Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور را در داخل تولید می‌کنیم به همین دلیل این سلاح‌ها را می‌توانیم به کشورهای هدف صادر کنیم و سود خوب و درآمد ارزی مطلوبی را نصیب کشور کنیم.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رفع تحریم تسلیحاتی و اینکه ایران چگونه می‌تواند از این فرصت برای پیش برد اهداف اقتصادی خود استفاده کند، اظهار کرد: رفع تحریم‌های تسلیحاتی یک گام به جلو و فرصت برای کشورمان است چراکه این حقوق مهم را چند سال به طور نامشروع از جمهوری اسلامی ایران سلب کردند، آمریکا خیلی تلاش کرد که این تحریم رفع نشود که موفق نشد و برای نخستین بار کشورهای اروپایی در شورای امنیت زیر بار درخواست آمریکا نرفتند و این یک پیروزی بزرگ برای دستگاه دیپلماسی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دو دهه گذشته اقدامات بسیار خوبی را برای ساخت انواع جنگ افزارها انجام داده‌ایم که خوشبختانه موفق هم بوده‌ایم به طوری که امروز بیش از ۹۰ درصد نیازهای دفاعی کشور را در داخل تولید می‌کنیم به همین دلیل این سلاح‌های متعارف را می‌توانیم به کشورهای هدف صادر کنیم و سود خوب و درآمد ارضی مطلوبی را نصیب کشور کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اسلامی باید از این فرصت استفاده کند و بخش مهمی از درآمدهای خود را از طریق صادرات سلاح تأمین کند که البته آمریکا در این مسیر سنگ‌اندازی خواهد کرد و کشورهایی که با ایران قصد تجارت سلاح داشته باشند را تهدید خواهد کرد، اما به هر حال کاری از پیش نخواهد برد.

به زودی می‌توانیم وارد باشگاه بزرگ تولید سلاح در جهان شویم

سلیمی با بیان اینکه ایران در صنایع نظامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: امروز در تولید سلاح‌های سبک، سنگین، قایق‌های تندرو، پهباد، انواع موشک‌ها و سامانه‌های ضد هوایی خودکفا هستیم و سلاح‌های با کیفیتی تولید می‌کنیم و بدون شک به زودی می‌توانیم وارد باشگاه بزرگ تولید سلاح در جهان شویم. در این باشگاه بزرگ کشورهای محدودی وجود دارند و ورود ایران به باشگاه بزرگ تسلیحات جهان دستاورد بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: البته باید در جذب مشتری موفق عمل و مدیریت خوبی داشته باشیم تا بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم. دشمنی‌ها و تهدیدها ادامه خواهد داشت و اگر بتوانیم کشورهای هدف را به خوبی شناسایی کنیم و یک دیپلماسی فعال در سطح جهان داشته باشیم در صادرات سلاح موفق خواهیم بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند که ایران چقدر در تولید تسلیحات مختلف پیشرفت کرده است و به همین دلیل از حمله به کشورمان خودداری می‌کند. در حوزه دفاعی سلاح‌های بسیار خوبی تولید کرده‌ایم و اگر در بخش‌های دیگر کشور هم به همین خوبی عمل کرده بودیم امروز مشکلات به مراتب کمتری داشتیم. فقط در تولید هواپیما و رادارهای هوایی مشکل داریم که می‌توانیم از طریق روسیه و چین این نقیصه را برطرف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی پایان تحریم تسلیحاتی ایران اقتصاد باشگاه بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.
کانال عصر ایران در تلگرام

وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم‌ شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزارهایی دارد اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آن‌هایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم