Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «روشن عثمان اف» سفیر ازبکستان در مالزی و «لوک سیو فوک» نماینده پارلمان و رئیس گروه مالزی در اتحادیه بین پارلمانی در نشست ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین در این نشست ویدئویی چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیو فوک بر تشدید روابط بین پارلمانی ازبکستان و مالزی تاکید کرد. در همین راستا سفر «مهد رشید بن حسنان» معاون رئیس پارلمان مالزی به «تاشکند» در ماه دسامبر سال 2019 میلادی، ایجاد گروه دوستی در پارلمان‌های دو کشور و همچنین برگزاری نشست‌های ویدئویی بین پارلمان‌های دو کشور در ماه‌های می و ژوئن سال جاری میلادی شرایط مناسبی را برای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در تمام ابعاد ایجاد کرد.  

طرفین بر علاقمندی خود برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و حمایت متقابل از ابتکارات در چارچوب سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه بین پارلمانی و دیگر تاکید کردند.  

طرفین در پایان این نشست ویدئویی در مورد تداوم روابط سیاسی- دیپلماتیک در راستا توسعه همکاری‌های ازبکستان و مالزی به توافق رسیدند.     

مبادلات بازرگانی ازبکستان و مالزی در سال 2019 میلادی با 50 درصد افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 106 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران مالزی فعالیت می‌کنند.

مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 فوریه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان مالزی پارلمانی ازبکستان و مالزی بین پارلمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این رایزنی تلفنی که در آستانه سفر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به پاکستان انجام شد، «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی به اسلام آباد، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی