Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرازی زاده یزدی گفت: در همان ساعات اولیه دو تیم ارزیاب هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند که خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت مالی و جانی اعلام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، بهاباد از نقاط زلزله خیر استان یزد باز هم لرزید اما این دفعه با شدت بیشتر که زنگ خطر را گویا برای این استان به صدا درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱:۰۴ بامداد امروز ۶ آبان ماه، زلزله‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری حوالی بهاباد را لرزاند.

با بیان اینکه تکانه ها تا بافق و خفیف تر تا یزد هم احساس شده است تصریح کرد: بامداد امروز و در همان ساعات اولیه دو تیم ارزیاب هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند که خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت مالی و جانی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه کانون اصلی این زمین لرزه در منطقه ای بین بهاباد و بافق رخ داده است ابراز کرد: خوشبختانه کانون اصلی زلزله خالی از سکنه بوده و تعداد خانوار کمی در ان وجود دارد.

حرازی زاده در خصوص احتمال پس لرزه ها این زمین لرزه گفت: بهاباد یکی از مناطق مستعد زلزله در استان یزد است و انرژی زمین دائم تخلیه می شود اما خوب معمولا بعد از هر زمین لرزه ای انتظار پس لرزه هایی هم می رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به هماهنگ این جمعیت با ستاد بحران استان و سایز دستگاه های مربوطه گفت: تیم های تخصصی امدادی هلال احمر استان امادگی کامل را جهت امداد رسانی در هر حادثه به ویژه زلزله را دارند و سعی شده این امادگی همیشه حفظ شود تا در مواقع اضطرار بتوانند در کمترین زمان، بهترین امدادرسانی را به مناطق حادثه دیده داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هلال احمر استان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر استان «توکات» در شمال ترکیه را لرزاند و تیم‎‌های امدادی راهی منطقه شده‌اند.

به گزارش شفقنا، اداره مدیریت حوادث و فوریت‌های ترکیه (AFAD) اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر روز پنجشنبه ساعت ۱۸:۱۱ به وقت محلی استان توکات در شمال ترکیه را لرزاند. عمق زمین لرزه ۵.۹ کیلومتر اعلام شده و گزارش‌های اولیه از وارد آمدن خسارت به برخی مدارس و مساجد حکایت دارد.

همچنین پس لرزه‌ها نیز همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم منطقه از بیم تکرار زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند. زلزله مهیبی که به یک فاجعه تاریخی در ترکیه تبدیل شد و مجموعا در جنوب ترکیه و شمال سوریه بیش از ۵۹٬۰۰۰ نفر کشته و ۱۲۱٬۷۰۴ نفر زخمی به جا گذاشت.

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان