Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار فولاد، گفت: قیمت فولاد و سیمان در پروژه های گوناگون به ویژه پروژه های ساختمان سازی و عمرانی تأثیر زیادی دارد اما قیمت نامناسب این محصولات باعث شده که بسیاری از این فعالیت ها در سراسر کشور تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه ما در زمینه قیمت سیمان و فولاد چندین جلسه با سرپرست قبلی وزارت صمت و همچنین وزیر جدید صمت برگزار کرده‌ایم، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به خوبی قیمت سیمان و فولاد را مدیریت نکرده است و این مسئله باعث گرانی شدید این محصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان ذیربط در جلسه با نمایندگان مجلس وعده دادند که قیمت هر کیلوگرم فولاد بیشتر از هشت هزار تومان نشود اما ما شاهدیم که قیمت فولاد امروز بالاتر از نرخ جهانی است.

نیکزاد با بیان اینکه مصرف داخلی فولاد ۱۵ میلیون تن است اما ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: انتظار ما آن است که زمانی که کالایی در بازار بورس عرضه می شود، قیمت آن کاهش یابد اما به دلیل آنکه نظارت ها کافی نیست و به خوبی با دلالان و رانت خواران برخورد نمی شود، همچنان شاهد افزایش شدید قیمت فولاد هستیم.

وی گفت: میزان صادرات سیمان و فولاد ۴۸ درصد کاهش یافته و در این شرایط هیچ توجیهی وجود ندارد که قیمت این محصولات از بازارهای جهانی بیشتر باشد.

کد خبر 5057175 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن وتجارت علی نیکزاد صحن مجلس فولاد مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران حسن روحانی محمدجواد ظریف رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ برجام مجلس هیئت دولت اسحاق جهانگیری علی ربیعی قیمت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جلسه علنی مجلس- ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • حواشی جلسه علنی مجلس- ۲۷ فروردین ۱۴۰۳