Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین اولین نشست هم اندیشی وکاری مدیران حوزه‌ی ICT استان قزوین با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی به میزبانی مخابرات منطقه قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در در این نشست اظهار کرد: امروز اولویت درخواست‌های مردم در روستاها بسیار تغییر کرده است و اولویت درخواست روستائیان از مسؤولین اینترنت پرسرعت است، لذا ما برای فراهم کردن عدالت و فرصت‌های اقتصادی برابر باید از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات استفاده کنیم چراکه امروز از لحاظ نیروی انسانی متخصص در این حوزه در استان قزوین به غنای قابل توجهی رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان یک فناوری جدید در جهان به سرعت توسعه یافته است و با سایر فناوری‌ها تفاوت اساسی دارد و استفاده از این فناوری موجب بهره‌وری و رشد همه جانبۀ اجتماعی می‌شود.

سیاهکلی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها فناوری اطلاعات در روستاها و رسیدن اینترنت پرسرعت و خدمات ارتباطی از این قبیل، می‌تواند نقش مهمی را در توسعه اشتغال، اقتصاد، فرهنگ و گردشگری روستا ایفا کند و این خواستۀ بجای روستائیان از ما است، لذا باید تلاش کنیم در جاهایی که اینترنت پرسرعت وجود ندارد، از این امکان برخوردار شوند.

افزایش ۲۰۰ درصدی مصرف اینترنت در ایام کرونا

در ادامه این نشست تخصصی مهندس نصرآبادی سرپرست مخابرات منطقه قزوین نیز گفت: خدمات فناوری اطلاعات وابستگی زیادی به چارچوب زیرساخت های این حوزه دارد و اصلاح قوانین در بخش مخابرات و ارتباطات می‌تواند نقش مهمی در گسترش رقابت و تشویق سرمایه‌گذاری این حوزه داشته باشد.

وی در پایان افزود: مصرف روزانه اینترنت در استان در ایام کرونا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است و اگر زیرساخت‌ها آماده نبود برای ارائه خدمات به مردم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین اینترنت آی سی تی اینترنت پر سرعت در روستاها لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات

شهریار سرداری گفت: هفت پروژه شامل راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود در یک ماه گذشته از امسال در نقاط مختلف روستایی استان تکمیل شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: پیش‌تر مجوز احداث و ارتقای ۳۵۹ سایت ارتباطی در نقاط مختلف استان اردبیل از سوی وزارتخانه به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده بود که بر اساس آن تاکنون ۱۴۲ سایت با فناوری نسل چهارم (۴ G) راه‌اندازی شده و در مجموع ۲۹۰ روستای استان را زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است.

او همچنین بر ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه جی‌نف (GNAF) از سوی اداره‌کل پست و همکاری بیشتر شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه با عنوان کامل «پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان‌محور» از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جهش بزرگی در نحوه خدمات‌رسانی و هوشمندسازی دولت ایجاد کند.

سرداری در ادامه با اشاره به حذف دکل ارتباطی که پیش‌تر در نزدیکی پل بسیج اردبیل قرار داشت، اظهار کرد: این اقدام نیز به دلیل عملیات عمرانی در آن محدوده انجام شده است که تلاش می‌شود با شناسایی مکان مناسب دیگر و جایگزینی آن، خدمات ارتباطی و پوشش مناسب اینترنتی برای ساکنان محل فراهم شود.

او تصریح کرد: برای پایداری شبکه ارتباطی استان اقدام‌های لازم به منظور تامین سوخت مخزن‌های ایستگاه‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه اردبیل انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین گفت: برقراری امنیت دستگاه‌های تابعه و جلوگیری از هر گونه نفوذ امنیتی به زیرساخت‌های فیزیکی، شبکه‌های داخلی و اینترنتی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد و در همین راستا ارایه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به همه کارکنان در این زمینه ضروری است.



 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات