Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعباس ترکی دادستان نظامی‌ استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح مقابله با اراذل و اوباش اظهار کرد: در حوزه مقابله با اراذل و اوباش هماهنگی کاملی با مسئولان نیروی انتظامی شکل گرفته است تا علاوه بر تقویت اقتدار پلیس، چهارچوب حقوق شهروندی و قانون رعایت شود.

وی با بیان اینکه دادسرای نظامی از طرح مقابله با اراذل و اوباش در همین چهارچوب حمایت می‌کند، گفت: دادسرای نظامی تهران ضمن پشتیبانی از برخورد جدی و قاطع با افرادی که مخل نظم عمومی هستند و به امنیت شهروندان تعرض می‌کنند، برای مقابله با این افراد چند اصل را مورد تأکید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان نظامی‌استان تهران، استمرار این طرح را یک اصل مهم برشمرد و افزود: برخورد با ناامن کنندگان جامعه باید امری دائمی و پیوسته باشد، چون طرح‌های مقطعی پاسخگوی خواسته مردم نیست و انرژی مضاعفی را از پلیس می‌گیرد.

وی شناسنامه دار کردن اراذل و اوباش را یکی دیگر از اصول مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: لازمه اجرای این طرح شناسایی و شناسنامه‌دار کردن مستند و دقیق افرادی است که در زمینه مزاحمت برای مردم، نوامیس، شرارت، زورگیری، قدرت نمایی و ... سابقه داشته‌اند؛ این افراد باید شناسنامه‌دار شوند تا به قول معروف، تر و خشک با یکدیگر نسوزند.

ترکی در همین ارتباط از شناسنامه دار کردن اراذل و اوباش توسط پلیس خبر داد و گفت: در هر محله‌ای هویت چنین افرادی شناسایی و سوابق و میزان خطرناک بودن آن‌ها در پرونده‌ها مشخص شده و روند شناسنامه‌دار کردن آن‌ها تحت نظارت دادستان‌های مربوطه ادامه دارد.

دادستان نظامی‌ استان تهران درباره اثرات شناسنامه دار شدن این افراد گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که فردی بی‌گناه تنها با اکتفا به ظاهرش تحت تعقیب قرار گیرد و برچسب اراذل و اوباش به وی زده شود؛ ظاهر و پوشش به تنهایی برای شناخت افراد کفایت نمی‌کند، بلکه سوابق و شخصیت آن‌ها باید به صورت دقیق و مستند مورد توجه قرار گیرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه برخورد با سردسته باند‌ها و لیدر‌ها در این طرح با سایرین متفاوت است، افزود: کسانی که هنوز آلوده جرم و جنایت نشده‌اند، اگر متنبه شوند و از دسته مجرمان خطرناک بیرون بیایند از فهرست سیاه این گونه مجرمان خارج خواهند شد.

دادستان نظامی استان تهران با اشاره به شرایط برخورد پلیس با اراذل و اوباش گفت: متأسفانه شاهد هستیم که بعضی از این افراد در ملأ عام به قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت و به خطر انداختن جان و مال مردم می‌پردازند و در مقابل مأموران نیز مقاومت می‌کنند، لذا به آن‌ها هشدار می‌دهیم که پلیس بر اساس قانون می‌تواند با قاطعیت برای مهار آن‌ها از تمام قدرت خود استفاده کند.

وی تأکید کرد: پلیس قبل از دستگیری موظف است با رعایت تمام اصول با برهم زنندگان امنیت عمومی برخورد کند، اما پس از دستگیری، برخورد‌های خشونت آمیز و غیر متعارف مجاز و قابل قبول نیست.

ترکی همچنین رعایت چهارچوب‌های قانونی و اخلاقی و رعایت تعالیم دینی و سیره ائمه معصومین (ع) در برخورد با قانون شکنان را یک ضرورت دانست و گفت: نمی‌توانیم با پیش‌فرض، فردی سابقه دار را تا پایان عمرش بزهکار بنامیم، زیرا ممکن است متنبه شده باشد و بعضی از این اشخاص به خصوص جوانان و نوجوانان ممکن است با تذکر و هشدار پلیس خود را اصلاح کنند.

دادستان نظامی‌ استان تهران به انتظارات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از مأموران پلیس در اجرای این طرح پرداخت و گفت: با توجه به ابعاد قضایی تشهیر و توجه به دستاورد‌های علوم جنایی، گرداندن اراذل و اوباش حتماً باید با حکم دادگاه یا دستور صریح مقام قضایی و لحاظ آثار بازدارندگی آن با توجه به پرونده شخصیت متهم و رعایت دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی انجام شود و از تصمیمات و اقدامات غیر کارشناسی و هیجانی در این ارتباط اجتناب شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شناسنامه دار کردن اراذل و اوباش دادستان نظامی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 
  • دستگیری یکی از اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران