Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از رب انار به عنوان چاشنی در بعضی غذا‌ها مانند فسنجان، اکبر جوجه، کباب لرستانی، شامی و بعضی از آش‌ها استفاده می‌شود. این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می‌آید. جالب است بدانید که رب انار علاوه بر اینکه یک چاشنی خوشمزه است، خواص بسیار زیادی هم برای سلامتی بدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون و تقویت قلب و عروق می‌شود. همچنین برای افرادی که فشار خون بالا دارند، بسیار مفید بوده و به کنترل فشار خون کمک می‌کند. این رب حاوی پلی فنول و اسید اولایژیک بوده و موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می‌کند. رب انار مانند خود انار ارزش غذایی بسیاری دارد؛ البته اگر از انار مرغوب و طی فرایند بهداشتی تهیه شود. پس چه بهتر که آن را به صورت خانگی درست کنید. تهیه رب انار خانگی اصلا دشوار و زمان‌بر نیست. تنها وسایلی که برای این کار نیاز دارید، گوشت‌کوب، چرخ گوشت و صافی است. برای تهیه رب انار خانگی دو روش وجود دارد: یا آب انار‌ها را با چرخ گوشت بگیرید یا انار را بجوشانید و با گوشت‌کوب به دانه‌ها فشار بیاورید تا آب دانه‌ها درآید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه رب انار خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه رب انار خانگی

انار هشت کیلوگرم
آب سه لیوان
نمک یک قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از ساندویچ فرانسوی مونت کریستو و گراتن مرغ و قارچ تا کراکت مرغ و پنیر پیتزا + تصاویر

طرز تهیه رب انار خانگی به روش اول


انار‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید. سپس آن‌ها را دانه دانه کنید. تا جایی که امکان دارد سعی کنید پوست داخلی و سفید رنگ داخل انار، با دانه‌ها مخلوط نشود. در صورتی که تعداد انار‌ها بالا باشد، اگر کمی از پوست سفید رنگ انار با دانه‌ها مخلوط شود ایرادی ندارد.

در یک قابلمه بزرگ، آب ریخته و دانه‌های انار را به آن اضافه کنید. زیر شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد. زمانی که آب جوشید، زیر شعله را کم کنید. هر چند دقیقه انار را هم زده و سعی کنید با ملاقه یا کفگیر به دانه‌ها فشار بیاورید تا آب آن‌ها گرفته شود.

در حین جوشیدن، با گوشت‌کوب دانه‌ها را در قابلمه فشار دهید تا آب از دانه‌ها خارج شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مقدار زیادی از آب دانه‌ها گرفته شود. سپس زیر قابلمه را خاموش کنید.

محتویات قابلمه را از صافی رد کنید تا آب از دانه‌ها جدا شود. برای آب‌گیری کامل، دانه‌های داخل صافی را دوباره در قابلمه جدا با مقداری آب بریزید تا بجوشد و رب انار درجه دو به دست آید.

آب انار خالص را که بعد از رد کردن دانه‌ها از صافی به دست آوردید، در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود. هر چند لحظه آن را هم بزنید تا رب انار ته نگیرد؛ چون در این مرحله آب سریع تبخیر می‌شود. در پایان غلیظ شدن رب، نمک را اضافه کنید.


طرز تهیه رب انار خانگی به روش دوم

انار را از وسط نصف و دانه کنید. سپس دانه‌ها را در چرخ گوشت ریخته و آب آن‌ها را بگیرید.

یک قابلمه روی حرارت بگذارید. آب انار خارج شده از چرخ گوشت را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید غلیظ شود. برای اینکه مطمئن شوید به آب اندازه کافی غلیظ است، یک قاشق داخل رب انار بزنید، اگر قاشق به راحتی حرکت کرد، یعنی غلظت آن مناسب است. رب انار خانگی شما آماده است.

نکات

از رب انار می‌توانید به عنوان چاشنی و سس لذیذ فسنجان، خوراک مرغ، مرغ سوخاری، ماکارونی و بسیاری از غذا‌های دیگر استفاده کنید.

اضافه کردن نمک اختیاری بوده و باعث می‌شود فساد و کپک زدگی رب به تعویق بیوفتد.

روش دوم به علت اینکه از چرخ گوشت برای آب‌گیری دانه‌ها استفاده می‌شود، آسان‌تر بوده و زمان کمتری صرف آن می‌شود.

در صورتی که انار آبدار باشد، به ازای هر هشت کیلوگرم انار، یک کیلوگرم آب انار حاصل می‌شود.

بهترین رنگ رب انار، قهوه‌ای کمرنگ تا قهوه‌ای پررنگ و قرمز تیره است. اگر رنگ رب به سیاهی زد، نشانه این است که رب انار شما سوخته است.

رب انار را داخل ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید. در صورتی که آن را بیرون از یخچال نگهداری می‌کنید، باید نمک بیشتری به آن اضافه کنید.

از اضافه کردن شکر و هر چیز دیگری به رب انار خانگی خودداری کنید؛ چون این کار سبب می‌شود رب انار زود کپک بزند.
رعایت اعتدال در غلظت رب انار بسیار مهم است. رب انار رقیق و آبکی ماندگاری کمتری داشته و زود کپک می‌زند. هر چه رب انار غلظت بیشتری داشته باشد، دیرتر خراب و فاسد می‌شود.

 

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه طرز تهیه رب انار خانگی چرخ گوشت دانه ها آب انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت متفاوت چلو کباب مرغ هیزمی توسط آشپز مشهور کره جنوبی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت یک غذای خلاقانه با گوشت، سیرابی و جگر توسط آشپز روستایی چینی (فیلم) طرز تهیه کباب کردن دو بز در یک تنور زیرزمینی توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم) مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پخت متفاوت چلو کباب مرغ هیزمی توسط آشپز مشهور کره جنوبی (فیلم)
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین سیب زمینی تنوری پنیری (فیلم)
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)