Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اولین ساعات روز دوشنبه ۵ مهرماه این موضوع که علی نظری جویباری کاندیدای مدیرعاملی باشگاه استقلال است در فضای مجازی مطرح و در ادامه کمپین‌هایی در این باره به راه افتاد.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پس از اقدامات غیرمعمول احمد سعادتمند در ارائه وعده های توخالی درباره بازگرداندن آندره آ استراماچونی به ایران و استقلال و سپس مذاکرات جدی(!) با آلکس نوری برای سپردن هدایت استقلال به دست او، این مدیر که از کارمندان وزارت ورزش بود با بیانیه شدیدالحن هیأت مدیره از کار برکنار و به اتاقش در وزارتخانه برگشت و احمد مددی در سمت سرپرستی موقت باشگاه منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتصابی یک ماهه که البته به روزهای پایانی اش رسیدیم و باید دید چه کسی پس از او مدیرعامل استقلال می شود و یا باز هم این سرپرستی تمدید خواهد شد.
در این مدت اسامی مختلفی برای جایگزینی سعادتمند مطرح شدند تا همای سعادت را بر سر این باشگاه بنشانند ولی فعلا خبری از مدیر یا سرپرست دیگری غیر از مددی نیست.

سیدکاظم اولیایی
یکی از این گزینه ها سید کاظم اولیایی بود که در جلسه با وزیر ورزش از مدتها پیش حتی زمستان سال 1398 جزو گزینه های مدیرعاملی بود ولی با توجه به معذوریت هایی که شخص اولیایی برای حضور در این سمت (که سابقه فعالیت در آن را هم در کارنامه داشته) این پیشنهاد را رد کرد. او این بار نیز که با پیشنهاد وزیر ورزش مواجه شد باز هم با برشمردن وضعیت بغرنج و بدهی های میلیاردی استقلال پا جلو نگذاشت و به نوعی محترمانه پیشنهاد را رد کرد.

فرهاد حمیداوی
یکی دیگر از گزینه های اصلی فرهاد حمیداوی مدیرعامل و مالک باشگاه شهرخودرو بود که با واسطه کردن یکسری افراد بلندپایه در نظر داشتند او را مجاب به مدیرعاملی باشگاه استقلال کنند. همان هایی که زمستان سال گذشته او را مجاب کردند یحیی گل محمدی را به پرسپولیس بدهد. ولی حمیداوی این بار با 3 دلیل این پیشنهاد وسوسه انگیز را رد کرد. 1- قول و قراری که با مهدی رحمتی گذاشته بود. 2- پروژه اقتصادی که در مشهد دنبال می کند. 3- فرصت اندک باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم و تغییرات احتمالی در رأس وزارت ورزش! از این رو حمیداوی هم قید شهرت در استقلال را زد و عطای ریاست بر باشگاه استقلال را به لقایش بخشید.

احمد مددی
دیگر گزینه ای که این روزها اسمش به عنوان کاندیدای مدیرعاملی مطرح است احمد مددی بود که همین حالا هم سکان هدایت باشگاه در دستانش است ولی ظاهرا به دلیل مشغله کاری اش قادر به ادامه فعالیت در این سمت خطیر نیست و از وزارت ورزش خواسته در صورت امکان او را از این عنوان کنار بگذارند تا در بخش دیگری از باشگاه به فعالیتش ادامه دهد. بنابراین او هم در آب نمک است.

نظری و نوروزی
دو تن دیگر از گزینه های مطرح شده حجت نظری از اعضای هیأت مدیره و مهدی نوروزی معاونت اقتصادی باشگاه هستند که البته خیلی بعید است هدایت چنین باشگاهی با این وسعت در بخش گستردگی و فراگیر بودن با خیل 30 میلیونی طرفدارانش به این افراد جوان سپرده شود! گرچه از وزارت ورزش فعلی هیچ رویدادی اینچنینی بعید نیست و همچنان نامشان برای این سمت مطرح است.

رضا الماسی
یکی دیگر از افرادی که این روزها نامش مطرح شده هم رضا الماسی از اعضای اسبق هیأت مدیره باشگاه ملوان بوده که تنها مدتی کوتاه در آن سمت کار کرده و سابقه دیگری در فضای ورزشی نداشته است. البته نزدیکان به وزارت ورزش معتقدند نام این فرد هرگز جزو کاندیداهای وزارتخانه نبوده و گروهی از مدعیان مدیریت بر باشگاه اسمش را سرزبانها انداخته اند.

علی نظری جویباری
اما جدی ترین گزینه ای که روز گذشته هم هواداران استقلال با براه انداختن کمپین به سراغش رفتند علی نظری جویباری بود. کسی که البته فارغ از همه رزومه مدیریتی اش در باشگاه استقلال نسبت فامیلی، از نوع باجناق بودن هم با محمود فکری دارد و می تواند رابطه بهتری با سرمربی تیم داشته باشد. اما شنیده ها از افراد نزدیک به علی نظری جویباری دلالت بر این داشت که این گزینه نه تنها به تازگی بلکه از مدتها پیش مدنظر وزارت ورزش بوده اما شرطی که برای او گذاشتند باعث شده قائم مقام اسبق باشگاه استقلال قدم جلو نگذارد. اینکه وزارتخانه از علی نظری جویباری هم مانند دیگر کاندیداها خواسته بیاید ولی برای تیم از جیبش خرج کند! پیشنهادی که افراد شهرت طلب بلافاصله آن را پذیرفته و با شعارهای خودکفا کردن باشگاه جلو می روند و در نهایت با تلّی از بدهی های افزوده شده بر قبلی ها از مجموعه کنار گذاشته می شوند! شرطی که علی نظری جویباری هنوز ظرف این چند ماه زیر بارش نرفته و معتقد است اگر بیاید فقط برای مدیریت می آید و کاری به کار هزینه های باشگاه ندارد مگر از طریق اسپانسرها.

حتی شنیده ها حاکی از آن است که در فضای مذاکرات اخیر، موضوع مدیران قبلی باشگاه هم مطرح شده که به محض انتصاب برای خودشان فیش های حقوقی 13 و 25 میلیون تومانی رد کرده بودند و برخلاف وعده هایی که برای بی نیاز کردن باشگاه دادند انبوهی از بدهی ها را روی دوش استقلال افزودند اما حالا نظری باید به شرطی بیاید که از جیبش هم خرج کند؟

ناگفته نماند؛ باشگاه استقلال در حالی مدیرعامل ندارد که پرسپولیس، دیگر باشگاه زیرمجموعه وزارت ورزش هم پس از ماه ها سرپرست داشتن حالا همان را هم ندارد! هر دو این باشگاه ها ریاست مجمع شان بر عهده مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش دولت دوازدهم است که شعار تبلیغاتی اش تدبیر و امید بود. چیزی که این روزها هیچ یک از طرفداران دو تیم پرطرفدار پایتخت و خیلی از شهرهای ایران اثری از آنها در باشگاه محبوبشان نمی بینند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظری جویباری وزارت ورزش تیم فوتبال استقلال احمد سعادتمند علی نظری جویباری باشگاه استقلال وزارت ورزش گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق  باشگاه استقلال درباره اینکه مزایده رسمی انتقال مالکیت سرخابی‌ها صورت گرفت و آبی پوشان به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و سرخپوشان به کنسرسیوم ۶ بانک انتقال یافت، اظهار کرد:  من ۲ سال پیش گفتم که بهترین کار  این است که  این ۲ باشگاه به موسسات و نهاد‌هایی که بودجه  از دولت تهیه نمی‌کنند  و یا بودجه شان را دولت نمی‌دهد واگذار شوند که حداقل مشکل سرخابی در‌ ای اف سی و فیفا از بابت مشترک بودن مجامع شان  حل شود. متاسفانه در این ۲ سال  سازمان خصوصی سازی این اولویت را تشخیص نداد که باید سهام فروشی را اولویت قرار بدهد و یا اینکه مشکل این ۲ باشگاه را از لحاظ مجمع مشترک حل کند، اما هم زمان و هم موقعیت‌ها را تضعیف کرد.

اقدام دولت  در واگذاری مالکیت سرخابی ها خوب بوده است 

او افزود:  به اعتقاد من دولت کار خوبی انجام داد و این کار را باید ۲ سال پیش انجام می‌گرفت.  امیدوارم حالا که سهام سرخابی‌ها از سوی کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری شدند، آنها  بتوانند به وضعیت ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال  سروسامانی بدهند و شرایطی مهیا شود که در آینده در بورس بتوانند سهام این ۲ باشگاه را به فروش برسانند. به هر حال به جز  کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری وجود نداشت، چون ورزش ما توجیه اقتصادی ندارد تا کسی را قانع کند این ۲ باشگاه را خریداری کند.

مشکل مالکیت مشترک از سر فوتبال ایران باز شد 

واعظ آشتیانی گفت:  اینکه ما بنشینیم و تحلیل کنیم که این ۲ نهادی که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را خریداری کردند سود یا زیان  می‌کنند، بحث‌های آینده است. مهم این است که این اتفاق افتاده و این مشکل از سر فوتبال ایران و دولتی بودن باز شد. این موضوع داشت به یک سوتعبیر سیاسی تبدیل می‌شد و عده‌ای هم موج سواری می‌کردند که  چرا مجمع  این ۲  باشگاه از هم تفکیک نمی‌شود. در عین حال اگر مالکیت یکی از باشگاه‌های  استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شد، مشکل مرتفع می‌شد چرا که بحث‌ای اف سی و فیفا این است که سهامدار مشترک این ۲ باشگاه، دولت نباشد. ما داریم کشور‌هایی که یک باشگاه دولتی دارند و منعی  هم ندارند.‌ای اف سی و فیفا تاکید می‌کردند که این ۲ باشگاه صاحب مجمع شان دولت نباشد. البته اکنون دولت آمده و این ۲ باشگاه را از طریق فرابورس  وگذار کرده و بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری کردند.

فوتبال توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری ندارد 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: امیدوارم وضعیت  این ۲ باشگاه با یک مدیریت صحیح  بهتر شود، هر چند که فوتبال ما گران است و هم توجیه اقتصادی در ورزش ما وجود ندارد که سرمایه گذاران بیایند و در رشته‌های مختلف ورزشی سرمایه گذاری کنند و این نیازمند این است که بسته‌های حمایتی تعریف شده در حوزه ورزش داشته باشیم که علاقمندان برای سرمایه گذاری در این حوزه ورود پیدا کنند. هر کسی که بخواهد سرمایه گذاری کند توجیه اقتصادی را در نظر می‌گیرد و اگر ببیند این سرمایه گذاری برایش آورده‌ای نمی‌تواند داشته باشد به طور حتم ورود نمی‌کند؛ لذا یکی از پاشنه آشیل‌های فوتبال ما گران بودن فوتبال کشورمان هست و فدراسیون فوتبال عامل اصلی  گرانی فوتبال  محسوب می‌شود و عدم  توانایی اش در مهار قیمت‌ها هست.  همچنین فدراسیون فوتبال با پایه گذاری موضوعی  تحت عنوان سقف بودجه عامل گران کردن فوتبال در فصل گذشته بوده است. اکنون هم همین رویه می‌خواهد ادامه پیدا کند و به طور حتم شرایط سخت‌تر می‌شود.

کنسرسیوم بانک ها مشکل بنگاهداری را حل کرده است 

او بیان کرد:  البته ما نباید نگاهمان به این باشد که باشگاه  استقلال و پرسپولیس که توسط شخصیت‌های حقوقی خریداری شدند سود می‌دهند یا نه! این مربوط می‌شود به سیاست ها، رفتلر‌ها و رویه‌هایی که آنها می‌خواهند از خودشان بروز بدهند و نوع مدیریتی که می‌خواهند در این ۲ باشگاه داشته باشند. از سویی بعضی‌ها ادعا می‌کنند که بانک‌ها برخلاف سیاستی که وجود دارد، نباید بنگاه داری کنند و چرا آنها به کار بنگاه داری ورود کردند. بانک‌ها بنگاه داری نمی‌کنند، چون کنسرسیوم تشکیل دادند و هر کدام سهامی  خریدند لذا این منافاتی با آن ندارد. اگر  باشگاه پرسپولیس را یک بانک  می‌خرید در آن صورت می‌توانستیم ادعا کنیم که بنگاه داری می‌کند، اما من اعتقادم این است که این کنسرسیوم در درجه اول وظیفه اجتماعی اش را انجام می‌دهد و در عین حال از جنبه‌های فرهنگی و ورزشی به این موضوع نگاه دارد. ضمن اینکه مسائل اقتصادی هم نکته حائز اهمیت هست، اما اینکه گفته شود بانک‌ها  در راستای بنگاه داری هست، نمی‌شود این طور ارزیابی کرد چرا کنسرسیومی از بانک‌ها هست و این بانک‌ها هر کدام سهمی را خریدند و لذا حداقلش این است که اتفاق بزرگی را رقم زدند و امیدوارم بانک‌ها بتوانند با مدیریتی که این کنسرسیوم تدوین و تعیین می‌کنند بتوانند از مسائل اقتصادی باشگاه   برآیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند