Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی در چهار کلانشهر کشور و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی سه استان هشدار داد. به گزارش پول نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: پایداری هوا و سکون نسبی جو از صبح پنج شنبه (۸آبان ماه) تا اواخر وقت یکشنبه (۱۱ آبان ماه) موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های تهران، اراک، کرج، اصفهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این شرایط درصورت افزایش تردد‌های درون شهری به ویژه در کلان شهر‌ها امکان افزایش نسبی آلاینده‌ها تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به کاهش تردد‌های غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد دیگری با اشاره به نفوذ هوای سرد به استان‌های خراسان آورده است: از اوایل وقت پنج‌شنبه (۸ آبان ماه) تا ظهر جمعه (۹ آبان ماه) کاهش دما و وزش باد برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود. در این شرایط خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین در استان خراسان شمالی تسریع در برداشت و انبارداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز، تجمیع کلونی‌های زنبور عسل و تامین خوراک زمستانه، در استان خراسان رضوی تسریع در برداشت سیب و انار در مناطق شمالی استان و برداشت زعفران برای کاهش خطر سرمازدگی گل و در استان خراسان جنوبی تسریع در برداشت زرشک و زعفران، روشن کردن آتش و دود در مزارع زعفران توصیه می‌شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آلودگی هوا وضعیت آب و هوا آلودگی آب آلاینده ها سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی درخصوص تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگف وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان طی فردا (پنجشنبه) هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است

در این خصوص، سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سازمان هوانشناسی همچنین امروز و پیش از هشدار زرد، درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرده بود که براساس آن نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان فردا (پنجشنبه) دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف

کد خبر 845200 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران طوفان سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • زنجان گرمتر می شود
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر