Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یکی از رسانه‌های کرواسی از تشدید اقدامات آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا برای ممانعت از پیشرفت مسکو انتقاد کرد و گفت آنها برای اعمال تحریم‌های ضد روسی هیچ دلیل و برهانی ارائه نمی‌کنند.

وی همچنین از بابت اینکه پیشنهاد روسیه مبنی بر ایجاد چارچوب مذاکراتی با غرب بی‌جواب مانده نیز انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف با اشاره به پروژه گازی نورد استریم ۲، تاکید کرد که روسیه هیچگاه قصد تحمیل انرژی خود به کشورهای اروپایی را ندارد.

اظهارات لاوروف در حالی ایراد شد که کشورهای غربی مسمومیت «آلکسی ناوالنی» یکی از منتقدین دولت مسکو را دستاویزی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه قرار داده‌اند.

همزمان، آمریکا نیز تحریم‌های اعمال شده بر نورد استریم ۲ را تشدید کرده زیرا مدعی است این پروژه گازی، وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه را افزایش می‌دهد.

کد خبر 5057126 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا سرگئی لاوروف روسیه اتحادیه اروپا آلکسی ناوالنی تحريم اقتصادي روسيه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا سودان فلسطین ایران فرانسه روسیه ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

دیگر خبرها

  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند