Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاخ دارنگان تنها ۴٠ کیلومتر از شیراز فاصله دارد اما به واسطه وجود باغشهرهای متعدد تردد در مسیر آن از خیابان‌های شیراز نیز بیشتر شده و روزانه تصادفات زیادی نیز در این مسیر رخ می‌دهد. جنوب نیوز: وجود باغشهرهای متعدد در منطقه سیاخ دارنگان باعث شده تا روزهای انتهای هر هفته مسیر شیراز به بوشهر که معبر اصلی برای رسیدن به منطقه سیخ دارنگان است مملو از خودروهایی است که می‌خواهند خود را در کوتاه‌ترین زمان به محل اسکان خود برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیکی این منطقه به شهر شیراز و خوش آب و هوا بودن منطقه باعث شده تا بسیاری از مردم برای عبور از آلودگی‌های شهری و گذراندن ساعاتی در کنار خانواده به منطقه سیاخ دارنگان سفر کنند اما مخاطراتی در این مسیر وجود دارد که باعث می‌شود سفر به سیخ دارنگان بیش از هر نقطه دیگری در استان دارای مخاطره باشد.

جاده‌ای تک بانده و عدم روشنایی کافی در کنار عدم وجود علائم راهنمایی موجب شده تا این جاده در دیدگاه افراد محلی به جاده مرگ تشبیه شود. به گفته افراد محلی روزانه در این جاده تصادفات مرگباری رخ می‌دهد و کمتر کسی از اهالی منطقه سیاخ دارنگان وجود دارد که یکی از اعضای خانواده را در تصادف از دست نداده باشد.

تصادفات عضو لاینفکی از جاده سیاخ دارنگان به سمت شیراز است

یکی از اعضای روستای سیاخ دارنگان در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از مشکلات این روستا به منطقه سفر کرده بودند گفت: در منطقه بالغ بر ۱۴ هزار نفر زندگی می‌کنند که این افراد بایستی روزانه برای امرار معاش خود از جاده سیاخ دارنگان به سمت شیراز حرکت کرده و در انتهای روز نیز به منازل خود باز گردد این در حالی است که وضعیت جاده بسیار دارای مشکل است و عدم کارشناسی لازم در ساخت این جاده باعث شده تا روزانه شاهد تصادفات مختلفی در این جاده باشیم.

حسن عابدی اضافه کرد: جاده‌ای که هم اکنون در اختیار اهالی محلی و همچنین مالکان باغشهرهای موجود در این منطقه است مربوط به استفاده ۴ هزار نفر جمعیت بوده و این جاده کشش افزایش جمعیت منطقه سیاخ دارنگان که اکنون ۱۴ هزار نفر هستند را ندارد.

وی افزود: سیاخ دارنگان در منطقه‌ای قرار گرفته است که محل ارتباطی شهرستان‌های مختلفی به کلانشهر شیراز است و این جاده مسیر مواصلاتی چهار شهرستان به کلان شهر شیراز بوده و از این رو تراکم استفاده از این جاده بسیار بالا است.

سیاخ دارنگان مستعد برای سرمایه‌گذاری اما بدون دسترسی مناسب است

عضو شورای روستای سیخ دارنگان نیز در جمع خبرنگاران گفت: منطقه سیاخ دارنگان منطقه‌ای مستعد در راستای جذب سرمایه‌گذاری است اما مسیر دسترسی مناسبی که این منطقه ندارد باعث شده تا سرمایه‌گذاری در این منطقه به خوبی انجام نشود.

محمد علی نجفی افزود: جاده دسترسی منطقه سیاخ دارنگان به گونه‌ای است که باعث شده تا مشکلات متعددی برای افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند ایجاد گردد از این رو جاده یکی از مهمترین موضوعاتی است که در حوزه سرمایه‌گذاری نیز به آن توجه شده است.

نجفی تاکید کرد: به علت مشکلاتی که در حوزه دسترسی به منطقه سیخ دارنگان وجود دارد این منطقه از حوزه سرمایه‌گذاری مغفول مانده و نتوانسته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در راستای توسعه شهری این منطقه جذب کنند.

او ادامه داد: بودجه مناسبی نیز به منطقه سیاخ دارنگان اختصاص نیافته و باعث شده تا این منطقه با هزینه‌های خود یاری اهالی محل اداره شود.

جاده از حالت روستایی به فرعی تغییر کرده اما هنوز مشکلات زیاد است

یکی دیگر از اهالی روستای سیاخ دارنگان در جمع خبرنگاران گفت: منطقه سیخ دارندگان دارای ۲۵ روستا است و تنها یک مسیر دسترسی به کلانشهر شیراز دارد و این مسیر نیز به گونه‌ای است که نتوانسته نیازهای موجود در منطقه را برطرف کند.

حسام دانشفر اضافه کرد: توسعه شهری منطقه در کنار افزایش باغ شهری‌های موجود در منطقه سیخ دارنگان باعث شده تا وضعیت تردد در جاده مواصلاتی سیاخ دارنگان به سمت شیراز با تغییرات قابل توجهی مواجه شده از این رو این جاده نیز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از جاده روستایی به جاده فرعی تغییر ماهیت داده با این حال اما هنوز مشکلات موجود در این جاده برطرف نشده است.

او ادامه که داد: با توجه به میزان ترددی که در این منطقه رخ دهد می‌توان به این میزان تردد طی ۲۴ ساعت رسید که بالغ بر ۵۰ هزار تردد خودروی در مسیر مواصلاتی سیخ دارنگان به سمت شیراز وجود دارد این در حالی است که در روزهای انتهایی هفته بار ترافیکی در این مسیر مواصلاتی افزایش یافته و خطرات تصادفات جاده‌ای نیز در این مسیر به شدت افزایش می‌یابد.

حسامفر تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت در منطقه و افزایش امید به بخش شدن منطقه‌ی دارنگان امید است که جاده فرعی که مسیر مواصلاتی این منطقه به سمت شیراز بوده و به مسیر اصلی تغییر ماهیت داده و نسبت به تعرض این مسیر اقدام شود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: مسیر مواصلاتی سرمایه گذاری باعث شده منطقه سیخ جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
  • یک شهر شبیه حاج قاسم شده بود!
  • بازگشایی ۶۲ راه فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ضرورت احداث پل روگذر برای ورود وخروج از اتوبان پیامبر اعظم در کنار روستای عزیز کندی
  • ◄ ابتکار قاچاقچیان در اتوبان ساوه تهران نصف اتوبان را مسدود کرد
  • مسیر دشوار امین میرزازاده برای رسیدن به طلای المپیک 2024 پاریس
  • ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار