Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:40:01 GMT

آینده بورس چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۶۲۳

آینده بورس چه می‌شود؟

ایسنا/کرمانشاه مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، بازار سرمایه در بلندمدت بازار مثبت و پررونقی خواهد بود.

دکتر محمد بهمن در نشست تخصصی "تحولات بازارهای اقتصادی ایران" که به همت دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به آغاز روند رشد قابل توجه بازار سرمایه از اسفند سال گذشته و استقبال خوب سرمایه‌گذاران از این بازار، اظهار کرد: این روند خوب تا ماههای ابتدایی امسال هم ادامه داشت، به گونه‌ای که در شش ماهه امسال 50 هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب بورس ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت نرخ مشارکت مردم نیز در بازار سرمایه افزایش یافت که عمدتا ناشی از سیاست‌های دولت در زمینه سهام عدالت بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تا انتهای سال 1398 چهار میلیون کد بورسی در کشور داشتیم، این عدد در پایان نیمه اول امسال به 55 میلیون کد بورسی افزایش پیدا کرد.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در روزهایی که بازار سرمایه در اوج رونق قرار داشت، حجم گردش مالی بازار به روزانه 10 هزار میلیارد تومان هم می‌رسید.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس نیز به تزریق نقدینگی به بازار دامن زد، زیرا ارزش نقدینگی وارد شده از طریق این شرکت‌ها برای هر استانی نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان بود.

بهمن از رشد حدود 300 درصدی بازار سرمایه در نیمه اول امسال خبر داد که نسبت به سایر بازارهای مالی بسیار بیشتر بود و ادامه داد: این روند صعودی نشان می‌داد که بازار نیازمند اصلاح و واقعی شدن قیمت‌ها خواهد بود.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به آغاز اصلاح بورس از حدود 2.5 ماه قبل، ادامه داد: در روزهای اصلاح و ریزش ارزش معاملات بازار گاهی به هزار میلیارد تومان در روز هم نمی‌رسد.

بهمن ریزش بازار سرمایه را تحت تاثیر عوامل سیاسی، اقتصادی و حتی شیوع بیماری کرونا دانست و افزود: مسائل سیاسی و تحریم‌ها اصلی‌ترین عامل بود که مانع افزایش تولید کارخانجات شد که همین کارخانجات تشکیل دهندگان اصلی بورس هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز آموزش لازم برای شرایط اصلاح بازار را دریافت نکرده بودند و هیجانی رفتار کردند، یادآور شد: این مسائل باعث شد اکنون شاخص به پایین‌ترین حد خود طی چند ماه اخیر برسد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه درباره اینکه آینده بازار سرمایه چه خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد طی یک یا دو ماه آینده نوسانات بازار در همین حدود ادامه داشته باشد، اما انتظار داریم از اوایل زمستان وضعیت بازار سرمایه مثبت شود.

وی الزام شرکت‌ها به استفاده از بازار گردان را از دیگر عوامل بهبود بازار دانست که مانع رفتارهای هیجانی می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه یادآور شد: بازار سرمایه در بلندمدت بازار مثبت و پررونقی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه بورس هزار میلیارد تومان بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟

طبق مجوز پذیره‌نویسی شماره ۱۲۲/۱۴۹۹۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ سازمان بورس و اوراق بهادار، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶، صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید (صنعت سیمان، آهک و گچ) قابل معامله در سهام، با نماد سیمانو در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری عادی جهت پذیره‌نویسی:۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد در نظر گرفته شد و همچنین ارکان صندوق به شرح زیر است:

 مؤسسین: شرکت سبدگردان مفید، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایده مفید
 مدیر: شرکت سبدگردان مفید
 متولی: مؤسسه حسابرسی رازدار
 حسابرس: مؤسسه حسابرسی بیات رایان
 بازارگردان: صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید
 کارگزار بازارگردان: شرکت کارگزاری مفید

علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به تارنمای صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید به نشانی https://mofidsectorfund.com مراجعه کنند.

منبع: مدار اقتصادی

tags # بورس سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • دریافت کمک نقدی خودروساز معروف برقی از سرمایه گذار عمده اش از عربستان!
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام