Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@22:21:46 GMT

تحلیل متفاوت باهنر از اعتراضات آبان ۹۸

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۰۹۱

تحلیل متفاوت باهنر از اعتراضات آبان ۹۸

به گزارش «تابناک»، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخشی از یک گفتگوی تفصیلی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه باید اعتراضشان را بیان کنند؟، اظهار داشت: مطالبات کشور متنوع و گسترده است؛‌ کسانی که احساس می کنند حقشان ادا نشده و یا مطالباتشان پاسخی دریافت نکرده است یا از طرف حاکمیت ظلمی به آنها روا شده است، طبیعی است که به دنبال گوشه و جایی می گردند که مطالباتشان را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با ایلنا گفتگو کرده، تأکید می کند: سه پارامتر ناکارآمدی، ‌سوء استفاده (رانت خواری و دزدی) و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم در کشور وجود دارد. در آبان ماه سال ۹۸ مردم نه تنها از موضوع بنزین، بلکه پیش از آن از همه چیز ناراضی بودند.

باهنر تصریح کرد: امنیت جزء بزرگترین نعمات الهی است که توسط حکومت‌ها برای مردم باید ایجاد می‌شود و این ‌ نکته خوبی بود که در آبان ماه مردم علیرغم همه مطالباتی که دارند متوجه آن شدند. منظورم امنیتی مانند وجود نداشتن دزدی و این مسائل نیست، علی‌رغم این که اطراف کشور پر از آتش و خون است کشور ما الحمدالله امنیت خوبی دارد البته این به معنای این نیست که در خبرها می‌شنویم پدری هم فرزندش را کشته‌ است اینها استثنا هستند و همه جا اتفاق می‌افتد. اما مردم امنیت عمومی را به خوبی حس می‌کنند بنابراین مسائلی مثل آبان‌ماه شعله ور نشد. عده‌ای شلوغ کردند، عده‌ای دیگر نیز به تماشا ایستادند، اما اگر این موضوع می‌خواست شعله ور شود می‌بایست یک میلیون آدم در تهران به خیابان‌ها می‌آمد اما مردم می‌بینند و می فهمند که برخی دارند امنیت کشور را به هم می‌ریزند، ممکن است تماشا کنند اما به آنها نمی‌پیوندد این بود که توانستند آبان ماه را جمع و جور کنند و گرنه به سمت انقلاب یا انقلاب مخملی حرکت می‌کرد و اصلاً قابل جمع کردن نبود.

این چهره سرشناس اصولگرا بیان داشت: مطالبات کشور متنوع و گسترده است؛‌ کسانی که احساس می کنند حقشان ادا نشده و یا مطالباتشان پاسخی دریافت نکرده است یا از طرف حاکمیت ظلمی به آنها روا شده است، طبیعی است که به دنبال گوشه و جایی می گردند که مطالباتشان را مطرح کنند؛ اینها تبدیل به یک سری کینه‌ و عقده‌ها و در نهایت تبدیل به یک بشکه باروت می‌شوند و نیاز به یک چاشنی پیدا می‌کنند تا یک جرقه زده و بشکه باروت را منفجر کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری باهنر جامعه اسلامی مهندسین اعتراضات آبان 98 اعتراضات آبان 98 نارضایتی علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است