Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد،سیدموسی موسوی،عصر امروز در جمع استادان دانشگاه‌های شهرستان لامرد که  در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامردبرگزار شد،  با تقدیر از حضور جمعی، موثر،منسجم  و آگاهانه استادان و کارکنان دانشگاه‌ها در انتخابات اسفند ماه ۱۳۹۸، دانشگاه را محلی برای تولید فکر، اندیشه و تعیین راهبرد معرفی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مجموعه دانشگاهی درخواست نمود در سیاستگذاری منطقه در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ورود جدی داشته باشند.

 موسوی افزود:در کمیته ای که در آینده ای نزدیک ایجاد خواهد شد طرح های علمی، خلاقانه و کاربردی خود را جهت کمک به وی و توسعه همه جانبه حوزه انتخابیه ارائه دهند تا بر اساس این تحقیقات و طرح ها که از پشتوانه علمی و پژوهشی نیز برخوردارند در برنامه ریزیها و ترسیم اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت استفاده شود.

وی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم، اولویت کاری خود را ایجاد اشتغال و بهبود کسب و کار مردم با ایجاد مشاغل جدید از طریق سرمایه گذاریهای بخش خصوصی و دولتی دانست و تصریح کرد:  از استادان و پژوهشگران می خواهم بطور علمی و با خرد جمعی در تعیین راهبرد توسعه و اشتغالزایی و اعتبارزایی دو شهرستان یاری گر ما باشند.

نماینده مردم شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران صنایع و ادارات منطقه نیز می بایست از توان و ظرفیت دانشگاهها و استادان بومی منطقه استفاده بهینه تر و موثرتری ببرند.

 موسوی توان نیروهای انسانی و مجموعه نیروهای فکری حوزه انتخابیه بخصوص افراد دانشگاهی را در تراز بسیار بالایی دانست و بیان داشت: دانشگاهیان به دلیل دارا بودن اخلاص، انگیزه، دانش و پشتکار مثال زدنی در حوزه کاری خود جزو افراد تحسین برانگیز و تاثیر گذار بوده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه متذکرشد: باید ارتباط دانشگاه با صنعت قوی تر شده تا باعث غنا و پیشرفت صنعت شود.

وی با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های انجام‌شده در همین چندماه اندک پس از ورود به مجلس، در ابتدا به تصویب شهر جدید تابناک اشاره کرد و بیان داشت: در دوره قبل نمایندگى‌ام احداث این شهر مُدرن ۵۴ هزار نفری را پیگیرى و حتی مکان ساخت آن نیز جانمایی شده و پس از استعلام از ادارات مختلف، در آستانه تصویب در کمیته زیربنایی استان بود.

موسوی افزود: اگر این طرح بزرگ به مرحله اجرا درآمده بود، اکنون بعد از چهار سال ثمرات بسیار زیاد آن به مردم رسیده بود، اما پس از انتخابات اخیر مجلس مجدداً طرح را از همان نقطه پیگیری کرده و پس از تصویب در کمیته زیربنایی و سپس شورای برنامه‌ریزی استان، مُهر تایید شورای عالی شهرسازی کشور هم اخذ شد و اکنون با تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی ، بزودی عملیات اجرایی این پروژه کلیدی آغاز خواهد شد تا علاوه بر کنترل افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و ملک ، شاهد ایجاد هزاران فرصت شغلی باشیم.

وی دومین اتفاق مهم در همین مدت کوتاه را اختصاص یکصد میلیارد تومان (چهار برابر کل اعتبارات تخصیص‌یافته لامرد و مهر در سال ۹۹) جهت تکمیل پروژه‌های زیرساختی حوزه انتخابیه عنوان کرد و با اشاره به پیگیری‌های فراوان خود جهت اخذ این اعتبارات و دیدار با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خاطرنشان کرد: برخی‌ها به اشتباه گفتند این پول ازمحل عوارض آلایندگی عسلویه است، درحالی که عوارض آلایندگى نه‌تنها به لامرد و مهر پرداخت نشده، بلکه متأسفانه برخلاف تمام تبلیغات و شعارهای ایام انتخابات، تصویب هم نشده و هیچ صورتجلسه‌ای در سازمان مدیریت وجود ندارد که به امضای سازمان امور مالیاتی، سازمان برنامه و بودجه و استانداران رسیده باشد؛ به همین دلیل مجبوریم پیگیری این موضوع را هم از ابتدا آغاز کنیم.

عضو کمیسیون انرژى مجلس سومین موضوع مهم را توسعه میادین گازی جدید ارم و پازن در جنوب فارس عنوان کرد و افزود: در کنار این اتفاق مهم، احداث ایستگاه‌های تقویت فشار و مرکز تفکیک در منطقه عملیاتی پارسیان را در جلسات مختلف با مهندس زنگنه وزیر نفت، دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و سایر مسئولین ارشد کشور پیگیری کردیم که بزودی این پروژه در لامرد و مهر با اعتباری قریب به ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط هلدینگ نفت و گاز ستاد اجرایی آغاز شده و یک‌هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس به حوزه بهداشت و درمان هم گریزی کوتاه زد و افزایش چشمگیر متخصصان در تمام بیمارستان‌های دو شهرستان را اتفاقی مهم دانست که برای نخستین‌بار رقم می‌خورد و افزود: چهار میلیارد تومان هم جهت پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران در شرایط سخت کرونایی واریز شد که در هیچ‌یک از شهرستان‌های دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نبوده‌ایم.

وی به حرکت درآمدن راه‌های مواصلاتی را پنجمین توفیق خود در همین مدت کوتاه برشمرد و گفت: با دعوت اینجانب جلسه‌ای با حضور نزدیک به ۳۰ نفر از مدیران ارشد ازجمله وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، رئیس هیأت‌مدیره شستا و ... تشکیل شد و مقرر گشت آزادراه لامرد-پارسیان که به‌عنوان کریدور مهم ارتباطی دریا به جنوب غرب کشور چندسال است متوقف مانده، با تأمین اعتبار حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی مجدداً آغاز به کار کند.

نماینده مردم در مجلس افزود: در دیدارهای پیاپی با رئیس و مسئولان سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، بهسازی محور ترانزیتی جم-فیروزآباد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و درخصوص پروژه‌های کوچکتر ازجمله لامرد-خنج، لامرد-اشکنان، علامرودشت-احشام، وراوی-مهر و ... نیز به توفیقاتی دست یافته‌ایم که به‌جهت کمبود وقت به آنها نمی‌پردازم.

‌موسوی در ادامه تصریح کرد: تمام این توفیقات در حالی به دست آمده که تنها چند ماه از آغاز به کار مجلس می‌گذرد و مهمتر از آن در حالی شاهد به جریان افتادن این پروژه‌های کلیدی هستیم که سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌های زیادی وجود دارد که اگر این روند ادامه یابد ممکن است ناچار شوم برخی مسایل را با مردم در میان بگذارم.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف علمی-تخصصی انجام شده و بزودی این کارگروه‌ها در دفتر نماینده کار خود را آغاز خواهند کرد، بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه تأکید کرد و خواستار مشارکت دانشگاهیان و ارائه طرح‌های علمی، خلاقانه و کاربردی جهت توسعه همه‌جانبه حوزه انتخابیه شد.

در ابتدای این جلسه نیز  سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد به نمایندگی از استادان دانشگاه از حمایت دکتر موسوی از دانشگاهیان در سالهای متمادی تقدیر و تشکر کرد و مجموعه دانشگاه آزاد و پتانسیل نیروی انسانی و فیزیکی این دانشگاه را در راه توسعه منطقه در اختیار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و در ادامه برخی اساتید به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مطالبات خود پرداختند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توسعه دانشگاه مجلس لامرد مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان حوزه انتخابیه نماینده مردم عضو کمیسیون لامرد و مهر لامرد و م

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از 220 نفر از نمایندگان قدردانی و حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوات معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع طلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 11 اسفند را فراهم کرد.

برهمین اساس نمخیندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای  دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سختکوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند