Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@10:33:29 GMT

آمریکا تحریم‌های چین علیه این کشور را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۲۸۳

آمریکا تحریم‌های چین علیه این کشور را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا اقدام چین در تحریم شرکت‌های پیمانکار صنایع جنگ‌افزاری به دلیل فروش سلاح به تایوان را محکوم کرد.

در حال تکمیل...

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا تحریم وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند

در بحبوحه اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت روسیه، بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام آمریکا در ماه آینده به هند می‌رسد که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، تلاش می‌کند تامین نفت مورد نیاز خود را متنوع کند زیرا تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کپلر، حدود ۷.۶ میلیون بشکه نفت معادل ۲۵۶ هزار بشکه در روز با سه کشتی بسیار بزرگ و سه کشتی سوئزمکس، به مقصد هند در حرکت است.

طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، کشتی‌هایی که عمدتا به سمت سواحل غربی هند حرکت می‌کنند، توسط شرکت ریلاینس اینداستریز، ویتول، اکوئینور و سینوکور و شرکتهای دیگر کرایه شده اند.

هند تا قبل از سال ۲۰۲۲، به ندرت نفت روسیه را که هزینه‌های حمل بالایی داشت، خریداری می‌کرد اما پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه به اروپا، پالایشگاه‌های هندی به خریداران بزرگ نفت روسیه تبدیل شدند و از قیمت پایین‌تر آن بهره بردند.

آمریکا در دومین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین و در واکنش به مرگ الکسیس ناوالنی، مخالف سیاسی کرملین، تحریم‌های جدیدی را در ماه میلادی گذشته علیه روسیه وضع کرد. در میان ۵۰۰ هدف تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، شرکت نفتکش سوفکامفلوت و بیش از ده‌ها نفتکش مرتبط به این شرکت دولتی روسی، قرار گرفتند.

منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت ریلاینس هند که گرداننده بزرگترین مجتمع پالایشی جهان است، پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، نفت روسیه که در نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل می‌شود را خریداری نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع، پالایشگاه‌های هندی بیشتری قصد دارند از پذیرش کشتی‌های سوفکامفلوت خودداری کنند و این امر ممکن است واردات نفت روسیه تحت تاثیر قرار دهد و روسیه را با بازارهای کمتری برای محصول شاخص خود روبرو کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین