Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست قضایی با حضور رییس کل دادگستری ، مدیران قضائی و قضات استان قزوین با محوریت ارائه گزارش عملکرد سه ساله به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین نوراله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست قضایی این استان گفت: همواره دردستگاه قضایی به دنبال جلب رضایت مردم هستیم چراکه بزرگترین سرمایه و پشتوانه نظام اسلامی رضایتمندی مردم بوده و دشمن نیز همواره در تلاش است تا این پشتوانه را از نظام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: با تمامی کمبودها و کاستی‌ها امروز وظیفه دستگاه قضایی اجرای حق، عدالت، افزایش اعتماد مردم به عملکرد و کارآمدی دستگاه قضایی و نظام است.

وی با اشاره به اینکه صبر یکی از اصول اخلاقی برجسته است گفت: در امور قضایی باید صبر و حوصله پیشه نمود، چرا که رسیدگی به امور مردم با توجه به اینکه دادگستری آخرین مرجع دادخواهی است و اشخاص از سایر مراجع رانده شده و امیدشان تنها به این دستگاه است امری طاقت فرساست، که شکیبایی ویژه ای را می طلبد.

رییس کل دادگستری استان بیان داشت: اولویت های دستگاه قضایی استان دستیابی به کاهش موضوعاتی از قبیل جرایم و آسیب های اجتماعی، پرونده های ورودی، اطاله دادرسی، پرونده های معوق، نقض آراء، منازعات و اختلافات و نارضایتی های عمومی و ارباب رجوع است.

مقام ارشد قضایی استان به ارائه عملکرد سه ساله اخیر دادگستری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ تا ۹۶ پرداخت و بیان داشت: در مدت سه سال آبان ۹۳ تا آبان ۹۶ بالغ بر ۶۱۰ هزار پرونده ورودی دادگستری با میانگین ۱۹۶ همکار قضایی و از آبان ۹۶ تا آبان ۹۹ نیز شاهد ورود ۷۴۰ هزار پرونده با میانگین ۱۹۳ همکار قضایی بوده ایم که با وجود این افزایش ورودی پرونده، نه تنها بر تعداد همکاران قضایی افزوده نشد بلکه کاهش هم داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی به جمعیت کیفری استان اشاره و تصریح نمود: با تدابیر قضائی صورت گرفته در دادگستری کل استان خوشبختانه طی سه سال مورد نظر شاهد کاهش ۷۰۰ نفری موجودی قطعی زندانیان بوده ایم که این مهم از طریق اجرای دستورالعمل های ریاست معظم قوه قضائیه، استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس و پیگیری جهت صلح و سازش در پرونده ها بوده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: قضات در محاکم تمام تلاش خود را جهت کاهش هرچه بیشتر جمعیت کیفری داشته باشند تا سیاست گذاری صورت گرفته در این زمینه به بهترین شکل انجام شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از مجازات های جایگزین حبس بیان کرد: طی سال های ۹۳ تا ۹۶ حدود ۹ هزار مجازات های جایگزین حبس انجام گرفته در حالی که در طی سال های ۹۶ تا ۹۹ این آمار به ۲۵ هزار مورد رسیده است.

مقام ارشد قضایی استان به اهمیت احقاق حقوق عامه اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال، طی سه سال اخیر موفق به بازگشت قریب به ۴۱۱۹ هکتار از اراضی بیت المال در سراسر استان شدیم که خود افتخار بزرگی برای استان است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث کاهش پرونده های معوق که یکی از مهمترین سیاست های کلی دستگاه قضایی است، شاهد کاهش بیش از ۸۰ درصدی پرونده های معوق در استان هستیم.

در پایان، رئیس کل دادگستری استان تنها راه خروج از بن بست ها را اطاعت از فرمان ولایت فقیه در تمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی و .... دانست و از همکاران قضایی خود خواست تا همواره هماهنگ با سیاست های کلی دستگاه حرکت نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری قزوین رای جایگزین حبس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری قزوین رای جایگزین حبس کل دادگستری استان رییس کل دادگستری دستگاه قضایی جایگزین حبس قضایی استان پرونده ها سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد برخورد قضایی با متعرصین انجام می‌شود و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند علی‌رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند، چرا که این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند، چرا که قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و سازهایی انجام دادند و علی‌رغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه ای موسوم به 10 هکتاری در روستای ملکار، اراضی 5 هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان