Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « مشکلات دانشجویان پیام‌نور را حل کنید » را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: سایت اعلام شده به عنوان LMS یک سایت جدید برای دانشگاه پیام نور نیست و باید بگویم بیش از ۱۰ سال است که این سایت آموزش الکترونیکی دانشگاه از طریق این سامانه برگزار می وشد.

وی افزود: در سال‌های گذشته بالغ بر ۵۰ هزار نفر از دانشجویان به صورت آموزش برخط از این سامانه استفاده می‌کردند و تا کنون هیچگکونه مشکلی در روند آموزش ایجاد نشده است. و از طرفی باید به این نکته اشاره کنم در سال جاری در ترم گذشته ظرفیت ۲۰ درصدی آموزش‌های الکترونیک دانشگاه پیام نور به دلیل شیوع ویروس کرونا به ظرفیت ۱۰۰ درصدی افزایش پیدا کرد.

بهروز تصیریح کرد:‌ در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا شاهد مشکلاتی در سامانه LMS دانشگاه بودیم که این اتفاق به طور طبیعی برای همه سامانه‌های دانشگاهی به وجود می‌آید اما به مرور زمان مشکلات و خلاء‌های این سامانه برطرف شد و ما موفق شدیم بالغ بر 48 میلیون نفرساعت آموزش الکترونیکی را در سال گذشته برگزار کنیم این در حال یاست که تعداد جلسات هر درس کاملا منطبق با تقویم آموزشی برگزار می‌وشد به طوری که برخی از دروس با 16 جلسه و برخی دیگر با 12 جلسه روند آموزشی را پشت سر می‌گذارند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ادامه داد: تمامی اساتید دانشگاه پیام نور که کلاس‌های آموزشی آنها به صورت مجازی برگزار می‌شود بر اساس تاریخی که هر کلاس مشخص شده یک نفر به عنوان پشتیبان  حوزه IT به طور نامحسوس دقایقی وارد کلاس استاد می‌شود و به بررسی نحوه برگزاری کلاس نظارت می‌کند به طوری که در صورتی که به هر دلیلی کلاس برگزار نشود یا دارای مشکل باشد ابتدا به رفع مشکل می‌پردازد یا در صورت کنسلی کلاس تاریخ مجدد کلاس را اعلام می‌‌کند پس در نتیجه به هیچ عنوان نمی‌توان گفت تعداد کلاس‌ها کمتر از حد مصوبه دانشگاه است.

وی اضافه کرد: اقبال دانشجویان این دانشگاه در برگزاری نیم‌سال تحصیلی دوم سال گذشته به طوری بود که پس از اعلام برگزاری ترم تابستان ظرفیت دانشجویان ما در فصل تابستان نزدیک به ۹۸ درصد رسیده بود.قطعا اگر مشکل سایت و آموزشی در ترم قبل وجود داشت هیچگاه ما شاهد رشد ۹۸ درصدی در ترم تابستان نبودیم.

بهروز خاطرنشان کرد: در ترم تحصیلی مهر ماه دانشگاه پیام نور برای برگزاری کلاس‌های آموزشی از چندین بستر استفاده کرده است به طوری که سامانه LMS استفاده می‌شود و از طرفی اپلیکیشن پیام من نیز مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در واقع باید بگویم در هر دو سامانه دانشجویان به راحتی با اساتید خود می‌توانند ارتباط برقرار کنند همچنین امسال برای اولین بار مقوله پشتیبانی مجازی را در دانشگاه پیام نور راه‌اندازی کرده‌ایم. به نحوی که همکاران ما تعداد دانشجو را به عنوان پشتیبان انتخاب می‌کنند. به این معنی که هر ۱۰۰ دانشجو توسط یک پشتیبان مجازی مورد رصد قرار می‌گیرند. در واقع باید بگویم دانشجویان از زمان انتخاب واحد تا پایان ترم با پپشتیبان مجازی خود در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه پیام نور این است که برای اولین بار سامانه اطلاع‌‌رسانی یکپارچه آموزش مجازی را از ابتدای سال جاری راه‌اندازی کرده‌ایم که آن هم بر اساس یک سامانه متنی در اختیار دانشجو قرار دارد که او بتواند به راحتی بر روی نقشه یا شهر محل سکونت خود مرکز دانشگاهی مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس وارد پرتال و سامانه الکترونیک آموزشی دانشگاه شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه آموزش الکترونیکی روابط عمومی امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی صبح امروز سه شنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان و هیأت همراه، بیان کرد: دانشگاه‌ها رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند، امروز مساله اصلی استان عقلانیت حکمرانی است باید دانشگاه در این زمینه مؤثر باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها همیشه چشمه جوشان عقلانیت بوده و باید رسالت واقعی خود را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه فرهنگی به عنوان سرباز این حوزه در حال فعالیت هستیم و خوشحال از اینکه دانشگاه در جنگ رسانه‌ای در حوزه فرهنگی ورود کرده، ما به دنبال استفاده از دانش تخصصی در این زمینه هستیم تا با کمک علم روز در این عرصه گام برداریم.

وی اظهار کرد: در سطوح مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنار دانشگاه بوده و خواهیم بود و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی کمک کار خواهد بود.

جهانشاهی گفت: دانشگاه باید همچون گذشنه منشأ معنویت، آغاز جهان بینی، شناخت سیاست و فرهنگ و اجتماع باشد اینها باید برای دانشجویان تبیین شود تا در این زمینه گام بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از شکاف‌های اختلاف در سیستان و بلوچستان، مسائل قومی مذهبی است، پیام نور، به عنوان دانشگاهی که بیشتر دانشجویان آن بومی هست باید در زمینه هم صدایی و پیشرفت استان ورود کند.

اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۷ با شعار «آموزش برای همه، همه جا و همه» در راستای توسعه عدالت آموزشی بویژه سیستان و بلوچستان است که بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ مرکز و واحد آموزشی آن مشغول به تحصیل هستند.

ابوالفضل توسلی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در اولویت امورات قرار دارند، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک بازو در کشور و استان خواهد بود و این مهم را در عملکرد خود نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی این استان یکی از دانشگاه‌های مؤثر در بحث جذب اشتغال است و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه، در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ یک سری اهداف را برنامه‌ریزی و برای رسیدن به آنها تلاش کردیم، بنابراین در فرصت یک ساله زحمات زیادی کشیده شد تا پیام نور سیستان و بلوچستان را به عنوان یک دانشگاه مؤثر در سطح استان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: نگاه توحیدی به مسائل و کار برای رضای خدا و تسهیل کار دانشجویان با تفکر انقلابی به صورت جهادی، مدیریت میدانی و مدیریت بدون مرز سه استراتژی در دستورکار است؛ یعنی خود را معطل اجرای دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌ها قرار نداده‌ایم و به صورت آتش به اختیار در چارچوب قوانین گام برمی‌داریم.

توسلی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری میزگردهایی با حضور اساتید و نخبگان و دانشجویان رأی اولی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات، اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، برپایی نمایشگاه به مناسبت دهه فجر، برگزاری جشن و جُنگ شادی به مناسبت اعیاد مذهبی و ملی، برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی و برگزاری نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش آب در زابل از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار توسط این دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مفتخر به داشتن ۱۵ شهید در حوادث تروریستی استان است که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز گام‌های مؤثری برداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه جاری یادواره شهدای شاخص دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد که نیاز به همکاری در این زمینه از سوی تبلیغات اسلامی داریم، همچنین در هفته جاری ساختمانی در مرکز دانشگاهی تهران به نام یکی از شهدای دانشگاه پیام نور استان نامگذاری می‌شود که این مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کد خبر 6086199

دیگر خبرها

  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد