Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حسن پارسی پور صبح امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به سند امضاشده جهش تولید اظهار کرد: این سند درمجموع ۸۱ پروژه را شامل می‌شود که ۷۲ پروژه آن در بخش خصوصی و ۹ پروژه آن در بخش دولتی و در ۳ موضوع صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی تدوین‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعطای اعتبارات ملی، استانی و همچنین تسهیلات بانکی در بخش‌های سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به این پروژه‌ها خبر داد و گفت: این پروژه‌ها بر اساس تعاریف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باید باعث ایجاد تغییر محسوب در زندگی مردم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی به جزییات این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۶ پروژه دولتی و ۳۱ پروژه بخش خصوصی است که مجموعاً ۲۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی، ۲۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۱۹ و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ثابت است.

وی پروژه‌های بخش صنعت و معدن را ۳۳ پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها تمام توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود که ۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی برای اجرای زیرساخت‌های استانی در نظر گرفته‌شده و ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش و ۲۶۲ میلیارد تومان سرمایه ثابت در نظر گرفته‌شده است.

پارسی پور با اشاره به ۸ پروژه بخش میراث فرهنگی و گردشگری این سند تصریح کرد: ۹۲ میلیارد تومان بخش خصوصی تسهیلات ثابت اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: یک پروژه در بخش نیروی برق بااعتبار یک میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان برای توسعه انرژی‌های نو و ۲ پروژه بسیج سازندگی با عنوان محرومیت‌زدایی روستایی و دهکده‌های بسیج در مناطق روستاهای خراسان شمالی با ۴۱ زیر پروژه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی، ۲۶ میلیارد تومان بودجه استانی، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ثابت اعطا می‌شود.

وی در انتها به مجموع اعتبارات و تسهیلات موردنیاز این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: درمجموع ۸۱ پروژه، ۳۸ میلیارد تومان بودجه به‌صورت ملی، ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه استانی، ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت اعطا کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی جهش مدیریت اقتصاد مقاومتی سرمایه در گردش تومان تسهیلات میلیارد تومان خراسان شمالی تسهیلات ثابت میلیون تومان پروژه ها تومان بودجه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور