Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله محمدحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امروزه نقش بی‌بدیل دامپزشکی در حفظ و ارتقای سلامت جمعیت دام و طیور و طبع آن سلامت جامعه انسانی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: اهمیت جایگاه ویژه دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی یکی از ارکان مهم برای سلامت جامعه است.

وی افزود: نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره غذایی بر عهده دامپزشکی است که این سیستم با تأمین امنیت و سلامت فرآورده‌ها باعث ایجاد سلامت جسمی و روانی در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت سفید، قرمز، شیر و تخم مرغ همیشه در سفره غذایی مردم وجود دارد و کارکنان شاغل در دامپزشکی استان بدون هیچ گونه چشم داشتی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

محمدحسنی یادآور شد: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۴۳ هزار و ۶۸۸ بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل هایپرها، قصابی، سردخانه‌ها و رستوران‌ها انجام و مورد رصد کارشناسان این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این بازدیدها برای تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و تحقق شعار «از مزرعه تا سفره» برای استان انجام و در این میان ۵۲۵ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: با انجام بازدیدهای بهداشتی قبل و بعد از کشتارگاه که توسط کارشناسان در اداره کل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد، بیش از ۲۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

محمد حسنی خبر داد: بیش از ۱۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان فعال وجود دارد که در ۶ ماهه نخست بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین کشتار داشتند.

وی در پایان گفت: با توجه به وجود بنادر متعدد در سطح استان و صید آبزیان که نقش بسزایی در سرانه مصرف ماهی و میگو در استان و کشور دارند، بیش از دو هزار و ۳۰۰ مورد بازدید بهداشتی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

کد خبر 5056253

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی خوزستان نظارت و بازرسی عرضه فرآورده های خام دامی ویروس کرونا آمار کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی کرمانشاه گرگان شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر سانحه تصادف ستاد ملی مقابله با کرونا فرآورده های خام دامی نظارت بر بهداشت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری

محمدعلی چراغیان سرپرست اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۱ طرح صنعتی این استان با پیشرفت ۹۰ درصدی به ایستگاه پایانی و تکمیلی نزدیک شدند.

وی تاکید کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۴۵۸ میلیارد ریالی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

اتمام طرح‌های نیمه تمام راهبرد دولت سیزدهم در کشور

چراغیان افزود: این طرح‌ها شامل در زمینه صنایع فلزی، فلزات اساسی، محصولات بتنی، صنایع شیمیایی و غذایی است که در زمان بهره‌برداری زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ را فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش فولاد، شاهد افزایش تولید و تحقق شعار سال خواهیم بود.

چراغیان با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی تا تابستان امسال ادامه داد: بهره برداری از ۱۴ طرح صنایع غذایی به تامین امنیت غذایی استان کمک موثری خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • پلمب ۲۲ مرکز متخلف در نظارت‌های دامپزشکی خراسان رضوی
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • برخورد دامپزشکی شوشتر با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول