Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:33:17 GMT

رئیس جمهور پیشین بولیوی از اتهام «تروریسم» مبرا شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۱۵۶

رئیس جمهور پیشین بولیوی از اتهام «تروریسم» مبرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، قاضی یک دادگاه منطقه‌ای در بولیوی روز دوشنبه اتهام‌های «تروریسم» علیه «ایوو مورالس» رئیس جمهور پیشین این کشور را رد و حکم بازداشت وی را لغو کرد.

«خورخه گوئینو» قاضی این دادگاه ضمن قرائت این حکم تأکید کرد که حقوق ایوو مورالس از جمله حقوق وی در زمینه مصونیت قضایی زیرپا گذاشته شده و بدین ترتیب، رویه قضایی نقض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی گوئینو همچنین گفت از آنجایی که مورالس به طور صحیحی احضار نشده بود، رویه‌های قضایی در این پرونده نقض شده‌اند. و به دلیل آنکه پیگردهای قانونی با رویه‌های قضایی همخوانی نداشتند، اتهام‌های «تروریسم» مطروحه علیه مورالس رد می‌شوند.

اما صدور این حکم به آن معنا نیست که مورالس، رئیس جمهور پیشین بولیوی که هم اکنون در تبعیدی خودخواسته در آرژانتین به سر می‌برد، می‌تواند بدون خطر و به سلامت به کشور خود بازگردد.

گفتنی است که این حکم همچنان مستلزم تصویب در دادگاه قانون اساسی بولیوی است.

شایان ذکر است که حکم بازداشت مورالس در دسامبر ۲۰۱۹ و در دوران پس از کودتا از سوی دادستان کل بولیوی صادر شد. دولت موقت به رهبری سناتور راست گرا «جیناین آنز» مدعی است که دعوت مورالس از مردم برای برگزاری اعتراض‌ها به «اغتشاش و تروریسم» دامن زده و وعده داد که رئیس جمهور بولیوی را «تا آخر عمرش» زندانی کند.

کد خبر 5057069

منبع: مهر

کلیدواژه: بولیوی برکناری تروریسم حکم بازداشت کودتا دولت موقت ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا سودان ایران فلسطین فرانسه عربستان سعودی روسیه ترکیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان جهانی خود را از دست خواهید داد/ به جنگ غزه پایان دهید!

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا امروز (دوشنبه) در اظهاراتی خواستار پایان جنگ غزه از سوی اسرائیل شد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های عبری زبان با اشاره به تهدیدات جدی جهانی علیه این رژیم در ریزش حامیان بین المللی خود در صورت ادامه جنگ در غزه خواستار پایان دادن این نبرد در غزه شد.

وی در مصاحبه با نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گفت: من نیز به شخصه همانند اسرائیل به حمله هفتم اکتبر پاسخ می‌دادم. با این وجود، اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین المللی از خود در این جنگ است و باید به این نبرد پایان بخشد.

ترامپ که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به حمایت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا نیاز دارد، خاطر نشان کرد: دیدن صحنه کشته شده‌های حمله حماس در جنوب اسرائیل یکی از غم انگیزترین صحنه‌هایی بود که من تا به حال در زندگی دیده بودم. اسرائیل باید این جنگ را تمام کند.

خبرنگار این نشریه صهیونیستی از ترامپ پرسید که اگر یکی از اعضای خانواده تو جز قربانیان حادثه حمله حماس بود چه واکنشی نشان می‌دادی؟ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پاسخ گفت: در این صورت من خیلی شبیه اسرائیل واکنش نشان می‌دادم. در این شرایط تو نیز باید دیوانه باشی و تنها یک احمق می‌تواند این گونه عمل نکند. آن حمله بسیار وحشتناک بود.

وی در ادامه با همدردی با رژیم صهیونیستی، افزود: این مسئله من را رنج می‌دهد که مردم را می‌بینم که درباره حمله هفتم اکتبر دیگر سخن نمی‌گویند و اکنون درباره میزان خشونت اسرائیل صحبت می‌کنند.

کد خبر 6062469

دیگر خبرها

  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • ۲ سال و ۶ ماه زندان به خاطر شادی جنجالی
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس فدراسیون فوتبال چین!
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟
  • حامیان جهانی خود را از دست خواهید داد/ به جنگ غزه پایان دهید!
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه