Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:46:09 GMT

خارگ، جزیره‌ی رازها، سازها و آوازها...

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۸۷۸۱

خارگ، جزیره‌ی رازها، سازها و آوازها...

ایسنا/بوشهر رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: بکرترین موسیقی آیینی در جزیره خارگ اجرا می شود که این نشان از یک فرهنگ غنی و تاریخی در این جغرافیا دارد.

حماسه حق پرست در نشست با اهالی موسیقی جزیره ی خارگ با اشاره به توانمندی های بالقوه ی فرهنگی تاریخی و هنری جزیره در طی تمام سالیان، گفت: خارگ علاوه بر استخراج و صادرات محصولات نفتی، جزیره ی رازها و سازها و آوازها نیز می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خارگ، جغرافیایی برآمده از دل آب ها و امواج است که فرهنگ موسیقایی منحصر به فردی را با تمام مشخصات مردم شناسی و اجتماعی در خود گنجانده است.

این هنرمند عنوان کرد: اجرای بکرترین موسیقی آیینی و باورمند و موسیقی درمانی که در این جزیره برگزار می شود، نشان از یک فرهنگ غنی و تاریخی در این جغرافیاست.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر با بیان نقاط قوت موسیقی و سپاسگزاری از زحمات و کوشش تحسین برانگیز هنرمندان موسیقی خارگ با وجود همه ی کمبودها و مشکلات هنرمندان و فعالان موسیقی در خصوص رشد و توسعه ی هنر موسیقی در جزیره، اظهار کرد: تلاش در جهت ساماندهی وضعیت ساختاری و زیربنایی نمایندگی انجمن موسیقی استان بوشهر در خارگ یکی از عوامل مهم در جهت نیل به اهداف آموزشی و ترویج موسیقی در سطح جزیره بوده که می تواند امور مربوطه را مجدانه پیگیری و مطالبه کرد.

حق پرست ادامه داد: قطعا جزیره ی خارگ نیز همچون سایر جزایر جنوبی کشور و استان های مجاور می تواند به سهم و قدر خود و با توجه به جغرافیا و زیست بوم منحصر بفرد این جزیره، یکی از مراکز مهم در برگزاری جشنواره و فستیوال های موسیقی باشد که این خود عاملی مهمی جهت توسعه و بالندگی هنر موسیقی در جزیره می باشد.

وی تاکید کرد: تاسیس و راه اندازی آموزشگاه موسیقی در خارگ در راستای تمرکز و ساماندهی ترویج آموزش موسیقی این جزیره بسیار مهم است.

در ادامه ی این نشست هنرمندان و فعالان موسیقی در جزیره ی خارگ هم به بیان دیدگاه ها ، مشکلات و معضلات و همچنین انتظارات و پیشنهادات خود پرداختند و خواستار یک متولی پاسخگو و پیگیر در خصوص امور اجرایی و آموزشی  هنر موسیقی در جزیره ی خارگ شدند تا هنرمندان موسیقی فعال در جزیره را حمایت کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسیقی جزیره خارگ استان بوشهر تاريخ فرهنگ جزیره ی خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جاری شدن سیل در جزیره کیش

بر اثر بارش لحظه‌ای شدید باران در جزیره کیش سیل در خیابان‌های این منطقه جاری شد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • ۶۰ درصد نوازندگان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند!
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی
  • فیلم| جاری شدن سیل در جزیره کیش
  • ببینید | جاری شدن سیل در جزیره کیش
  • فیلم/ جاری شدن سیل در جزیره کیش