Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار روشن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیشموک در خصوص جایگاه دفن زباله در شهر دیشموک اظهار کرد: زباله‌ها از دوران دهستان بودن دیشموک تا اواخر سال 1395 در ورودی شهر دیشموک در جنوب شهر به سمت دهدشت در یک چاله طبیعی در بالادست روستای دروار فارتق ریخته می‌شد که اعتراض و گلایه‌های شدید مردم را همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار سابق شهر دیشموک گفت: با توجه به اینکه این مکان  جایگاه مناسبی برای دفن زباله نبود و از طرفی مورد مخالفت همگان بود با هماهنگی قاضی وقت شهرداری را موظف و مکلف به  جمع‌آوری جایگاه زباله  کردند و مصوب شد که از ریختن زباله در این مکان جلوگیری شود.

روشن خاطرنشان کرد: برای رفاه حال همشهریان و سلامت مردم زمین شخصی خود را به عنوان جایگاه دفن زباله در اختیار گذاشتم در حالیکه زمین شخصی در منطقه‌ای با پتانسیل ویژه گردشگری بود.

شهردار سابق شهر دیشموک گفت: تنها راه نجات مردم از دست زباله‌های شهر در آن برهه این بود که زمین شخصی را در برای جایگاه زباله اختصاص دهم و از طرفی کتبی با شهرداری قرارداد بستم که در صورت انتخاب جایگاه جدید تمام زباله‌ها توسط شهرداری به مکان جدید انتقال یابد.

وی گفت: علیرغم اعتراضات شدید مردم محله دهورگ و همسایگان و آشنایان نزدیک و بوی تعفن زباله‌ها متاسفانه شهرداری به تعهدات عمل نکرده و هنوز زباله‌ها در این مکان باعث آزار و اذیت مردم می‌شوند.

روشن گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرری که در این خصوص با شهرداری داشته‌ام اما متاسفانه بر اثر بی‌توجهی مسوولان ذی‌ربط هنوز زباله‌های موجود در این مکان جمع‌آوری نشده‌ است.

وی تصریح کرد: انتظار و توقع است وقتی با صداقت و خارج از وظیفه خود خدمتی یا کمکی انجام می‌دهیم و قراری هم که بصورت اخلاقی و کتبی نگارش شده به تعهدات عمل شود.

شهردار سابق شهر دیشموک گفت: ضروری است جهت رفاه حال همین مردم و شهروندان و مردمی که این همه اعتراض کردند و این همه نگرانی به وجود آمد این زباله‌ها را جمع‌آوری و به جایگاه جدید زباله انتقال دهند.

وی گفت: زیبنده نیست که وقتی با صداقت به مردم خدمت می‌شود تاوان صداقت خود را پس بدهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: چندین سال جایگاه جدید دفن زباله راه‌اندازی شده و هفته‌ای یک الی دوبار نسبت به این قضیه مکرر با شهرداری تماس گرفته و پیگیری می‌کنم اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی نشده است.

روشن اذعان کرد: متاسفانه چند سرویس از بقایای این زباله‌ها را حمل کردند و مابقی به حال خود رها شده که انتظار می‌رود شهرداری دیشموک به وعده خود وفا کند.


انتهای پیام/82027

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت زباله گردشگری شهرداری شهر دیشموک دفن زباله زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.

او در مورد شرایط استخدام گفت: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد با حداقل حقوق ۱۱.۵میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳.۵میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

کد خبر 844868 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها زباله‌گرد شهردارى تهران تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • مکان احداث دومین پارک بانوان اراک مشخص می‌شود
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • سرعت در احداث تله کابین علی آبادکتول/مجوزهای زیست‌محیطی اخذ شد
  • افسانه گنبد آهنین به زباله‌دان تاریخ پیوست/ در موضوع امنیت ملی با کسی مماشات نمی‌کنیم