Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی گفت: در راستای تحقق توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اقداماتی را در خصوص جوان بودن ترکیب هیئت امنای مساجد شروع کرده‌ایم.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به برخی فعالیت های فرهنگی اداره کل اوقاف استان اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه محرم امسال شاهد بودید که هر روز از شبکه افق برنامه زنده اجرا می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مراکز «افق» را که مخفف «اجتماعی، فرهنگی و قرآنی » است، در امامزاده های استان تشکیل دادیم چون که طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره)، امامزاده ها مأمن و پناهگاه هستند و سعی کردیم با ایجاد مراکز افق بتوانیم در این موضوع نیز مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در طول سال و از آغاز عید نوروز با طرح «آرامش بهاری»، در ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت الهی»، در فصل تابستان و در جوار امامزادگان طرح«نشاط معنوی» و در ماه محرم نیز طرح «شمیم حسینی» را برگزار می‌کنیم و سعی کرده‌ایم که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص این‌که امامزادگان قطب فرهنگی باشند، امامزاده ها را به یک مکانی تبدیل کنیم که در مسائل فرهنگی تاثیرگذار باشند

حسینی اظهار کرد: در راستای تحقق توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب نیز بحثی را در خصوص جوان بودن ترکیب هیئت امنای مساجد شروع کرده‌ایم، همچنین با توجه به این‌که نگاه رهبر انقلاب در بند دوم الزامات هفت‌گانه گام دوم انقلاب بحث اخلاق و معنویت است که این اخلاق و معنویت می تواند در امامزاده ها و مساجد نیز تحقق یابد و الزام هفتم نیز سبک زندگی است که سبک زندگی می‌تواند از طریق امامزاده‌ها و مساجد در زندگی ما جریان داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها بتوانند بیش از پیش در راستای گام دوم انقلاب اسلامی قدم‌های مؤثری با حضور جوانان بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ما میراث‌دار شهید باکری‌ها و شهید زین‌الدین‌ها هستیم. شهدایی که جان دادند تا ما میراث‌دار معنوی آن‌ها باشیم و امیدواریم تاثیرگذاری این شهدا و مخصوصا سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در مساجد، حسینیه ها و امام زاده های ما محقق شود

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: هیات امنای مساجد سازمان اوقاف و امور خیریه گام دوم انقلاب امامزاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر ستاد کانون فرهنگی مساجد استان اظهار کرد: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که امروز مسؤولان باید برنامه‌ریزی‌های محوری خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.

وی با بیان اینکه هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد نقش مهم در فرآیندهای مختلف داشته است و توانست اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد نکند، افزود: باید امروز نیز مراقب باشیم که نوجوانان و جوانان در سنگر مسجد پرورش یابند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: البته اقدامات پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است و باید مسئله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان مدنظر قرار گیرد.

باقلاچی با اشاره به اینکه امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند، گفت: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون‌های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

عملیاتی کردن کانون‌های تربیت محور مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد است

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان اردبیل فعال است، افزود: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت محور با حضور نوجوانان و جوانان در محلات کمتر برخوردار است.

وی با بیان اینکه اجرای ویژه برنامه جشن طلایه داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت از دیگر برنامه‌های وسیع در سطح شهرستان‌های است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان رقم خواهیم زد، گفت: این ویژه برنامه همزمان با بزرگداشت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به مدت ده روز در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی و جشن تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌ها هستند، خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری هست زیرا نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان این فعالیت‌ها است.

کد خبر 6081031

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • رئیسی: عملیات وعده صادق نشان‌دهنده اراده پولادین مردم تحت هدایت رهبر انقلاب بود
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل