Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:52:23 GMT

توصیه کارشناسان برای تعطیلی دو هفته ای آلمان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۷۵۷

توصیه کارشناسان برای تعطیلی دو هفته ای آلمان

به گزارش ایرنا، رییس موسسه مطالعات اقتصادی آلمان (DIW) تعطیلی سراسری دو هفته‌ای و سختگیرانه را برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور ضروری دانست. «مارسل فراتزشر» به شبکه تلویزیونی جنوب غرب آلمان (SWR) گفته است: «از منظر اقتصادی، اعمال محدودیت کوتاه و شدید، احتمالا بهترین گزینه‌ است.»

وی گفت که این اقدام به مراتب از هفته‌ها و ماه‌ها وضعیت شکننده و نامطمئن بهتر است، زیرا هر چه شرایط تعلیق بیشتر طول بکشد، خسارت‌ها هم بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فراتزشر در حال حاضر بزرگترین مشکل اقتصاد آلمان، تزلزل آینده، ریسک سرمایه‌گذاری و ریزش مصرف است.

این در حالی است که با پایان فصل تابستان و دامنه دارتر شدن بحران کرونا در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، پیش بینی ها همچنان از زیان هنگفت شرکت های بزرگ هواپیمایی حکایت دارد.

در این رابطه تارنمای شبکه دویچه وله گزارش داده که شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از کاهش جدی پروازها در زمستان به دلیل فراگیرتر شدن کرونا خبر داد. این غول مسافربری که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان است، ۱۲۵ هواپیمای دیگر را زمین‌گیر می‌کند؛ امری که باعث سقوط شدید سهام آن خواهد شد.

طبق اعلام مدیران لوفت‌هانزا، تعداد مسافران این هواپیمایی ۸۰درصد به نسبت سال گذشته کاهش یافته است. لوفت‌هانزا تا کنون در چند مرحله، کارکنان خود را نیز به دلیل زیان هنگفت و افت تقاضای سفر، تعدیل کرده است.

این در حالی است که مقامات آلمانی در مورد وخیم تر شدن شرایط همه گیری کرونا در این کشور هشدار می دهند. امروز (دوشنبه) انستیتو روبرت کخ موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان را حدود ۸۷۰۰ نفر اعلام کرد که این رقم دو برابر میزان موارد ثبت شده ابتلا به کرونا در دوشنبه گذشته است.

آنگلا مرکل امروز نسبت به افزایش شتابان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما ماه‌های بسیار بسیار دشواری در پیش داریم!»

وی افزود، برگزاری مراسم بزرگ حتی در فضای آزاد نیز تا ماه فوریه ممکن نخواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا لوفت‌هانزا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لوفت هانزا آلمان ویروس کرونا لوفت هانزا آلمان اخبار کنکور ویروس کرونا لوفت هانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آلمان با بیش از ۳هزار نیرو در رزمایش‌های بزرگ ناتو در ماه مه ۲۰۲۴ که از امروز در لیتوانی و در مجاورت مرز روسیه آغاز شده است، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌ زیرمجموعه رزمایش‌های بزرگ «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» است که از اواخر ژانویه آغاز شد. لیتوانی با منطقه «کالینینگراد» روسیه و متحد نزدیک این کشور یعنی بلاروس، مرز مشترک دارد.

برلین در اقدامی جداگانه، اوایل ماه جاری روند پیاده‌سازی برنامه‌ خود جهت استقرار دائمی یک تیپ زرهی مجهز را در لیتوانی آغاز کرد. مسکو این برنامه را تهدید و نیازمند اتخاذ «تدابیر ویژه» توصیف کرده است.

رزمایش ارابه‌ غول‌پیکر(Grand Quadriga۲۰۲۴) که قرار است تا پایان ماه مه به اتمام برسد، با مشارکت ۲۰۰ فقره ادوات و تسلیحات سنگین ارتش آلمان از جمله تانک‌های لئوپارد و پوما و همچنین خودروهای زرهی باکسر برگزار خواهد شد. ارتش لیتوانی پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای نوشت که «محوریت این رزمایش جابه‌جایی دو لشکر از مرکز به شرق اروپا خواهد بود.»

کد خبر 6086557

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه یا شنبه می شود؟
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل