Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@15:10:10 GMT

مقایسه بنز e200 با بی ام و 530i + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۵۵۱

مقایسه بنز e200 با بی ام و 530i + مشخصات فنی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، بنز e200 با بی ام و 530i است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

مقایسه بنز e۲۰۰ و بی ام و ۵۳۰i را می­‌توان یکی از جذاب‌­ترین جدال‌­های خودرو در تمامی بازار‌های دنیا باشد. دو خودورویی که از دو غول خودروسازی آلمانی است و توانسته­‌اند در رقابت با سدا‌ن­‌های دیگر رقیب­‌های خود را به­‌راحتی کنار بگذارند.

معرفی ب ام و 530i: 

بی ام و ۵۳۰i طراحی نسل­‌های قبل خود را الگو گرفته و با توجه به گذشت زمان، بی ام و نیز تمام سعی خود را کرده است که این خودرو را مدرن­‌تر جلوه دهد و در این امر موفق نیز بوده است. البته جلوپنجره ۵۳۰i بیشتر شبیه به سری ۷ خودرو‌های بی ام و است، اما در بخش­‌های دیگر شباهت این خودرو با سایر خودرو‌های سری ۵ بی ام و کاملا مشهود است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گرمکن فرمان،  پشتی صندلی طبی با محافظ مهره‌های کمر، تودوزی از چرم و بافت کربنی بامبو،  آینه‌های ضد اشعه، سیستم پارک دیسترونیک،  کروز کنترل و سیستم پردازنده صوتی اشاره کرد. در بی ام و ۵۳۰i از آلومینیوم کمی استفاده شده است و در عین حال صندلی­‌های چرم، داشبورد و سایر بخش­‌های داخلی نماینده بی ام و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

بی ام و ۵۳۰i خودرویی سنگین وزن است، اما به قدری در حین رانندگی از این خودرو آرامش دریافت می­‌کنید که انگار در خودرویی با وزن بسیار کمتر هستید و این یک برگ برنده­ای می­‌تواند باشد که در دست نماینده بی ام و است.

معرفی مرسدس‌بنز E200: 

 بنز e ۲۰۰، خودرویی که در مقایسه با بی ام و ۵۳۰i ظاهری اسپرت‌­تر و خشن­‌تر دارد. یکی از مهم­‌ترین دلایل خشن بودن بنز e ۲۰۰ را می ­توان از رینگ‌­های آلیاژی بزرگ دانست. البته در نگاهی کامل‌­تر شباهت مرسدس بنز به محصولات دیگر سری E به­ راحتی حس می‌­شود که نسبت به گذشت زمان e ۲۰۰ از طراحی مدرن­‌تری بهر­ه‌مند است، اما نکته‌­ای که در مقایسه بنز e ۲۰۰ و بی ام و ۵۳۰i کاملا به چشم می­‌خورد، شباهت هر دو خودرو به نسل­‌های قبل خانواده خود است که نشان از اصالت این دو خودروسازی آلمانی دارد.

از جمله امکانات این خودرو  می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۶ ، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب،  گیربکس ۷ سرعته خودکار،  سیستم ECO Display برای کمک به راننده جهت رانندگی در بهینه‌ترین حالت،  سیستم ECO Start/Stop ، سیستم Active Bonnet ، سیستم ASR،  سیستم Attention Assist، نشان‌دهنده دمای محیط، سنسور نور ، سنسور باران،  چراغ‌های LED،  سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم Steer Control و کروز کنترل اشاره کرد. 

در مقایسه بنز e۲۰۰ و بی ام و ۵۳۰i از لحاظ طراحی داخلی، با یک جنگ شیرین روبه­ رو هستیم، زیرا هر دو خودرو از ظاهری بی­ نظیر و کیفیت بالایی برخوردارند که کار کارشناسان ما را نیز سخت ­تر از قبل می­‌کند. 

خودرو ب ام و 530i مرسدس‌بنز E200 کشور سازنده آلمان آلمان سال (طراحی) 2008 2014 موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 3000سی سی 1991سی سی حداکثر قدرت 272 اسب بخار در 6700 دور در دقیقه 184 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه 270 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه جعبه دنده 6 دنده خودکار استپ ترونیک 7 دنده خودکار 7G-Tronic Plus شتاب 0 تا 100 6.3 ثانیه 7.9 ثانیه حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت 233 کیلومتر در ساعت وزن 1605 کیلوگرم 1655 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4839 طول - 1849 عرض - 1468 ارتفاع 4879 طول - 1854 عرض - 1473 ارتفاع فاصله بین دو محور 2891 میلیمتر 2873 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر - لیتر در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 70 لیتر 59 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 6 میزان تولید CO2 182 گرم در هر کیلومتر 142 گرم در هر کیلومتر ترمز و پایداری ABS - CBC - DTC - DSC ESP - ABS - Adaptive Brake - BAS - ESP کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 8 کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو - کیسه هوا برای زانوی راننده - کیسه هوا برای لگن سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای سیستم صوتی نویگیشن - تلویزیون و صفحه نمایش جلو -سیستم حافظه صدا سی دی چنجر با 6 CD - باند و ضبط پیشرفته چنجر 6 تایی - صفحه نمایش 5.7 اینچی رنگی - ورودی AUX - بلوتوث - نشان دادن پیام‌های تلفن همراه روی صفحه نمایش - قابل سفارش: نویگیشن Becker - سیستم COMAND - رادیوی DAB - صفحه نمایش 7 اینجی برای سرنشینان عقب - سیستم صوتی Harman Kardon - سیستم InCar Hotspot برای دسترسی به اینترنت در داخل خودرو - گیرنده دیجیتالی تلویزیون

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی خودرو بررسی خودرو دور در دقیقه مقایسه بنز e ام و 530i

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی برقی ایتالیایی‌ها در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که خودروساز ایتالیایی مازراتی در ادامه روند الکتریکی‌سازی محصولات خود از نسخه سافت تاپ برقی سوپرکار مازراتی گرن توریسمو فولگوره رونمایی کرد. فولگوره، به معنای رعد و برق در زبان ایتالیایی، مجموعه‌ای از خودروهای لوکس برقی را در بر می‌گیرد. پیش‌تر گرن توریسمو و شاسی بلند مازراتی گریکاله با این عنوان عرضه شده‌اند.

معرفی مازراتی گرن کابریو فولگوره

گرن کابریو کانورتیبل با رنگ سفارشی مسی بر پایه گرن توریسمو فولگوره هاردتاپ که اواخر سال گذشته معرفی شد توسعه پیدا کرده است. این خودرو از یک موتور ۴۰۲ اسب بخاری در محور جلو و دو موتور با خروجی مشابه در ناحیه عقب بهره می‌برد. این موتورها مجموعاً ۷۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این سوپر اسپرت ایتالیایی در حالت MaxBoost حتی توانایی تولید قدرت ۸۱۸ اسب بخار را دارد.

البته خروجی همه موتورها محدود شده است؛ به این دلیل که باتری ۸۳ کیلووات ساعتی مازراتی گرن کابریو فولگورن جهت افزایش طول عمر، در تخلیه انرژی محدودیت دارد. به ادعای مازراتی، با پیشرفت تکنولوژی در آینده امکان برداشته شدن این محدودیت وجود خواهد داشت. حتی علی‌رغم این محدودیت این سوپر اسپرت می‌تواند ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

باتری پک‌های این سوپرکار مازراتی با الگویی که T-bone نامیده می‌شود چیده شده‌اند. بر اساس این الگو، پک‌ها در مرکز کف خودرو قرار می‌گیرند و تا زیر صندلی‌های عقب امتداد پیدا می‌کنند. معماری الکتریکی هم از نوع ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ خودرو با حداکثر توان ۲۷۰ کیلووات را فراهم می‌کند. مازراتی می‌گوید شارژ این خودرو سافت تاپ با بهره‌گیری از سریع‌ترین تکنولوژی شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد فقط حدود ۱۸ دقیقه زمان می‌برد. به عبارتی دیگر، با هر ۵ دقیقه شارژ انرژی لازم برای طی کردن مسافت تقریباً ۱۰۰ کیلومتر تامین می‌شود.

سقف پارچه‌ای تاشونده مازراتی گرن کابریو فولگوره با همان سقف به کار رفته در نسخه بنزینی گرن کابریو یکسان است. این سقف به‌صورت الکترونیکی طی حدود ۱۴ ثانیه در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت جمع می‌شود. در آخر، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این سوپرکار ایتالیایی چیست؟

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897324

دیگر خبرها

  • توقیف تریلی حامل ۲۹ هزار لیتر گازوییل قاچاق در کاشان
  • قیمت گوشی s23 ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱ اردیبهشت)
  • ثبت جریمه برای خودروی صفر کیلومتر هنگام حمل با تریلی + تصویر
  • وقوع ۹ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • لینک اند کو 01 : این جیلی، ماشین ارزنده ای است! (+تصاویر)
  • صفر تا ۱۰۰ این مازراتی رُزگلد فقط ۲٫۸ ثانیه طول می‌کشد / عکس
  • خودروی برقی ایتالیایی‌ها در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد/ عکس
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟