Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک صادرات ایران، این بانک با تمرکز بر فعالیت‌های عملیاتی در پایان مهرماه ۹۹ ضمن عبور منابع سپرده‌ای از مرز ٣٠٠ هزار میلیارد تومان، موفق به ایجاد حاشیه سود دو هزار و ٢٠٠ میلیارد تومانی شد.

گزارش فعالیت ماهانه این بانک برای دوره منتهی به ٣٠ مهرماه ١٣٩٩ در سایت کدال منتشر شدکه بر اساس آن، بانک صادرات ایران با جذب بیش از ٣٠٠ هزار میلیارد تومان منابع سپرده‌ای و تمرکز بر فعالیت‌های عملیاتی و وصول مطالبات توانست طی دوره مالی هفت ماهه منتهی به پایان مهرماه سال ٩٩ بیش از دو هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان حاشیه سود عملیاتی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه ١٣٩٩، بالغ بر ١٤٥ هزار و ٩٨٤ میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک در این مدت به ١٢٣ هزار و ٦٦٥ میلیارد ریال رسیده و بیش از ٢٢ هزار میلیارد ریال برای بانک سود عملیاتی ایجاد کرده است.

اصلاح ساختار مالی بانک صادرات ایران با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در بیش از ٣٠ ماه گذشته، نتایج مثبتی همچون کاهش قابل توجه زیان انباشته بانک داشته به نحوی که در صورت‌های مالی حسابرسی نشده شش ماهه اول سال ٩٩ با کاهش ٦٤ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، همراه بوده و با توجه به سودآوری گروه مالی سپهر صادرات در دوره مالی شش ماهه منتهی به پایان شهریور ٩٩ و سهم درآمدی بیش از ٣٠ هزار میلیارد ریالی بانک از این محل، انتظار می‌رود نتیجه مثبت آن در صورت‌های مالی تلفیقی بانک موجب به از بین رفتن زیان انباشته و ایجاد سود انباشته شود.

بهبود کفایت سرمایه و افزایش قابل توجه قدرت تسهیلات‌دهی بانک صادرات ایران، شرایط برای حضور قدرتمندتر در حمایت از اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.‌

کد خبر 5056964

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک صادرات بازار سهام بازار سرمایه بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بازار سهام فولاد بازار سرمایه تولید نفت قیمت یورو اقتصاد چین بورس تهران بانک صادرات ایران میلیارد ریال هزار میلیارد پایان مهرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم با اشاره به صادرات ۱۲ هزار تن کالا در فروردین امسال از قم، گفت: با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، افزود: همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل گمرکات قم در ادامه به فعالیت گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا پرداخت و ادامه داد: در این راستا طی فروردین‌ماه تعداد ۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

سال گذشته ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات