Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چه مهمانی داشته باشید و چه بخواهید یک عصرانه دورهمی تهیه کنید نان باگت و انواع اسنک معمولا نقش‌های اصلی را بر عهده دارند. نان باگت به خاطر طعم خوشمزه و موادی که می‌توان برای پر کردن آن به کار برد یک خوراکی اسنکی خوشمزه برای بزرگ و کوچک است. برای تهیه یک فست فود و اسنک سالم می‌توان داخل آن را با مواد سالم پر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فر ندارید نگران نباشید برای تهیه این اسنک نیازی به فر ندارید. طرز تهیه اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با نان باگت را درادامه بخوانید.


مواد لازم برای ۶ نفر

سینه مرغ: ۵۰۰ گرم مکعبی و ریز خرد شده

قارچ: ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز: هر کدام نصف و مکعبی خرد شده

سیر: ۲ حبه ریز رنده شده

پیاز: ۲ عدد متوسط ریز و ساطوری خرد شده

لیموترش: ½ یک عدد لیموترش تازه

نمک، فلفل پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم

سس سیر یا هر سسی که طعم آن را می‌پسندید: به مقدار دلخواه

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از ساندویچ فرانسوی مونت کریستو و گراتن مرغ و قارچ تا کراکت مرغ و پنیر پیتزا + تصاویر


طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد کنید و تفت دهید. مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید تا رنگ پیاز‌ها طلایی شود. پیش از آن‌که طعم زردچوبه تلخ شود تکه‌های مرغ مکعبی و ریز خرد شده را به پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این‌که رنگ تکه‌های مرغ تغییر کرد و سفید شد ۲ حبه سیر ریز رنده شده را اضافه کنید. مقداری سیر را با سایر مواد تفت دهید. بلافاصله بعد از این‌که بوی سیر سرخ شده به مشام‌تان رسید نمک به همراه فلفل سیاه و قرمز، آویشن و پودر فلفل پاپریکا را اضافه کنید. قارچ‌های خرد شده را کمی در کره و فلفل سیاه تفت دهید و سپس به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی که تفت خورد فلفل‌های دلمه‌ای رنگی مکعبی خرده شده را اضافه کنید و نصف یک عدد لیموترش یا لیمو سنگی تازه را روی تمام مواد بچکانید. در تابه رو بگذارید و شعله گاز را ملایم کنید تا تمام مواد با هم بپزند. برای پخت مواد داخل اسنک پیتزایی مرغ و قارچ مجلسی بیست تا بیست و پنج دقیقه زمان کافی است. برای درست کردن این اسنک از هر نوع نانی که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید برای مثال نان باگتی که از عرض و به صورت گرد برش زده‌اید، نان تست، نان‌های مخصوص پنینی و سایر نان‌ها.

برای درست کردن اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با نان باگت، نان‌ها را از طول، مثل وقتی که می‌خواهید ساندویچ درست کنید، برش بزنید.

مقداری از خمیر داخل باگت را بردارید، اما زیاد آن را خالی نکنید. می‌توانید خمیر را هم برندارید و کمی با دست آن را به سمت پایین فشار بدهید. کف نان باگت را با با سس سیر یا هر سسی که دوست دارید کمی مرطوب کنید و بعد مواد مرغ و قارچ را اضافه کنید. روی این مواد سس بشامل و در صورت دلخواه برش‌های گرد گوجه فرنگی (اختیاری است) بعد پنیر پیتزا و روی پنیر هم مقداری پودر آویشن بپاشید. فر را روشن کنید و روی درجه ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. وقتی که فر گرم شد اسنک مرغ و قارچ مجلسی را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. به محض این‌که پنیر آب شد اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ آماده است. ده دقیقه برای آب شدن پنیر کافی است. در دو دقیقه پایانی گریل فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود. این اسنک خوشمزه را گرم میل کنید.


طرز تهیه سس بشامل

سس بشامل یا همان سس سفید یک سس خوشمره و کاربردی برای پخت انواع اسنک و انواع غذا‌های فست‌فودی از جمله لازانیا است پس بد نیست طرز تهیه کامل آن را بلد باشید.

برای درست کردن سس سفید یا سس بشامل یک قاشق کره و یک قاشق آرد همه منظوره را با هم به مدت یک دقیقه تفت دهید. یک لیوان شیر را کم کم به این مواد اضافه کنید تا مواد سس گوله نشود و مرتب هم بزنید تا سس به غلظت فرنی برسد. در مرحله بعد ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را اضافه کنید. اگر احیانا سس بشامل سفت شد بعد از ده دقیقه دو سه قاشق شیر به آن اضافه کنید.

 

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه فست فود پیتزایی مرغ و قارچ اضافه کنید فلفل سیاه طرز تهیه سس بشامل تفت دهید نان باگت خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران

 ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران با بیان اینکه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران قرار دارند گفت: طبق بازدید‌های و بررسی‌های انجام شده از بین ۷ واحد تولیدی زولبیا و بامیه ۲ واحد تهیه و توزیع زولبیا و بامیه به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شدند.
 
وی ادامه داد: همچنین ۷ واحد صنفی متخلف دیگر جهت طی مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی گردید.
 
 وی ادامه داد: از ابتدای آغاز مانور بسیج سلامت نوروز ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سیب و سوران توسط بازرسان بهداشتی انجام شده است.
 
 کرد گفت: باتوجه به اینکه به دلیل فعالیت مراکز تهیه و توزیع زولبیا، بامیه و دیگر مواد غذایی که ویژه ماه رمضان می‌باشند؛ نظارت کارشناسان و تیم‌های بهداشتی بیش از پیش انجام می‌گردد.
 
وی افزود: در این گشت‌ها ۱۰۳ مورد سنجش سلامت بهداشتی توسط تجهیزات پرتابل صورت گرفته است؛ که همچنین نیز ۲۸ مورد نمونه برداری میکروبی و ۹ مورد نمونه برداری مواد غذایی جهت انجام آزمایشات بهداشتی انجام شده است.
 
 کرد ادامه داد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ جهت بررسی و اقدام توسط کارشناسان گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترفندهای درست کردن ترشی خانگی و جلوگیری از کپک زدنش رو یاد بگیر!
  • انجام بیش از ۹۸۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی
  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی