Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:13:29 GMT

لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۹۸۳۴

لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو جهت میانجی‌گری برای حل بحران کنونی در شرق مدیترانه، به شرط تمایل طرف‌های درگیر، ترکیه و یونان، خبر داد.

لاوروف در دیدار با نخست وزیر یونان گفت: «لازم است برای کاستن از تنش‌ها هرچه زودتر تدابیر لازم اتخاذ شده و از طریق گفتگوهای مستقیم میان طرف‌های درگیر به سمت حل و فصل تمام مشکلات موجود حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفتگوها همچنین در مورد موضوعاتی که تحت شمول کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها قرار می‌گیرد، صدق می‌کند، از جمله موضوعاتی که در آنها حقوق کشورهای همجوار با یکدیگر تلاقی کرده و خواستار دستیابی به یک راه حل مورد توافق از طریق گفتگوی مستقیم می‌شود».

وزیر خارجه روسیه با اشاره به روابط خوب و باثبات مسکو با کشورهای منطقه شرق مدیترانه افزود: «در صورت رضایت و تمایل شرکایمان، ما آماده هستیم که به هر شیوه ممکن به عادی سازی روابط کمک کنیم».

گفتنی است که روابط میان یونان و ترکیه از آگوست گذشته و در پی درخواست مقامات آتن از آنکارا برای توقف فوری فعالیت‌های حفاری «غیرقانونی» در شرق مدیترانه، رو به تیرگی گرائید. پیش از آن نیز، یک کشتی اکتشافی ترکیه موسوم به اروچ رئیس در منطقه‌ای مورد مناقشه در دریای مدیترانه- در جنوب آنتالیا و غرب قبرس- پیمایش خود در حوزه زلزله نگاری را آغاز کرده بود.

ترکیه نیز در واکنش به انتقاد مقامات آتن اعلام کرد که یونان با انعقاد یک توافقنامه با مصر در زمینه تشکیل یک منطقه انحصاری اقتصادی در دریای مدیترانه، حقوق ترکیه در حوزه فلات قاره را نقض کرده است.

کد خبر 5057057

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه یونان روسیه سرگئی لاوروف ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا ایران سودان فلسطین فرانسه عربستان سعودی مناقشه قره باغ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که غرب در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است؛ اتفاقی که پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

لاوروف در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در «کنفرانس منع اشاعه مسکو» گفت: «در عین حال، غربی ها به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت های هسته ای هستند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است».

به گفته لاوروف، این واقعیت که «تروئیکا» غربی (آلمان، فرانسه، انگلیس) و کشورهای دارای سلاح هسته‌ای جزو حامیان اصلی اوکراین هستند، نگرانی خاصی دارد. وی افزود که « مسکو این را خطرات استراتژیک جدی می بیند که منجر به افزایش سطح خطر هسته ای می شود.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اکنون جهان شاهد بحرانی در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای است که نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه امنیت بین المللی است.»

کد خبر 6085276

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • مشاور هنیه: دوره عربده‌کشی صهیونیست‌ها به سر آمده است