان های ویژه به لحاظ محیط زیست طبیعی است، افزود: با عنایت به شاخص هایی مانند جمعیت حیات وحش، زیستگاه ها و امور مناطق و ذخائر ژنتیکی، این اداره کل با حداقل بضاعت نیروی کارشناسی نسبت به سایر استان ها در رتبه ششم کشوری قرار گرفته که نشان دهنده فعالیت های مناسب کارشناسان این حوزه و قابلیت های طبیعی استان است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست