Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:30:49 GMT

لایحه بودجه ۱۴۰۰ در زمان مقرر تقدیم مجلس می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۶۵۴

لایحه بودجه ۱۴۰۰ در زمان مقرر تقدیم مجلس می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمد باقر نوبخت در گفتگوی زنده در فضای مجازی، گفت: مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که آمادگی دارد اصلاح ساختار بودجه را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ انجام دهد و ما از شنیدن این خبر خوشحال هستیم.

وی گفت: برنامه اصلاح ساختار چند سالی است که آماده شده است و ما می‌توانیم در بودجه سال آینده اعمال کرده و مجلس نیز تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت درباره انجام سفرهای استانی بعداز بهبودی بیماری گفت: سفرهای استانی تکمیل کننده کار دولت است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا طر ح‌های نیمه کاره را به اتمام برسانیم، بنابراین بعد از بهبودی کامل سفرهای استانی را از سر می‌گیریم.

وی درباره حق فوق العاده ویژه کادر درمان گفت: به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است که فوق‌العاده ویژه را هر زمان که بتواند اجرا بکند، با آن موافقت می‌کنیم و بودجه آن را تأمین خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اجرای حق فوق العاده ویژه کادر درمان از زمان تصویب قابل پرداخت بوده و از اول مهر یا اول سال محاسبه نخواهد شد.

نوبخت خاطر نشان کرد: پرداخت فوق‌العاده محدود به قشر خاصی نیست و هر کسی بهره‌مند نشده از این فوق‌العاده برخوردار خواهد شد.

کد خبر 5056960

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بازار سهام فولاد بازار سرمایه تولید نفت قیمت یورو اقتصاد چین بورس تهران فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بسته‌های کمکی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، طی هفته جاری هر کدام به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، چراکه طبق ارزیابی‌ها، بعد از حمله تلافی جویانه ایران، تل آویو به کمک بیشتری از سوی واشنگتن نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "مایک جانسون"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد که موضوع ارائه کمک‌های مضاعف به اوکراین در کنگره ایالات متحده در قالب یک بسته جداگانه ای بررسی خواهد شد.

جانسون بامداد امروز، سه شنبه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این هفته ما لوایح جداگانه‌ای را با فرآیند اصلاح ساختاری و مناسب بررسی خواهیم کرد. این بسته‌ها شامل اختصاص بودجه لازم برای ارائه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان است که این بار هر کدام از آنها به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

نشریه پانچ‌بال (Punchbowl ) در این رابطه یادآور شده که نیاز به این روش برای تأمین بودجه مورد نیاز اسرائیل به دلیل حمله اخیر ایران است و مقامات تل آویو به بودجه بیشتری برای دفاع از  خود نیاز دارند و  به همین دلیل مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی را تصویب نمی‌کند که در آن به اوکراین هم اشاره شود که در شرایط کنونی چندان مورد توجه نیست. 

این نشریه می‌نویسد: این تصمیم ممکن است نشان دهد که تمام امیدها برای کمک به اوکراین و فایده داشتن آن از بین رفته است. البته در عین حال جانسون به کاخ سفید اطمینان داده که به طور کامل از اوکراین حمایت خواهد کردد. با این حال، ارائه بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل می‌تواند منجر به برکناری جانسون از قدرت شود. اگر جانسون موضوع بسته تصویب شده مجلس سنا که شامل بیش از 60 میلیارد دلار برای اوکراین است، را مطرح کند، احتمالاً به ارائه طرحی برای کناره گیری او از سمتش منجر شده و می تواند به پایان دوره ریاست او بر مجلس نمایندگان منجر شود.

روز گذشته مایک جانسون وعده داد که لایحه مربوط به کمک به اوکراین ممکن است هفته آینده در مجلس نمایندگان بررسی شود، اما اختلافات در حال ظهور بر سر ایحه دو حزبی می تواند از این امر جلوگیری کند.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که حمایت از اوکراین یک سرمایه گذاری سودآور در آینده است که باید نتیجه دهد. علاوه بر این، سلست والاندر، مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل، گفت که اگر کنگره بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کند، دولت ایالات متحده می‌تواند در آینده بسیار نزدیک، به معنای واقعی کلمه ظرف یک یا دو هفته، ارسال مهمات را آغاز کند. 

در  اواسط ماه مارس، کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد. دولت جو بایدن از کنگره خواست تا درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کند. مجموع هزینه‌های دفاعی ایالات متحده در سال 2025 باید 850 میلیارد دلار باشد که 34 میلیارد دلار بیشتر از میزان تصویب شده در بودجه سال 2024 این کشور است.

درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراینبایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شدبررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • جداول و پیوست‌های بودجه ۱۴۰۳
  • ایسنا جدوال و پیوست های بودجه ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه چگونه است؟ /قالیباف پاسخ داد
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس