Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@06:37:02 GMT

تولید بادام در خراسان رضوی ۹۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۰۹۴۶

تولید بادام در خراسان رضوی ۹۰ درصد کاهش یافت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کاهش ۹۰ درصدی تولید محصول بادام در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، هاشم نقیبی گفت: سرمای شدید فروردین ماه امسال در خراسان رضوی موجب شد ۸۰ تا ۹۰ درصد محصول بادام این استان دچار خسارت  شود.

وی با بیان اینکه سطح باغات بادام در این استان حدود ۲۹ هزار هکتار است افزود: هفت هزار و ۹۸۸ هکتار از این سطح زیر کشت بادام آبی و حدود ۲۱ هزار هکتار نیز زیرکشت بادام دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال حداکثر سه هزار تن محصول بادام خشک در این استان تولید شود.

وی با بیان اینکه محصول بادام تولیدی این استان بیشتر جنبه مصرف داخل دارد گفت: در شرایط عادی میانگین عملکرد باغات آبی بادام در هر هکتار حدود یک تن و میزان برداشت محصول از باغات دیم بادام حدود ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار بود.

۳۶۳ هزار بهره‌بردار فعال در بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی این استان را به خود اختصاص داده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاهش تولید بادام محصول بادام خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پایش محدوده سد کارده در روزهای اخیر انجام شد و تعدادی موتورتلمبه غیرمجاز برداشت آب نیز کشف شد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود:  هم اینک میزان ذخیره آب موجود در سد کارده سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶ و هفت دهم میلیون متر مکعب بود.

نعمت نژاد ادامه داد: در مجموع هم اینک حدود هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر ماه تا کنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته ایم.

نعمت نژاد افزود: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است