Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@16:10:33 GMT

فرانسه خواستار توقف تحریم کالا‌های خود شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۳۱۸

 در پی اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه و ترند شدن هشتگ « تحریم کالا‌های فرانسوی» در برخی کشور‌های عربی، وزارت خارجه فرانسه با بی اساس خواندن چنین تصمیمی، توقف آن را خواستار شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: چندین کشور خاورمیانه‌ای در روز‌های اخیر خواستار تحریم محصولات فرانسوی و به ویژه محصولات کشاورزی شدند و همچنین درخواست‌های عمومی‌تر برای تظاهرات علیه فرانسه، که گاهی اوقات با عبارات نفرت انگیز بیانی می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات فرانسوی افزود: درخواست تحریم (کالا‌های ساخت فرانسه ) بی اساس و همانند همه حملاتی که از سوی اقلیت تندرو علیه کشور ما صورت می‌گیرد، باید سریعا متوقف شود.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور ‌هایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند»؛ اظهاراتی که با واکنش‌های بسیار در سطح بین المللی همراه شد.

مکرون به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد. در پی این اظهارات امانوئل ماکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه با اعتراض گسترده اعراب ساکن در اراضی اشغالی همراه شد. نزدیک به ۲۰۰ تن از اعراب ساکن اراضی اشغالی، شنبه شب با حضور در مقابل محل اقامت سفیر فرانسه، اعتراض خود را نسبت به رویکرد اسلام ستیزانه امانوئل مکرون اعلام کردند.

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه وزارت خارجه کاریکاتور کاریکاتور رئیس جمهور فرانسه تحریم کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند

سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ائتلاف بولیواری برای خلق‌های قاره آمریکا موسوم به آلبا خواستار راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین شدند.

براساس گزارش المیادین، در جریان بیست و سومین اجلاس سران اتحاد آلبا و برنامه همکاری فنی در کاخ میرافلورس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، این بلوک منطقه‌ای بیانیه مشترکی در چارچوب روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی صلح صادر کرد.

 این بیانیه خواستار راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق گفتگو بر اساس تشکیل دو کشور شد. آلبا خواستار این شد که به فلسطین اجازه داده شود تا از حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، و تضمین حق بازگشت پناهندگان، استفاده کند. 

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف اقدامات نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینی‌ها که نقض اصول منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، اقدام کند. 

اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است