Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:45:02 GMT

خبرهای خوب برای معلولین در راه است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۷۱۹

خبرهای خوب برای معلولین در راه است

سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با خبرهای خوبی برای معلولان از مناسب‌سازی 50 ایستگاه راه آهن برای استفاده معلولان تا مناسب‌سازی 110 مجتمع بین راهی همراه بود.

به گزارش مشرق، سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی گفت: دستور این جلسه، بررسی وظایف وزارت راه و شهرسازی در قبال مناسب‌سازی، دسترس پذیری راه‌ها، پایانه‌های مسافرتی، مکان‌ها و مجتمع‌های بین راهی در راهداری جاده‌ای و وضعیت فرودگاه‌ها، پایانه ها و امکانات راه آهن و ریلی کشور بود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش مدیر عامل راه آهن از 137 ایستگاه مسافربری، حدود 50 ایستگاه که  سهم 95 درصدی در جابه‌جایی مسافران دارند، برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است. امکاناتی از جمله رمپ های ثابت و سیار، آسانسور و بالابر، پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت در این ایستگاه ها تعبیه شده است. همچنین امکانی در مراحل اخذ بلیت فراهم شده که طی آن مسؤولان قطار از حضور و تعداد مسافران معلول در هر سفر مطلب می شوند.    

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گزارش‌هایی از وضعیت مناسب سازی شده 110 مجتمع بین راهی اعلام شد، مجتمع‌های در حال ساخت بدون انجام الزامات مناسب سازی افتتاح نخواهند شد. حدود 500 مجتمع بین راهی در حال ساخت و  827 مجتمع در حال طراحی وجود دارد که سازندگان آن ملزم به رعایت اصول و ضوابط مناسب سازی و دسترس پذیری برای معلولان شدند. 

قبادی دانا از مناسب‌سازی سایت‌های اینترنتی خرید بلیت برای معلولان نابینا خبر داد و گفت: طبق مصوبه این شورا و دستور اکید وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد که هیأت‌های ممیزی در ایستگاه های راه آهن، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه ها حضور پیدا کنند و بر روند مناسب سازی نظارت کنند. در گروه‌های ممیز از گروه های مردمی، سالمندان و معلولان استفاده خواهد شد.

گفتنی است در جلسه امروز علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف در سطح معاونان وزیر، نمایندگان تشکل های جانبازان و نمایندگان تشکل‌های دولتی و غیر دولتی معلولان حضور داشتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ سلامت معلولان جانبازان و معلولین راه آهن ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور راه و شهرسازی بین راهی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم