Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@14:39:17 GMT

کاردار فرانسه به وزارت خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۳۰۲

کاردار فرانسه به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جریان این دیدار معاون مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه دار شدن احساسات میلیونها مسلمان در اروپا و جهان شده است، تاکید کرد: هر گونه اهانت و بی احترامی به پیامبر اسلام (ص)، ارزش های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دامن زدن به اسلام هراسی و نفرت پراکنی آنهم بنام آزادی بیان که باید در خدمت مفاهمه، همدلی و همزیستی مسالمت آمیز میان جوامع بشری باشد، عمیقا مایه تاسف است.

معاون مدبرکل اروپای وزارت امور خارجه، همچنین تاکید کرد: واکنش نابخردانه مقامات فرانسوی به اقدام افراط گرایانی که بنام اسلام دست به خشونت می زنند، تنها زمینه را برای رشد گرایشات انحرافی و فاقد سنخیت با این دین الهی که همواره نویدبخش تسامح، عقل گرایی، صلح و عدالت طلبی است را فراهم می کند.

 آقای آیدالو کاردار موقت سفارت فرانسه، قول داد اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دولت فرانسه در این خصوص را در اسرع وقت به مقامات ذیربط کشورش منعکس کند.

310 310

کد خبر 1448027

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد

مقام‌های قضایی فرانسه یک سیاستمدار این کشور را به دلیل آنکه عملیات «طوفان الاقصی» از سوی جنبش حماس را در راستای «مقاومت» خوانده بود مجازات کردند.

به گزارش ایسنا، دادگاهی در فرانسه یک عضو سابق شورای شهر حوزه لیون را به خاطر آنکه عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته از سوی رزمندگان جنبش حماس علیه صهیونیست‌ها را «اقدام برآمده از مقاومت» خوانده بود را محکوم به چهار ماه حبس تعلیقی کرد.

این مجازات از سوی دادگاه شهر گرونوبل فرانسه علیه «محمد مکنی» از نمایندگان حزب سوسیالیست فرانسه و عضو سابق شورای شهر «اشیرول» واقع در حوزه لیون ارائه شده و قاضی دادگاه او را به «حمایت از تروریسم» متهم کرد.

عضویت مکنی مدتی پیش به خاطر محاکمه قضایی توسط اکثریت اعضای شورای شهر مذکور معلق شد اما با این وجود دادگاه برای او حکم ممنوعیت تصدی مناصب سیاسی را صادر نکرد.

مکنی با تاکید بر اینکه صحبت‌هایش درباره عملیات طوفان الاقصی را پس نمی‌گیرد، هنگام خروج از داگاه خود را بی‌گناه دانسته و متعهد به تلاش برای تجدید نظر در حکم مجازاتش شد.

او ساعاتی بعد از اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با انتشار پستی به زبان‌های عربی و فرانسوی تاکید کرد: «هر کسی که باد بکارد طوفان درو می‌کند و اهانت و تکبر بدون مجازات باقی نخواهد ماند.»

او اضافه کرد که این عملیات «به وضوح یک اقدام برآمده از مقاومت» بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی