Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:12:59 GMT

مقام قزاق: «نورسلطان» شریک استراتژیک «آنکارا» است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۵۶۱

مقام قزاق: «نورسلطان» شریک استراتژیک «آنکارا» است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورلان ایرمیکبایف» وزیر دفاع قزاقستان و «هولوس آکار» وزیر دفاع ترکیه در «نورسلطان» ملاقات کردند.

وزیر دفاع قزاقستان ضمن سخنانی در نشست مشترک مطبوعاتی که در پایان این ملاقات برگزار شد، ترکیه را شریک استراتژیک کشورش خواند و گفت: همکاری بین طرفین مبتنی بر روابط دوستانه بین رهبریت دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سپتامبر 2018 «نورسلطان نظربایف»، پیشوای ملت قزاقستان با سفر رسمی از ترکیه بازدید کرد، طی این سفر اسناد مهمی در زمینه همکاری‌های نظامی و حفاظت متقابل از اطلاعات محرمانه در حوزه نظامی به امضا رسید.

وزیر دفاع ترکیه به نوبه خود گفت: در جریان این ملاقات گسترش همکاری در زمینه دفاعی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

وی گفت: از آنجا که بین رهبریت دو کشور در سطح روسای جمهور روابط بسیار نزدیکی وجود دارد، کار ما بسیار آسان بود.

آکار افزود: طی این دیدار، اجرای توافقات به دست آمده را بررسی کردیم و اکنون من به وزارت صنعت و توسعه زیرساخت‌های «نورسلطان» می‌روم تا با ریاست وزراتخانه در مورد همکاری دو طرف در زمینه صنعت دفاعی را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان ترکیه همکاری نظامی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۱ / شریک شرقی ۱۰ میلیاردی
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه