Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@22:27:19 GMT

خوشنویسی هنر خلوت‌نشینی و در ذات آن آرامش است +صوت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۵۷۲

بانوی خوشنویس کشورمان، آرامش و خلوت‌نشینی را در ذات هنر خوشنویسی می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری آنا، الهه خاتمی متولد سال 1338 در تهران و  فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی زبان وادبیات انگلیسی است. او خوشنویسی را نزد آقایان غلامحسین امیرخانی و امیراحمد فلسفی (همسرش) آموخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاتمی در سال 1386 به عنوان اولین خانم استاد درخط نستعلیق، مدرک استادی را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرد. او در کارنامه کاری خود عضویت و دبیری انجمن خوشنویسان ایران شعبه شمیرانات، عضویت درتشخیص امتحانات انجمن خوشنویسان شعبه شمیرانات و داوری جشنواره های مختلف را درکارنامه هنری خود دارد.

این بانوی خوشنویس دارای مدرک درجه یک هنری معادل دکتری است و  عناوین مختلفی درمسابقات گوناگون بدست آورده است. خاتمی  تا کنون علاوه بر برگزاری بیش از 10 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور، درچندین نمایشگاه گروهی داخلی و بین المللی از جمله آمریکا، کانادا،دبی، کویت، پاکستان و... شرکت کرده است.

همچنین تعدادی از آثار وی در موزه هنر های معاصر تهران، موزه هنرهای اسلامی شارجه، موزه هنرهای اسلامی کویت، موزه شخصی دکتر المر در دبی، موزه ملی قرآن تهران نگهداری می شود.

از آثار به چاپ رسیده این هنرمند می‌توان به گنج نور، آلبوم، هزار فراز شاهنامه فردوسی، آلبوم حضرت، کتاب رنگ‌ها و نقش‌ها، کتاب این شرح بی نهایت و... و چاپ آثار در مجلات و روزنامه ها و نشریات مختلف اشاره کرد.

خاتمی در گفتگو با برنامه «وقتی خیال درمی‌زند» رادیو فرهنگ در پاسخ به این پرسش که زمان و سرعت انجام کار  در کیفیت خوشنویسی چه تأثیری دارد گفت: خوشنویسی حرکت از کثرت به سمت وحدت است یعنی عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت به خلق اثر می‌انجامد.

وی می افزاید: خوشنویس هنر خلوت‌نشینی است؛ من خیلی با سرعت در خوشنویسی موافق نیستم. درست است که گاهی باید دست حرکات سریعی داشته باشد، اما ذات خوشنویسی آرامش است و ما باید این را تمرین کنیم. اگر دست، ذهن و اعصاب هنرمند در اختیار او باشند و متن  عبارتی هم که می‌نویسد در راستای بینش او باشد، نتیجه چیزی می‌شود که حتی  بعد از چند سال که به آن نگاه می‌کنیم راضی‌کننده است.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: خوشنویسی رادیو فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وزیران اسرائیل، لات‌های کوچه خلوت هستند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وزیران اسرائیل، لات‌های کوچه خلوت هستند
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • معابر تهران خلوت و روان است