Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری عامل کلاهبرداری 310 میلیاردی با شگرد سرمایه گذاری در خرید و فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی بر کلاهبرداری صورت گرفته از آنان، تحقیقات در این خصوص به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از تحقیق از مال باختگان و جمع آوری مدارک و مستندات لازم مشخص شد عامل این کلاهبرداری با تاسیس یک دفتر سرمایه گذاری در خصوص خرید و فروش گوشی تلفن همراه با وعده پرداخت سود 10 درصد به صورت ماهیانه مبالغی از 300 میلیون تا 20 میلیارد ریال را از شاکیان اخذ و در قبال آن به سرمایه گذاران چک ارائه کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم با این شگرد بالغ بر 310 میلیارد ریال از 18 نفر دریافت کرده بود، گفت: سهامداران در زمان سر رسید وصول چک های خود متوجه خالی بودن حساب متهم شده و هنگامی که به دفتر وی مراجعه می کنند با تعطیلی دفتر و عدم پاسخگویی وی به تماس های تلفنی خود مواجه می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با انجام یک سری کارهای ویژه پلیسی و اقدامات هوشمندانه موفق شدند در یک عملیات ضربتی فرد مذکور را هنگام خروج از شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ هاشمی فر خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته با اعتراف به بزه انتسابی ادعا کرد که تمامی چک ها و وجوه مربوط به مال باختگان را تحویل یکی از همدستان خود داده که وی نیز در حال حاضر متواری بوده و هیچ گونه خبری از او ندارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از سیستم رصد هوشمندانه مجرمان و همچنین انجام تحقیقات علمی و اقدامات خاص پلیسی مخفیگاه همدست متهم را نیز شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دیگر با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و پس از تکمیل پرونده هر 2 متهم را برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی دادند.

سرهنگ هاشمی فر در پایان با هشدار به شهروندان گفت: عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب با سؤ استفاده از وضعیت اقتصادی کشور به تحریک مردم  با وعده پرداخت سود بالا پرداخته و با این حربه از آنان کلاهبرداری می کنند که  در این خصوص شهروندان بایستی بیشتر هوشیار بوده و فریب این گونه تبلیغات کاذب را نخورند و قبل از هرگونه سرمایه گذاری از مبادی قانونی استعلام گرفته و صرفاً به نصب یک تابلو و مجوز تأسیس دفتر و شرکت سرمایه گذاری اعتماد نکنند و مطمئن باشند افرادی که در شرایط حاضر وعده پرداخت سود بالا می دهند نیتی جز کلاهبرداری ندارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان نیروی انتظامی کلاه برداری کرونا سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد